Zadel probleem!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

roosje2003

Zadel probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:05

Hallo,
Ik heb sinds kort een verzorgpony waar het zadel echt enorm schuift. Je moet meerdere keren afstappen om t het terug te leggen en heel overdreven op je binnen been leunen! Weet iemand DE OPLOSsing?
Het is een haflinger *\o/*

Hilary

Re: Zadel probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:09

Een zadel (laten) kopen wat wel past...

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:09

De zadelmaker laten komen? Als het zadel goed ligt hoort het niet zomaar te schuiven.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:10

Hilary schreef:
Een zadel (laten) kopen wat wel past...

Ja..... :j

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:11

mariekerocky schreef:
De zadelmaker laten komen? Als het zadel goed ligt hoort het niet zomaar te schuiven.

Ik dacht al mm heb ik toch gelijk :j :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:14

roosje2003 schreef:
mariekerocky schreef:

Ik dacht al mm heb ik toch gelijk :j :')

Een zadel dat zo erg schuift is voor jou en je pony niet fijn, gewoon even met de eigenaar van je verzorgpony bespreken of ze de zadelmaker daarvoor langs wil laten komen. :) En het liefst zo snel mogelijk want als het zadel echt verkeerd ligt kan je pony er echt pijn door hebben.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:18

.
[/quote]
Ik dacht al mm heb ik toch gelijk :j :')[/quote]

Een zadel dat zo erg schuift is voor jou en je pony niet fijn, gewoon even met de eigenaar van je verzorgpony bespreken of ze de zadelmaker daarvoor langs wil laten komen. :) En het liefst zo snel mogelijk want als het zadel echt verkeerd ligt kan je pony er echt pijn door hebben.[/quote]
Ja ii ga t er meteen over hebben :j de pony laat niet merken dat ze pijn heeft, en ii herinner me iets net!!! Ze heeft haar over gekocht met alle spullen en dat zadel heeft ze mee gekocht! En mijn verzorgpony heeft nooit een ander zadel gehad!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:25

Dan is het idd wel verstandig om er even naar te laten kijken, want dat het zadel al bij de pony zat wil natuurlijk niet zeggen dat het toen goed lag. Goed van je dat je er zo mee bezig bent! :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:33

Eigenlijk zou je niet eens op moeten stappen als het zadel zo beroerd ligt. Nou snap ik dat je dat wel doet hoor, ik heb dat vroeger bij verzorgpony's ook wel gedaan, maar bij mijn eigen paarden zou het niet gebeuren.

Ik ben benieuwd wat de eigenaar zegt, in ieder geval goed dat je er wat aan wil doen! ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:35

Zou voorlopig ook even zonder rijden totdat je er een deskundige naar hebt laten kijken :j

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:41

Dan past het zadel waars hijnlijk echt niet goed . Want een goed passend zadel hoort niet te schuiven .

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 14:55

mariekerocky schreef:
Dan is het idd wel verstandig om er even naar te laten kijken, want dat het zadel al bij de pony zat wil natuurlijk niet zeggen dat het toen goed lag. Goed van je dat je er zo mee bezig bent! :j

Dankjewel! Ik vind het welzijn belangrijk! :j

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 14:56

Nies_ schreef:
Eigenlijk zou je niet eens op moeten stappen als het zadel zo beroerd ligt. Nou snap ik dat je dat wel doet hoor, ik heb dat vroeger bij verzorgpony's ook wel gedaan, maar bij mijn eigen paarden zou het niet gebeuren.

Ik ben benieuwd wat de eigenaar zegt, in ieder geval goed dat je er wat aan wil doen! ;)

Ja ik ben ook benieuwd! :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:57

Tja... nu niet om de pretverpester te zijn...

