Wat is belangrijk/leuk of juist storend (ruitersportzaak)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

Wat is belangrijk/leuk of juist storend (ruitersportzaak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 00:30

Zoals de titel al verteld,
Wat vind jij belangrijk in de plaatselijke ruitersportzaak?
Waar stoor jij je aan? Wat vind je leuk of prettig?
Ivm een nieuw te openenen winkel ben ik opzoek naar ervaringen zoals
Vind jij een spiegel in het pas hokje belangrijk, wil je er ook 1 buiten het hokje?
Wil je best een paar dagen wachten op je bestelde laarzen/hoofdstel of moet alles gelijk mee naar huis kunnen? Wat mis jij in de plaatselijke winkel?
Alle tips zijn welkom, we zijn al met de inrichting bezig en gaan binnenkort open!

Magrathea

Re: Wat is belangrijk/leuk of juist storend (ruitersportzaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:36

Het makkelijk kunnen vinden van de juiste maat is echt heel belangrijk. Toen ik laatst een cap ging kopen was het echt 100 caps passen voor ik een keer eentje had die paste := Een maattabel is dan ook erg handig maar die was er niet. Oja en een dummy om ruiterkleding te "testen" is heel fijn, zo'n ding waar je op kan zitten om te kijken of je jasje etc dan nog steedss mooi zit :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:50

Waar ik me aan stoor in de plaatselijke ruitershop is voornamelijk dat het rommelig oogt. Het is dat het dichtbij zit maar om gewoon lekker te shoppen is het niet mijn winkel. Ik hou van overzicht en dat alles op maat hangt, dat je niet 20 broeken moet vast pakken voor je de goede maat en model te pakken hebt.
Spiegel buiten het hokje zou ook wel fijn zijn maar hoeft voor mij niet perse. Liefste neem ik het gelijk mee naar huis niet zulke fijne ervaringen mee om dingen te bestellen bij de ruitershop. Dan bestel ik het zelf liever online als ik toch weet wat ik moet hebben wordt het ook nog thuis bezorgt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:57

Storend is rommelige winkel en missende maten. Verder is het heel fijn als de prijzen snel te zien zijn en er een vast assortiment is van de kleinere spullen zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten.
Ik zou starten met een niet te groot assortiment maar wel dat van alle basisspullen iets te koop is in alle beschikbare maten.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:57

Orde :D
Ik haat rekken en hangers die bomvol hangen.
Rijbroeken op elkaar gepropt aan rekken met een dun kaartje tussen welke maat er zou moeten hangen, wat meestal niet het geval is.
Hoofdstellen en halsters die met zijn allen doorheen gehangen worden, wel op maat gelukkig maar je eerst 10 halsters eraf moet halen voordat je hetgeen hebt dat je mss wilt kopen.
En dekens... als deze niet wat tentoongesteld staan is het ook zo zoeken geblazen.

Spiegels in het pashokje vind ik persoonlijk leuker dan dat je daar in de winkel moet staan.
Iedereen dat kan staan gapen en personeel komt zich mss te snel moeien :D

Vind persoonlijk ook dat er een stock mag aanwezig zijn bij de winkel zelf.
Maat niet meer? Ah jammer.. Bestellen? 3 weken wachten... hekel aan.

Zal nog wel wat vergeten zijn, maar dit schoot me zo snel te binnen.

Conclusie:
alles met wat ruimte overzichtelijk, voldoende in de juiste maat, geeft meer interesse tot alles bekijken en eventueel ook sneller kopen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:07

Ik moet trouwens zeggen dat het vaak ook wel de schuld is van winkelbezoekers die de maten niet netjes terughangen :D Misschien kun je nadenken over een oplossing daarvoor, zoals een terughangrek en dat jij het zelf terug hangt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:10

Wat ook storend is is te agressieve verkoop dus een verkoper die jou het gevoel geeft dat er wat gekocht moet worden. Die aldoor in je nek zit te hijgen en ongevraagde adviezen geeft.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 01:15

Dat is een goeie, terug hang rek raar genoeg nog niet aan gedacht,
Ik word geen epplejack dus alles op voorraad (lees ieder model rijlaars in iedere maat wat er een paar honderd worden dan) is niet mogelijk, maar een sterk basis en collectie assortiment wel,
Bestellingen zijn er mits op voorraad bij de leverancier binnen een paar dagen, daarnaast is het voordeel bij mij gratis thuis bezorgd indien gewenst en ik geef bijvoorbeeld wel garantie op alles, daar hoef je bij veel (online)winkels (bijna alle) niet mee aan te komen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:18

Klant is koning mag echt nooit vergeten worden.
Mensen gaan naar de winkel om iets te kopen daarbij moeten ze met een goed gevoel de deur uit gaan. Tevreden klanten komen terug!
Als iemand met een klacht komt hoort dit gehoord en begrepen te worden.
Ik irriteer me door aan verkopers die de klant eigenlijk op de kop geeft en helemaal als drie achterelkaar aan zich ermee bemoeien!

