Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jotoma schreef:Tong over het bit gooien is een symptoom van een probleem. Aan jou de uitdaging om te vinden wat dat probleem is.
Hartstikke goed dat je het gebit hebt laten nakijken, ik zou je zelf adviseren om een erkend osteopaat eens te laten kijken. Misschien zit er iets dusdanig scheef in t lijf dat ze haar ongemak op deze manier aan jou communiceert.
Een tonglepel of bitloos rijden zijn echt symptoombestrijding, daarmee kom je er niet achter wat het daadwerkelijke probleem is.
Je paard heeft een klacht, een klacht is een kans. Top dat je paard met je communiceert, doe er vooral wat mee
A3a1 schreef:Bitloos rijden symptoombestrijding???
Misschien vanuit bepaalde diciplines bekeken.
Er zijn ook diciplines waar helemaal zonder bit of wat dan ook wordt gereden.
In mijn optiek is het bit de start van het maken van een probleem.
Ik denk dat we die wijzes niet met elkaar kunnen vergelijken, TS geeft aan dat doel is bitloos te willen gaan rijden, alleen is dit nog te vroeg voor haar paard.
Koper schreef:A3a1 schreef:Bitloos rijden symptoombestrijding???
Ik denk dat we die wijzes niet met elkaar kunnen vergelijken, TS geeft aan dat doel is bitloos te willen gaan rijden, alleen is dit nog te vroeg voor haar paard.
En dus doet TS er verstandig aan om met de tips van Jotoma aan de slag te gaan.
Daarnaast zijn er geen disciplines waar zonder bit wordt gereden. Lalala boscrossen is geen discipline.
A3a1 schreef:Jotoma schreef:Tong over het bit gooien is een symptoom van een probleem. Aan jou de uitdaging om te vinden wat dat probleem is.
Hartstikke goed dat je het gebit hebt laten nakijken, ik zou je zelf adviseren om een erkend osteopaat eens te laten kijken. Misschien zit er iets dusdanig scheef in t lijf dat ze haar ongemak op deze manier aan jou communiceert.
Een tonglepel of bitloos rijden zijn echt symptoombestrijding, daarmee kom je er niet achter wat het daadwerkelijke probleem is.
Je paard heeft een klacht, een klacht is een kans. Top dat je paard met je communiceert, doe er vooral wat mee
Bitloos rijden symptoombestrijding???
A3a1 schreef:Working equitation
Academische rijkunst
Ben de naam kwijt, dat je met paard een trail maakt over hindernissen van boomstammen etc, stukken achteruit moet rijden bruggetje over etc.
De manier waarop er met paarden wordt gewerkt bv binnen 2 lazy 7 ranch.
De vrijheidsdressuur, als basis voor rijden.
Jotoma, je geeft zelf al aan dat sommige scheefheden er kunnen zijn, alleen als het bit inzit.
Anders zie je ze niet.
Ik ben er van overtuigd dat je door rechtrichten of academische rijkunst, deze scheefheden, die er bitloos niet zijn, voor een groot deel of geheel kunt verhelpen.
Waarom zou je er dan opnieuw een bit in willen proppen, wat die scheefheden weer veroorzaakt?
Zeer contraproductief.
Koper schreef:Ik heb nog geen disciplines genoemd zien worden waarin je niet uitstekend met een bit uit de voeten kunt.
Niet dat het wat uitmaakt. TS heeft al aangegeven dat bitloos geen optie is voorlopig.
Het enige feit dat we hebben is dat het paard aangeeft dat er wat is. Tijd om een tandarts, osteopaat, zadelmaker enz enz enz in te schakelen.
Citaat:Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zeg nergens dat het einddoel moet zijn om er opnieuw een bit in te stoppen. Als dat bitloos wordt is dat helemaal prima.
Mijn enige advies is om verder te kijken dan die mond.
bruintje123 schreef:Wat doet ze als je het bit een gaatje hoger hangt?