Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
callum schreef:Dat is zo mogelijk nog slechter. Maar waarom heb je uberhaupt geen eigen zadel das wel heel raar. Of is het een bijrijdpaard? Een zadel moet je laten aanmeten door een zadelpasser. Dat kan je nie zelf met natte vingerwerk kopen dat is vragen om problemen. Net als een geleend zadel. Echt onbegrijpelijk dit.
_LiliM_ schreef:Beste kan je een zadelpasser laten komen zij kunnen immer het paard het beste opmeten, scheefheden zien en bekijken wat voor soort rug het paard heeft. Meestal hebben hun ook 2e hands zadels mee. Je kan in de tussentijd rijden met een bareback pad, alleen wel de beugels eraf halen omdat de druk anders op 1 punt ligt en dat is niet goed voor de rug.
stoerebanaan schreef:Maar kan het wel als ik bv ga doorzitten is t dan niet slecht voor de rug? dat ik ze alleen maar gebruik zodat ik meer grip heb?
stoerebanaan schreef:Shirley schreef:Daar heb je helaas niks behoorlijks voor, wat is het bedrag voor een goede?
callum schreef:Voor 40 euro heb je geen zadel en ook geen goeie bbpad. En idd nooit een bbpad met beugels geeft druk op de schoft.
Als het voor je eigen paard is maar gaan sparen voor een zadel denk ik. Want idd zoals je al zegt is altijd zonder zadel rijden niet heel goed voor de rug.
Mag ik vragen waarom je geen eigen zadel hebt of als het je bij rij paard is de eigenaar geen zadel heeft voor het dier