DubbelDun schreef:Als je niets aan haar lopen merkt (ze is net zo vlot en ruim als normaal) zal er wel niets aan de hand zijn. Maar het kan geen kwaad er wel op bedacht te zijn.
Ik doe altijd een klein testje; laat het paard op het harde stappen en maak een hele korte draai zowel een keer linksom als rechtsom (stukje rechtuit er tussen), de achterbenen moeten net van hun plek komen. Als ze heel moeilijk draaien duidt dat op HB en zul je iets aan het voer/weide-beleid moeten doen.
Dankje. Jij hebt ervaring ermee dus? Ik niet.
Ik werd er toevallig wel door mijn les gever voor gewaarschuwt ook omdat ze te dik was maar toen ik t tegen mn moeder zei was het absoluut onmogelijk. (Tja)
ik had toen wel direct maatregelen genomen (had vermoedens...) dus minder kuil. Kan soms best vet zijn. Krachtvoer is al heel mager: cavalor fiberforce, een bekertje wat net een bodem is van een schep toen 2x per dag, nu 2 handjes (1bekertje) na t werk staat 24/7 land.
In combi met hard werken was het snel over.
Draaien op het harde is bij haar moeilijk te zijn. Ze heeft vrij korte spieren en is daardoor van zichzelf al wat stram maar ik kan wel t verschil zien gelukkig. Goede tip, nu niet nodig maar voor t geval dat wel handig om te onthouden.
Dankje iedergeval. Over 2 weken laat ik de smid komen, ben op vakantie. Zal dan nieuwe foto's maken en hopelijk kan ik dan geschikte hoefschoenen voor haar aanschaffen.