Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inxs schreef:Ik had al eens met een scheef oog naar Myler gekeken, maar de testers zijn alleen verkrijgbaar in 12,5 en groter. Men wil wel een 11,5 bestellen, maar deze wordt dan niet retour genomen, dus verplichte afname
xAnthea schreef:Ik ben fan van Myler, maar om nou om die reden naar een ander bit te gaan kijken? Maak het rijden wat uitdagender. Als ik niet echt door werk met mijn paard, dan kijkt ie ook opeens naar alles, maar als ik hem echt aan het werk zet, dan komt het nog nauwelijks voor. Misschien dat eerst eens proberen?
Inxs schreef:xAnthea schreef:Ik ben fan van Myler, maar om nou om die reden naar een ander bit te gaan kijken? Maak het rijden wat uitdagender. Als ik niet echt door werk met mijn paard, dan kijkt ie ook opeens naar alles, maar als ik hem echt aan het werk zet, dan komt het nog nauwelijks voor. Misschien dat eerst eens proberen?
Aangezien je totaal geen weet hebt hoe mijn rijstijl is en wat ik doe qua rijden en of training vind ik jou reactie een nogal voorbarige aanname
xAnthea schreef:Inxs schreef:Ik had al eens met een scheef oog naar Myler gekeken, maar de testers zijn alleen verkrijgbaar in 12,5 en groter. Men wil wel een 11,5 bestellen, maar deze wordt dan niet retour genomen, dus verplichte afname
http://www.paardenschuur.nl/winkel/bitten/
Hier mag je het bit 2 weken uitproberen. Niet goed is geld terug (of mss met 10% vermindering omdat het bit al 'gebruikt' is, maar dat weet ik niet zeker!)
DubbelDun schreef:Op ebay worden ze ook vaak goedkoper aangeboden, maar dan heb je geen testperiode. Wel is er voldoende vraag naar mocht je hem weer willen verkopen.
Die ik vorige week te koop had was in 2 dagen verkocht
Inxs schreef:xAnthea schreef:Ik ben fan van Myler, maar om nou om die reden naar een ander bit te gaan kijken? Maak het rijden wat uitdagender. Als ik niet echt door werk met mijn paard, dan kijkt ie ook opeens naar alles, maar als ik hem echt aan het werk zet, dan komt het nog nauwelijks voor. Misschien dat eerst eens proberen?
Aangezien je totaal geen weet hebt hoe mijn rijstijl is en wat ik doe qua rijden en of training vind ik jou reactie een nogal voorbarige aanname
Blijheid schreef:Ik vind 16-18 cm echt behoorlijk dik. Past het bit wel mooi in haar mond? Een té dik bit kan ook juist scherper inwerken en kan ook leiden tot schrikkerig gedrag.
Ik zou eens eenzelfde bitje proberen maar dan 12-14 mm, ik denk dat dat al heel wat kan schelen.
Believe schreef:Blijheid schreef:Ik vind 16-18 cm echt behoorlijk dik. Past het bit wel mooi in haar mond? Een té dik bit kan ook juist scherper inwerken en kan ook leiden tot schrikkerig gedrag.
Ik zou eens eenzelfde bitje proberen maar dan 12-14 mm, ik denk dat dat al heel wat kan schelen.
16-18 cm is inderdaad heel dik
magda_90 schreef:Je paard is kijkerig + daardoor een wat scherper bit willen = symptoombestrijding.
Hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Pak je de oorzaak niet aan, zul je steeds een meer scherper bit moeten hebben. Waar houdt het dan op?
Luister goed naar het verhaal van je paard is mijn advies.