Belangrijkste voor een winkel is het personeel vriendelijk behulpzaam en respectvol. Dat onderscheid een winkel van z'n concurrent.

Verkeerd terug hangen door klanten, makkelijk op te lossen door een terug hang rek. Klanten dus niet laten terug hangen in de winkel. Ik zou als winkelier wel degelijk een spiegel buiten een pashokje willen. Zo kan je inspelen op de klant en evt helpen als het nodig is door ander model/ maat of gewoon een complimentje te geven.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 01:21

Zelf was ook mijn grote ergenis troep, stof en veel te veel op een rek wat je dan maar uit elkaar moet drukken, dus dat ga ik sowieso anders doen, wat heeft jullie voorkeur? Broeken op maat of op model?
Wil je graag direct geholpen worden of graag zelf rond neuzen en een vraag stellen als je hulp nodig hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:22

Een spiegel buiten het pashokje heb je sowieso nodig voor dingen als rijlaarzen, - schoenen en caps; het is zonde als mensen daarvoor een pashokje bezet houden want dat soort dingen zijn typisch dingen die je in de winkel past en daar ook even wilt checken hoe het eruit ziet. :)
Dan is het dus wel handig als de spiegel buiten de pashokjes echt op vloerniveau begint; je hebt er voor schoenen en dergelijke niets aan als het een spiegel is die halverwege hangt. :+

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:27

Zelf vind ik een spiegel in het pashokje erg prettig.

Idd overzicht/orde is erg belangrijk. Tip van het terug-hang rek lijkt me een heel goed idee.

Wanneer ik een speciaal iets nodig heb en dit besteld heb, ben ik best bereid hierop te wachten. Wel verwacht ik dat basisproducten te allen tijde te verkrijgen zijn.

Beperkte keuze kan heel handig zijn. Wij hebben hier in de buurt een agrarische winkel (soort Welkoop idee) met een ontzettend uitgebreid assortiment. Alleen niet van alle producten, bijvoorbeeld hoevenvet, ledervet enz. 10 verschillende merken, maar over het algemeen goed betaalbare merken.

Er zou zeker voldoende (vriendelijk) personeel aanwezig moeten zijn, maar niet te opdringerig met adviezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:29

Wat wij veel missen is kleine kinder assortiment, en heren broeken.
Evenals de modernere techniek dekjes e.d..

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 01:34

Haha dat is ook wel een goede inderdaad, ik pak alle spiegels sowieso vanaf de grond, alleen nog even beslissen tot hoe hoog, ik sta zelf in de zaak zeker omdat ik kwa advies meer vertrouwen heb op mezelf als een aangenomen personeels lid, ik heb mij in vrijwel alle haken en ogen verdiept en zou niet snel iemand de verkeerde maat laarzen oid verkopen. Vinden jullie het belangrijk dat alle verzorgings producten en borstels er van veel merken zijn of is een basis assortiment van zeg een natuurlijk, een speciaal middel als comboy magic en een gewoon middel voldoende (van bijvoorbeeld paarden shampoo/anti klit)

Moderne techniek dekjes heb ik een heel ruim aanbod in, evenals technische kleding en dekens.
Kleine kinderen ook voor jongens, heren doe ik voornamelijk op bestelling maar misschien ga ik dit nog veranderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:35

Ik denk broeken op model. Dan kan je bij het rek staan van jouw maat en een leuke broek kiezen.
Alhoewel, als je niet zeker weet welke maat je nodig hebt is dat weer lastig...

Ik vind het prettig om gewoon even aangesproken te worden in de winkel. Gewoon een "Hallo, kan ik je helpen of wil je even rondkijken?" Dan heb je contact gehad met de klant en als de klant twijfelde of hij je aan wilde spreken hoeft dat dan niet meer, en uiteindelijk is dat prettiger :)
Daarmee kan je eigenlijk niet de mist in gaan denk ik.
Ook als je al bezig bent wel een nieuwe bezoeker even begroeten en zeggen dat je zo bij hem/haar komt, misschien heeft die persoon heel veel haast en heel hard even een nieuw paar handschoenen nodig en wil even weten waar ze liggen :+ Ik kan me bijzonder ergeren aan winkels waar dan één iemand is en waar je volledig wordt genegeerd tot diegene is vertrokken. Dat je niet als eerste geholpen wordt snap ik maar dat ze je echt negeren vind ik niet erg klantvriendelijk

Basis assortiment is sowieso een heel goed idee, je zult vanzelf wel merken wat mensen in jouw omgeving veel nodig hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:38

Wij lopen echt tegen het beperkte heren-aanbod aan, vooral ook omdat passen in de winkel wel zo fijn is. Nu blijven we bij de merken en maten waar we goede ervaringen mee hebben, en ontwijken we de merken die we niet fijn vonden. We zouden dus ook niet zomaar een ander merk laten bestellen zonder hem eerst te zien en indien mogelijk te passen.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 01:47

Shanna welke heren merken hebben jullie fijne ervaringen mee en welke niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:50

Tot nu toe bevalt nedhorse ons het beste. De budget en huismerken niet (zoals horka) en de echt dure merken vallen buiten ons budget. Waar we nu naar opzoek zijn (zowel online als in winkels) is een coolmax/ zomer rijbroek voor heren. Onmogelijk lijkt het wel..

