Bestaan ze? Of kan ik zelf wat fabriceren?
Pony heeft regelmatig last van wondjes voor de singel (dus niet onder of vlak aan de singel, maar echt ervoor, door teveel vel in die regio vermoed ik), dit heeft hij met periodes en kan er de vinger niet op leggen waarom. Een paar maanden terug van singel verandert (van kieffer, volledig stof/zacht) en daar ging het super mee, maandenlang. En ineens toch weer een wondje, uit het niets.
Singels blijven kopen zie ik zo niet zitten (zijn er al enorm veel de revue gepasseerd) dus zit ik te denken om maar "gewoon" met een hoes te gaan werken. Maar mijn pony zou mijn pony niet zijn als het toch wat moeilijker is: hij is namelijk allergisch aan wol

Dus alles met wol/bont valt af, en dat zijn de meesten heb ik zo het idee.
Nu vroeg ik mij af of er ook bestaan puur uit bv. leer, of gel, of andere stof. Maar met zo weinig mogelijk naadjes & randen, want dat is volgens mij hetgeen waar hij zich aan open schuurt (dat het teveel aan vel tijdens het lopen over dat randje komt en da hij zich dan open stoot tegen een naad of gesp of dat soort dingen).
Zag wel wat bij de decathlon uit een soort badstof lijkt het, maar kan niet zien hoe het gemaakt/gestikt is en er staat dat het 1 maat is voor alle singels, wat mij zeer onhandig lijkt.. Zijn er nog opties of dingen die ik kan doen? Vaseline heb ik ook geprobeerd, werkt soms wel, andere keren komt er toch weer een wondje..
Het is allemaal heel miniem en pony lijkt zich er niet aan te storen maar ik zie het toch graag opgelost als het kan