Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Ik denk dat het het makkelijkst te beoordelen is met een filmpje van je rijden. Mocht je echt naar hulpteugels willen grijpen is een Slofteugel (die goed gebruikt word) het best in gebruik omdat je daarmee het best op de goede momenten kan corrigeeen maar ook volleig loslaten wanneer nodig. Ook een optie dan is evt een Pelham achtig bit en dan met 2 teugels rijden, dan kan je corrigeren met de stangteugel maar die ook meteen loslaten wanneer nodig en dan op de trens teugel verder gaan.
Azmay schreef:Daphneeeej schreef:Ik denk dat het het makkelijkst te beoordelen is met een filmpje van je rijden. Mocht je echt naar hulpteugels willen grijpen is een Slofteugel (die goed gebruikt word) het best in gebruik omdat je daarmee het best op de goede momenten kan corrigeeen maar ook volleig loslaten wanneer nodig. Ook een optie dan is evt een Pelham achtig bit en dan met 2 teugels rijden, dan kan je corrigeren met de stangteugel maar die ook meteen loslaten wanneer nodig en dan op de trens teugel verder gaan.
Maar met geen van die twee kan je echt uitnodigen voorbij de boeg te zakken toch?
Daphneeeej schreef:Azmay schreef:
Maar met geen van die twee kan je echt uitnodigen voorbij de boeg te zakken toch?
Hoezo niet? Dat kan met een normale trens toch ook? Je vraagt ze toe te geven waarop je als reactie op het zakken de hand toe kan geven die gevolgd moet worden, dit is een trainingsproces met het paard waar je doorheen moet. Dat kan met alle optomingen, van bitloos tot de zwaarste bitten enmet hulpteugels.
Azmay schreef:Daphneeeej schreef:Hoezo niet? Dat kan met een normale trens toch ook? Je vraagt ze toe te geven waarop je als reactie op het zakken de hand toe kan geven die gevolgd moet worden, dit is een trainingsproces met het paard waar je doorheen moet. Dat kan met alle optomingen, van bitloos tot de zwaarste bitten enmet hulpteugels.
Je kan ook zonder hoofdstel uitnodigen, dat snap ik ook nog wel. Maar een slof of scherper bit gaat imo niet uitnodigen naar het bit te gaan reiken. Of zie ik het verkeerd?