In de plaatselijke winkel willen ze ons steeds een damesbroek aansmeren, hebben het in het begin geprobeerd maar was echt geen succes, gaan daar sindsdien dus ook niet meer heen voor mn vriend. Zelf bij een herenbroek op bestelling kregen we een vrouwenbroek in grotere maat geleverd.. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 02:16

kagiwaga schreef:
Haha dat is ook wel een goede inderdaad, ik pak alle spiegels sowieso vanaf de grond, alleen nog even beslissen tot hoe hoog

Als je wilt dat mensen buiten het pashokje laarzen, jassen en caps kunnen passen dan zou ik voor manshoog gaan. Dan ben je in 1x klaar. :)

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 02:25

Shanna schreef:
Tot nu toe bevalt nedhorse ons het beste. De budget en huismerken niet (zoals horka) en de echt dure merken vallen buiten ons budget. Waar we nu naar opzoek zijn (zowel online als in winkels) is een coolmax/ zomer rijbroek voor heren. Onmogelijk lijkt het wel..

In de plaatselijke winkel willen ze ons steeds een damesbroek aansmeren, hebben het in het begin geprobeerd maar was echt geen succes, gaan daar sindsdien dus ook niet meer heen voor mn vriend. Zelf bij een herenbroek op bestelling kregen we een vrouwenbroek in grotere maat geleverd.. :oo

Horka hebben wij hele goede ervaringen mee voor heren, moet wel zeggen dat we alleen nog van de nieuwe collectie hebben verkocht welke wellicht wat aanpassingen heeft doorgemaakt.
Dames broeken op een heer gaat nooit een succes worden door de lengte, de ronde billen erin en het kruis.
Ik kan van 6 merken heren spullen bestellen dus in princiepe is het aanbod voldoende, het zijn de zaken die het niet inkopen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 03:07

xyzutu2 schreef:
kagiwaga schreef:
Haha dat is ook wel een goede inderdaad, ik pak alle spiegels sowieso vanaf de grond, alleen nog even beslissen tot hoe hoog

Als je wilt dat mensen buiten het pashokje laarzen, jassen en caps kunnen passen dan zou ik voor manshoog gaan. Dan ben je in 1x klaar. :)

Je kunt een kleine spiegel onder een hoek plaatsen bij de schoenen, dat bespaart ruimte :)* Zoek je een complete outfit dan loop je daar even voor naar de andere spiegel

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 04:58

Shanna schreef:
Wij lopen echt tegen het beperkte heren-aanbod aan, vooral ook omdat passen in de winkel wel zo fijn is. Nu blijven we bij de merken en maten waar we goede ervaringen mee hebben, en ontwijken we de merken die we niet fijn vonden. We zouden dus ook niet zomaar een ander merk laten bestellen zonder hem eerst te zien en indien mogelijk te passen.

Loop ik ook tegen aan.
Drama om leuke en ook nog eens betaalbare dingen voor mijn zoon te krijgen

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:49

Il vind het fijn als een plaatselijke ruitersportszaak een pas-service voor bijvoorbeeld tuig en dekens aanbiedt. Dat maakt echt het verschil met online shoppen. Snap wel dat het vrij lastig te organiseren is als kleine ondernemer want dat soort afspraken moet vaak in de avonduren of op zondag (als de winkel gesloten is).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:12

Jaaaah! Herenkleding! Voor veel ruitersportzaken beetje ondergeschoven kindje... -O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:17

kagiwaga schreef:
Shanna welke heren merken hebben jullie fijne ervaringen mee en welke niet?

Qua broeken vind ik Eurostar en Sonnenreiter erg fijn zitten. Topreiter heb ik nog niet kunnen passen. Ik heb 1 Animo, maar die zit toch minder fijn.

Voor polo's heb ik o.a. HV Polo, Anky, Kingsland en Eurostar.

Met mijn 1m75 en kleine maat is het nog eens extra lastig zoeken. Of ze hebben Eurostar herenmaat 44 niet eens op voorraad of maat S voor polo's. -O- Ik wil er best iets meer voor betalen, maar dan moet het wel op voorraad zijn en ik moet het kunnen passen. Ik durf het eigelijk niet zo heel goed aan om online te bestellen tenzij ik al iets van dat merk heb en bijna zeker weet dat bepaalde maat zou moeten passen.

Meestal probeer ik dan wel wat te shoppen op de grotere beurzen als Equitana. :D