Ik heb een zwart paard waarvoor ik gewoon een zwart hoofdstel heb. Maar omdat je het hoofdstel bijna niet ziet zitten vind ik het voor wedstrijden gaaf om voor haar een wit hoofdstel te kopen. Ik vraag me alleen af of het raar zou staan als ze wel gewoon haar zwarte zadel houdt. Als ik er namelijk ook een wit zadel bij koop (als die al ergens te koop zijn) zijn het dekje en zadel wit op wit. Dezelfde kleur op dezelfde kleur probeer ik juist te voorkomen met het witte hoofdstel.
Dus wat denken jullie, zou een wit hoofdstel met een zwart zadel raar staan?
En vind je een zwart hoofdstel dat wit onderlegd is niet mooi? Dat valt meer op dan een gewoon zwart hoofdstel. Een wit hoofdstel met een zwart zadel zou ik persoonlijk niet zo snel doen.
Ik vind het persoonlijk niet zo chique als je wedstrijden gaat rijden, ik zou dan inderdaad voor een zwart hoofdstel dat wit onderlegd is gaan.. Dan steekt je hoofdstel misschien toch wat meer af maar is het wel een mooi geheel.
Koper
Geplaatst: 29-05-16 16:29
Joh, als jij het mooi vindt? Ik vind het juist veel mooier en rustiger als je het hoofdstel niet ziet zitten. Maar ieder z'n ding
Ik zag wel eens een paard starten met wit hoofdstel, vond het er eerlijk gezegt niet mooi uitzien. wit onderlegt daarin tegen is wel echt leuk! Of misschien strass op de neus? Zo valt het ook meer op
Ik vind een wit hoofstel niet zo mooi voor wedstrijden, ik zou dan gaan voor een hoofdstel met een frontriem met lichtje steentjes en een lakneusriem of wit onderlegd. Dan zie het het wel maar is het niet zo opzichtig
Cioccolato
Geplaatst: 29-05-16 17:17
Ik vind het verschrikkelijk lelijk.. maar iemand anders vind mijn lak neusriem vreselijk lelijk. Zo heeft ieder zn smaak en daarom zijn er tig verschillende hoofdstellen. Gelukkig!
Doen wat jij mooi vind. Persoonlijk zou ik voor enkel wit onderlegde neusriem(lak) en frontriem gaan. Houd de rust op het hoofd, maar maakt het toch iets opvallender. Daarbij kan een leuke bling in je frontriem ook nog helpen.
L_isanne
Geplaatst: 29-05-16 17:18
Heel eerlijk.. Ik vind het spuuglelijk Ik denk dat het veel chiquer is om een wit onderlegd hoofdstel te komen met een mooie blingfrontriem. Valt het toch op maar is het plaatje wat rustiger!
Benfan
Geplaatst: 29-05-16 17:18
er is een hoofdstel dat zwart/wit is. Je hebt de HH Phantom en de Gaia (google hoofdstel gaia, en je vind hem) voor als je toch iets van zwart in je hoofdstel wil. Wel opletten dat er wel teugels bij zitten, dat is vaker niet dan wel zo bij witte hoofdstellen.
Heb zelf een wit/zwart paard, daar wil ik ook een wit hoofdstel bij hebben
Fortitude
Geplaatst: 29-05-16 17:22
Persoonlijk vind ik het echt afzichtelijk, gelukkig verschillen smaken!
Ik vind bruintinten altijd supersjiek staan bij zwarte paarden! En dan het liefste cognac of 1 tint donkerder.
(Via google)
shunasammy
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-16 21:44
@merel
Mee eens!
Ilse_123
Geplaatst: 29-05-16 21:50
Ik vind het eigenlijk wel een mooi hoofdstel, vooral bij een fries. Maargoed, ik rij endurance dus ik ben wat toleranter als het gaat om andere kleurtjes
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb ook zeker wat gehad aan degenen die linkjes stuurden met zwart-wit hoofdstellen. Ik zit momenteel te twijfelen tussen deze 3: