Epplejeck/Harry's Horse leadrope

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Epplejeck/Harry's Horse leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 20:39

Hallo :wave:
Ik probeerde al een tijde een betaalbare leadrope te vinden en uiteindelijk kwam ik bij deze twee uit:
http://www.ej.nl/english/horse/halters- ... m_837.html
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-41 ... adrope-4m/

Welke leadrope zou naar jullie mening/ervaring beter zijn? Qua prijs (inclusief verzendkosten) scheelt het mij amper iets, dus daar hoef ik het niet om te laten :D. En ook: ik heb wel vertrouwen in het verzenden etc. van Epplejeck, maar ik ben totaal niet bekend met "Becidor". Is die website betrouwbaar?

Alvast bedankt!

EDIT:
Ik vind net hetzelfde Harry's Horse touw bij Piaffe ruitersport:
http://www.piafferuitersport.nl/halster ... uw-4-meter
Zou dit een betrouwbaardere winkel zijn dan Becidor?
Laatst bijgewerkt door onbarefeet op 04-06-16 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Re: Epplejeck/Harry's Horse leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:44

Die van EJ lijkt mij een gladde slappe leadrope, die van HH zou ik zo niet kunnen beoordelen. Wat ik van een leadrope graag zie is dat hij goed voelt en niet zo'n slappe lijn is. Hij moet steviger aanvoelen en niet slechts langer zijn dan een gewoon halstertouw.
De echt goede leadropes zijn duurder maar ook betere kwaliteit.
Ik gebruik originele Parelli ropes maar ook die van Equiplay en dan de beste kwaliteit.
Kost wat maar heb je ook wat. Ik heb leadropes van Parelli die al 20jr oud zijn en gebruik ze bijna dagelijks.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:49

Ik heb die Harry's Horse zelf, maar de Emiel Voest gebruikt op ponykamp. Persoonlijk vind ik de leadrope prima in prijs/kwaliteit verhouding. De Emiel Voest vind ik fijner, maar daar betaal je ook voor!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:51

Ik heb er één van Equiplay - best quality - en de rest van Parelli. Laatste vind ik het aller beste.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 20:55

cissy schreef:
Die van EJ lijkt mij een gladde slappe leadrope, die van HH zou ik zo niet kunnen beoordelen. Wat ik van een leadrope graag zie is dat hij goed voelt en niet zo'n slappe lijn is. Hij moet steviger aanvoelen en niet slechts langer zijn dan een gewoon halstertouw.
De echt goede leadropes zijn duurder maar ook betere kwaliteit.
Ik gebruik originele Parelli ropes maar ook die van Equiplay en dan de beste kwaliteit.
Kost wat maar heb je ook wat. Ik heb leadropes van Parelli die al 20jr oud zijn en gebruik ze bijna dagelijks.

Vond hem er ook niet erg stevig uit zien inderdaad. En Parelli leadropes zij natuurlijk beter ja, alleen nogal een investering :o

Maaikevdk schreef:
Ik heb die Harry's Horse zelf, maar de Emiel Voest gebruikt op ponykamp. Persoonlijk vind ik de leadrope prima in prijs/kwaliteit verhouding. De Emiel Voest vind ik fijner, maar daar betaal je ook voor!

Ik denk ook dat ik voor die van HH ga, alleen ik weet nog niet zeker bij welke van de 2 websites ik hem dan haal.

Dankjulliewel! De reden dat ik geen leadrope van 40+ euro (en dat is dan nog steeds aan de lage kant voor een 'goede' leadrope) haal is omdat ik eerst wil kijken of ik het wat vind. Zoja, dan kan ik er later altijd nog in investeren :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:03

Die van HH geeft al aan dat je hem ook gewoon als halstertouw kunt gebruiken.
Kun je dan niet beter een lang touw kopen? Ik heb een EJ halstertouw van 4 meter.

Zit zelf ook te zoeken naar een leadrope. Weet niet zo goed of ik nou 3,6 meter moet doen of 6,5.
En is deze beetje ok?
http://www.equiplay.eu/equiplay2013/lea ... ality.html

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:06

Als het goed is heeft divoza ook die leadrope, en ik geloof dat hun levering over het algemeen wel goed is.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:07

Nessa schreef:
Kun je dan niet beter een lang touw kopen? Ik heb een EJ halstertouw van 4 meter.

Zit zelf ook te zoeken naar een leadrope. Weet niet zo goed of ik nou 3,6 meter moet doen of 6,5.
En is deze beetje ok?

Ik weet het niet 100% zeker, maar de lengte die je nodig hebt hangt volgensmij heel erg af van wat je ermee wilt doen/op welk niveau je bezig bent. Meer afstand = moeilijker.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:14

ik heb die van hh , erg fijn beging ding , maar heb nu die van fra erbij ,en merk dat ik deze toch eerder pak , is iets langer en wat dunner. die van hh is best dik maar heel goed om mee te werken verder .

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:17

Maaikevdk schreef:
Als het goed is heeft divoza ook die leadrope, en ik geloof dat hun levering over het algemeen wel goed is.

Oh dat zou erg fijn zijn, aangezien er wél een Divoza is in dit boerengat :D

faunty schreef:
ik heb die van hh , erg fijn beging ding , maar heb nu die van fra erbij ,en merk dat ik deze toch eerder pak , is iets langer en wat dunner. die van hh is best dik maar heel goed om mee te werken verder .

Ik heb liever een dik touw eigenlijk :o. Maar dankjewel, ik wil hem inderdaad als een soort 'instap'.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:19

Ik heb weinig ervaring met leadropes maar des te meer met Becidor - een prima site met uitstekende service. Daar kun je met een gerust hart bestellen!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 21:21

Blue_Eyes schreef:
Ik heb weinig ervaring met leadropes maar des te meer met Becidor - een prima site met uitstekende service. Daar kun je met een gerust hart bestellen!

Zou het slimmer zijn om daar te bestellen dan bij Piaffe? Als je daar iets over kan zeggen dan :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:23

Ik bestel dan weer hoogst zelden bij Piaffe, dus dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat ze bij Becidor op het gebied van NH en bit-/boomloos heel goed weten waar ze mee bezig zijn en al je vragen kunnen beantwoorden. Betrouwbaarder kan haast niet, dus daar zou ik me geen zorgen over maken :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:54

kijk eens op touwhalsters.nl zij hebben fijn materiaal, en zijn niet duur.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 22:23

Maaikevdk schreef:

Om hier even op terug te komen, is dit het touw waar je het over had en dus precies dezelfde:
https://www.divoza.com/nl/harry-s-horse-freestyle-lijn

Want dan bestel ik hem misschien toch hier, zou fijn zijn als ik hem dinsdag heb namelijk :=

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:33

Dat is idd de hh lijn , fijn dik touw

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:44

De leadrope van FRA is heel fijn!
En betaalbaar :) volgens mij is de 4,20 lijn ongeveer rond de 25 euro?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:44

onbarefeet schreef:
Nessa schreef:

En is deze beetje ok?

Ik weet het niet 100% zeker, maar de lengte die je nodig hebt hangt volgensmij heel erg af van wat je ermee wilt doen/op welk niveau je bezig bent. Meer afstand = moeilijker.

Klopt hoor. Je begint met een kortere leadrope en gedurende de ontwikkeling en level stap je over naar een langere :-)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:49

Zelf heb ik een Voest :) Echt een heerlijk ding en ligt goed in de hand.

Je moet wel heel goed letten op de clip en op wat jij fijn vindt. Zo'n 'paniekhaak' zoals op de eerste foto is onwijs zwaar en niet gemakkelijk om even snel vast te klikken (laat staan als er zand oid tussen komt). Zelf vind ik een gewone musketon veel fijner. Dus let goed op op wat jij zelf prettig vindt. Anders zit je er geheid te hele tijd mee te knoeien!

Edit: hoeveel is 'veel geld' voor jou? Je hebt een 4,5 meter leadrope (de minimale maat, zoals ik geleerd heb) voor 25 euro bij Voest. En dan heb je echt een prettig ding :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:59

onbarefeet schreef:
Maaikevdk schreef:

Om hier even op terug te komen, is dit het touw waar je het over had en dus precies dezelfde:
https://www.divoza.com/nl/harry-s-horse-freestyle-lijn

Want dan bestel ik hem misschien toch hier, zou fijn zijn als ik hem dinsdag heb namelijk :=

Ja, dat is dezelfde!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 16:06

Ik ga hem zo bij Divoza bestellen. Niet omdat Becidor me niet goed lijkt, maar op deze manier kan ik hem ophalen en dat scheelt weer wat :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:27

Die van Voest/2 Moons heb ik ook, 1x gebruikt en nu clip stuk.... nou nog maar zien hoe ik die kan vervangen, zit niet makkeljk vast.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:59

de korte van EJ is te kort en te dun om fatsoenlijk mee te trainen. Ik gebruik hem alleen voor de "figure 8 leadrope" training voor mijn veulen want hij past precies bij hem :D
Voor de merries heb ik een dikkere lange versie waar helaas de clip vanaf is maar ik heb vorige week een nieuwe tweedehands weten te vinden.
De lange van EJ heb ik niet in mijn handen gehad dus weet niet hoe die in de hand ligt.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:14

Ik heb die van 5 euro van de decathlon, rijd er ook mee. Super ding, lekker stevig.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 18:17

Afbeelding
Heb hem net binnen, lekker stevig en fijn in de hand :j

Afbeelding
Alleen een beetje jammer van dit lelijke 'leertje' aan het uiteinde :o het touw daaronder was vastgemaakt met een soort plakband, wat ik eraf had gehaald omdat ik dacht dat het bij de verpakking hoorde. Niet dus := ik brand hem wasrschijnlijk dicht, is sowieso een stuk mooier. Misschien knip ik ook wel dat lelijke ding er af :')