Maar als je een haflinger hebt zonder schoft, rondgeribt en kort lijf, schuift werkelijk ieder zadel erop. Tuurlijk zullen er wel zadels zijn die dit probleem niet hebben maar heb t bij 13 verschillende helaas wel ervaren.
Dus ik zou dan zeggen boomloos maar ik voel deze discussie al van kilometers ver komen :=

Succes meid! En denk eraan, beter een duurdere goede koop dan een goedkope waar je achteraf niks aan hebt!

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:58

Inderdaad zadelmaker laten komen. Of nouja, dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de eigenaresse.
Ik zou er zeker even over beginnen. :j

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 14:58

Shirley schreef:
Zou voorlopig ook even zonder rijden totdat je er een deskundige naar hebt laten kijken :j

Dat kan helaas niet zomaar :')

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 14:59

MyGhostTown schreef:
Dan past het zadel waars hijnlijk echt niet goed . Want een goed passend zadel hoort niet te schuiven .

Indd :')

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 15:03

Maureen_M schreef:

Maar als je een haflinger hebt zonder schoft, rondgeribt en kort lijf, schuift werkelijk ieder zadel erop. Tuurlijk zullen er wel zadels zijn die dit probleem niet hebben maar heb t bij 13 verschillende helaas wel ervaren.
Dus ik zou dan zeggen boomloos maar ik voel deze discussie al van kilometers ver komen :=

Succes meid! En denk eraan, beter een duurdere goede koop dan een goedkope waar je achteraf niks aan hebt!

Bedankt en ja ze is rond maar niet dik dus je kan er niks aan doen... Tenzij je der uitdagers maar dat is niet de bedoeling :')

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 15:03

FemkeVH schreef:
Inderdaad zadelmaker laten komen. Of nouja, dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de eigenaresse.
Ik zou er zeker even over beginnen. :j

Ja ik doe het meteen! :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:06

Ook voor kort en rondgeribte zijn er zadels die niet of minder schuiven oa massimo

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:10

Inderdaad. Ik ben helemaal niet zo'n goeroe waarbij ten alle tijden zadels perfect moeten liggen, maar tussen niet helemaal perfect en zo erg schuiven dat je meerdere keren af moet stappen zit nog wel een heel verschil.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:13

roosje2003 schreef:
Shirley schreef:

Dat kan helaas niet zomaar :')

Waarom kun je niet zonder zadel rijden?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:26

roosje2003 schreef:
Maureen_M schreef:

Bedankt en ja ze is rond maar niet dik dus je kan er niks aan doen... Tenzij je der uitdagers maar dat is niet de bedoeling :')

Dik en rondgeribt is een verschil :)

Mijn haflinger was dus rond, geen schoft, platte rug etc.

Ik heb hier op gehad (even op een rijtje zetten)

- Imperial Riding VZH 2x (te brede boom bij beide)
- Knight rider dresuur kunststof (schoof van alle kanten)
- Kieffer wien (was te smal)
- Bates Dressage (aangekocht via een zadelmaker, bleek achteraf 4 cm te lang)
- Rossner Amerika (te smal)
- Rossner Montreal (deed bruggen, dus klapte naar voren)
- Prestige (.... ouder model, te smal)
- County Competitor (2 x, eerste was te smal, andere was qua breedte goed maar deed ook schuiven)
- KN Symphonie (te smal)
- Rossner Atlanta (springzadel, ook te smal)

Enkele weet ik niet meer, heb gepast tot dat het omviel.

Uiteindelijk uitgekomen bij een boomloos zadel van barefoot, model cheyenne. Deze lag heel mooi vast, klapperde niet, schoof niet, hoefde nog niet eens extra strak aan te singelen of dergelijke. Het enigste wat ik bij deze erg miste was dat ik geen wrongen had maar uiteindelijk gaat het om het welzijn van je paard :)

Die heb ik toevallig overgekocht van Shirley die hierboven reageert :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:29

Was een mooi zadeltje, hè Maureen?
Stond jullie goed +:)+

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:32

Moet ik hem toch maar even showen he.... :o

Afbeelding