Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Als je iets in de trend van boomloos wil zou ik gewoon een boomloos zadel kopen.
Deze verdelen de druk nog beter dan een BBP.
Elena_Koree schreef:Art_Ificious schreef:Als je iets in de trend van boomloos wil zou ik gewoon een boomloos zadel kopen.
Heeft een boomloos zadel hetzelfde effect voor de ruiter als een bbp? Want ik vind een gewoon zadel verschrikkelijk zitten. Uiteindelijk kies is natuurlijk hetgeen dat het beste is voor de paarden!
Elena_Koree schreef:Art_Ificious schreef:Als je iets in de trend van boomloos wil zou ik gewoon een boomloos zadel kopen.
Heeft een boomloos zadel hetzelfde effect voor de ruiter als een bbp? Want ik vind een gewoon zadel verschrikkelijk zitten. Uiteindelijk kies is natuurlijk hetgeen dat het beste is voor de paarden!
8nnemiek schreef:Ik vind een boomloos zadel ook fijner omdat het zich naar de rug vormt en mee groeit, en ook mee beweegt tijdens het lopen.
Dat een boomloos zadel het gewicht altijd slecht verdeelt is niet waar. Er zijn boomloze zadels die zo plat zijn dat het niet veel anders is dan een bbp, maar er zijn ook genoeg boomloze zadels die steviger gebouwd zijn en waarbij de inlages de druk netjes verdelen. Daarnaast heb je ook nog de VPS boomloze barefoot zadels, die hebben nog meer drukverdeling, met wel als nadeel dat ze wat harder zitten en je wat minder contact hebt met je paard.
Waar woon je? Misschien mag je eens bij een bokker voelen hoe een barefoot of ander boomloos zadel zit
Elena_Koree schreef:Oke, ja ik twijfel heel erg omdat de dame waar we ze van kopen zei dat het juist slimmer is om een boomloos zadel te kopen omdat het paard nog een tijdje doorgroeit. Dus je steeds een goed passend zadel moet zoeken of laten maken...
Sientje schreef:Elena_Koree schreef:Oke, ja ik twijfel heel erg omdat de dame waar we ze van kopen zei dat het juist slimmer is om een boomloos zadel te kopen omdat het paard nog een tijdje doorgroeit. Dus je steeds een goed passend zadel moet zoeken of laten maken...
Dan is het dus goed voor je portemonnee en niet per se voor de rug van je paard, om maar even op je TT in te haken. Zou ook niet gelijk een op maat gemaakt zadel van 3000 euries kopen, want dat past idd over een half jaar niet meer, als het dier bespiering krijgt. En dan is iets met een drukverdeler misschien een oplossing. Hoeveel rij-ervaring heb je met jonge paarden?