Hij vind het bit iets te lekker, schuimt zoveel dat hij het schuim van zijn mond gaat likken en dat ziet er niet zo mooi uit voor de jury

Lichamelijk is hij helemaal in orde (dat is gecheckt), zadel is nagekeken en de tandarts is recent geweest. Ik kreeg wekelijks les met hem, mijn instructrice adviseerde mij ook om eens naar een ander bit te kijken omdat zij ook denkt dat daar het probleem ligt.
Hij heeft een hele gevoelige mond, is goed nagefelijk te rijden en verder echt heel fijn.
Ik wil nog een keer een bitfitter laten komen, maar omdat ik zelf nu een paar maanden niet kan rijden i.v.m. een gebroken arm wil ik daar mee wachten tot ik hem zelf weer kan rijden. Dus ik vroeg mij af of hier iemand een suggestie heeft voor een bit? Ohja, bij zijn vorige eigenaar had hij een hulstrens, daar trok hij niet zo mee, maar daarmee was hij wel lastiger nagefelijk te rijden. Ik vind zijn huidige bit in vergelijking met andere bitten wel héél dun, misschien dat het met een iets dikker bit wel opgelost is?