Bruin met zwart?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Solica

Bruin met zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 22:45

Ik zag net een soortgelijk onderwerp, maar volgens mij mag je geen vragen stellen door iemand anders vragen topic heen dus plaats ik even een nieuwe. Sorry als het verkeerd staat of als ik de vraag ergens anders kon stellen :')

Ik zelf rijd in helemaal zwart. Zwart rijjasje, cap, laarzen, hoofdstel, zadel en peesbeschermers. Maar wat vinden jullie er van als iemand de spullen van zijn paard in het bruin heeft en voor zich zelf in het zwart, of anders om? Ik heb namelijk voor mijn paard ook nog bruin tuig en vind hem dat eigenlijk leuker staan, maar voor me zelf heb ik alleen maar zwart dus ik wou graag even weten als ik zo niet voor schut ga lopen ofzo. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:54

Mijn tuig is zelfs bruin met zwart! Ik vind het een top-combinatie, ook makkelijk met kleding e.d. want zowel bruine als zwarte dingen (randje van mn cap is bruin, handschoentjes zijn ook bruin (met zwart), laarzen dan weer zwart). Mn ene hoofdstel is bruin met zwart onderlegd, mn andere helemaal zwart. Het maakt allemaal niks uit bij mijn tuig! :D

Vorige zadel was bij toeval in die kleurencombi, mn nieuwe zadel heb ik bewust gekozen voor bruin met zwart.

Anoniem

Re: Bruin met zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:04

Ik had het ander topic geopend, maar vind dit eigenlijk ook wel een goede vraag. :j
Ik had er zelf nog niet echt over nagedacht, maar voor mij staat de ruiter gevoelsmatig wel los van de aankleding van het paard, dus een zwartgeklede ruiter met bruin tuig zou ik prima vinden. Andersom trouwens ook, de meeste mensen met bruine laarzen hebben toch zwart tuig.

@ Shanna: echt bruin met zwart gecombineerd klinkt trouwens ook wel spannend. Dan ben je inderdaad helemaal vrij om te combineren. Heb je ook een foto?

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 23:18

@Shanna Klinkt leuk! Heb je misschien een foto?

@xyzutu2 Dat dacht ik zelf ook al maar ik twijfelde toch een beetje omdat heel veel gewoon in 1 kleur rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:19

Dit was mijn oude zadel (eigen verkoop-foto's);

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is mijn huidige zadel (internet-foto's);
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik qua looks de David de Wispelaere toch echt het mooiste vind hoor, zit alleen ook een heel ander prijskaartje aan dan aan de Trekker.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:27

Bruin tuig voor het paard en zwart voor de ruiter of zwart tuig en bruin voor de ruiter vind ik wel kunnen.
Maar te veel door elkaar vind ik niet mooi, dus zwart zadel en bruin hoofdstel dat soort dingen beter van niet

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:33

Vaak valt het geen eens op, dus ik zou zeggen gewoon doen! Zelf heb ik een ook bruin & zwart tuig, wat soms wel is gemixt word. Zal er een foto bij plaatsen voor het beeld :) Afbeelding

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:33

Hier een bruin met zwart freak.
Ik vind het prachtig!
Het was goed zoeken maar ik ben dan toch geslaagd!
Afbeelding
Helaas mag ik niet meer springen dus verkoop ik mijn bruin met zwarte springzadels, deze:
http://www.bokt.nl/markt/ad/406970/st%C ... de-mw-boom
http://www.bokt.nl/markt/ad/412129/stub ... ium-m-boom

Ondertussen heb ik ook een zwart met bruine accenten wedstrijdjasje gekocht *D
Ik vind het ideaal! Het is ermee begonnen dat ik paarden reed met bruin en zwart tuig en daarom heb ik laarzen met bruine accenten aangeschaft. Toen ook maar een bruin met zwarte cap, en voor mijn zadels heb ik daarna bewust gekozen voor bruin met zwart. Vind als alles gecombineerd is heel mooi staan. En zo past het nog bij bruin en zwart. En ik heb dan in plaats van 2 wedstrijdjasjes een zwart met bruine nu. Nog nooit gebruikt en nog met prijskaartjes in de kast, maar ik hoop het ooit nog eens te kunnen gebruiken.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 07-07-16 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 23:34

Dan denk ik dat ik het bruine tuig maar eens op mijn paard leg, want het ziet er leuk uit allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:02

@Phoeboe: die combi vind ik absoluut ook kunnen, helemaal omdat het cognac van je laarzen zo leuk terugkomt in de teugels. :j

@ Romyloverrr: mooi dat je bruintinten ook allemaal dezelfde kleur hebben, ik vind dat hele donkere ook erg chique staan bij het zwart. Ik herinner me nu pas dat mijn zadel dus ook zwart/bruin is, compleet vergeten. :o Bij Ghost heb je namelijk altijd een zwarte basis, en het zadel dat ik hierna zou willen heeft dat stom toevallig ook. Hmm, dat biedt weer extra mogelijkheden... :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:58

Ik vind het gewoon echt niet mooi :+ Zadels met 2 kleuren vind ik al helemaal verschrikkelijk en dat geldt ook voor wanneer het hoofdstel en zadel niet dezelfde kleur hebben. Ik heb zelf zwarte trainings laarzen en cap, een van mijn paarden heeft bruin tuig. Kan niet zeggen dat ik er onwijs mee zit, maar mooi vind ik het zeker niet. Voor wedstrijden ed. heb ik dan ook nog bruine laarzen en cap.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:05

Ik heb o.a. een bruin/zwart zadel, zwart hoofdstel, zwarte jodhpurs en kan wisselen met een zwarte of bruine cap. Daarnaast ook nog een compleet bruin tuig :) Hoewel zwart makkelijker is te matchen, gaat mijn voorkeur toch naar bruin!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:23

Ik heb bruin en zwart tuig en draag zelf alles in het blauw.

Ik vind een 2 kleuren combinatie prima kunnen als het maar op elkaar afgestemd is.

Afbeelding
Afbeelding

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:26

Is het oke als ik ook een 'combi' vraag tussendoor gooi?
Kan grijs met zwart ook? Dus zwart tuig, met een grijs dekje, grijs/zwarte cap en een grijze rijbroek met zwarte laarzen? Of zwarte broek met grijze laarzen? (Als grijze laarzen al bestaan :+ )

D_eem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:59

Ik vind afwisseling in kleur juist leuk! Alleen maar zwart of alleen maar bruin is vaak zo saai. Ik vind het wel altijd knap als mensen het voor elkaar krijgen om alles in dezelfde kleur bruin te krijgen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:35

Ik persoonlijk vind zwart met grijs altijd erg chic, al zou ik het niet in mn tuig willen hebben (dus geen grijze randjes of biesjes langs het zadel/ hoofdstel). Maar zoals een grijs dekje en grijze cap en grijze broek is wel mooi vind ik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:38

Irisjeeh1999 schreef:
Is het oke als ik ook een 'combi' vraag tussendoor gooi?
Kan grijs met zwart ook? Dus zwart tuig, met een grijs dekje, grijs/zwarte cap en een grijze rijbroek met zwarte laarzen? Of zwarte broek met grijze laarzen? (Als grijze laarzen al bestaan :+ )

Oordeel zelf zou ik zeggen :)) Zwart tuig, grijze laarzen en cap.

Afbeelding

Afbeelding

Vind zelf de 1e combinatie heel mooi, de 2e een stuk minder. Helaas pas ik de laarzen niet meer :(

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:56

Ik startte zelf in t bruin en stiekem had ik een zwart zadel maar niemand die t opviel :=

Afbeelding

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:17

je zal zeker niet voor schut lopen! zie ook wel eens mensen met roze jasjes etc.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:49

Ik heb een zwart met bruin zadel en een zwart bruin onderlegd hoofdstel. Bruin borstuig en bruine laarzen en cap :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en een bruine singel :')

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:59

Ik heb een zwart zadel en hoofdstel en rij zelf ik het bruin! :) Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:40

D_eem schreef:
Ik vind afwisseling in kleur juist leuk! Alleen maar zwart of alleen maar bruin is vaak zo saai. Ik vind het wel altijd knap als mensen het voor elkaar krijgen om alles in dezelfde kleur bruin te krijgen. :P

Op mijn cap na is het me gelukt :D

Afbeelding

Afbeelding

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:44

Ik vind dat het ook van het paardje afhangt. Stel je hebt een gitzwart paard dan vind ik het waarschijnlijk heel erg mooi. Maar met een vosje niet echt, dan vind ik het persoonlijk onder de ruiter te bruin(/oranje).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:44

Denk dat dat ook weer aan de soort vos ligt. Vind de mijne absoluut niet te oranje ogen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:54

En dan heb je mensen zoals ik die oranje op een vos juist mooi vinden! :')