ik ben me sinds vandaag wat aan het verdiepen in het werk wat
Monty roberts doet
, ook doe ik zelf sinds kort grondwerk en trucjes met mijn paardik ben nog aan het begin hoor
!ik heb gezien dat hij ook een halster heeft, en dat dat perfect blijkt te zijn
voor grondwerk enz zegt hij zelf en wat mensen op internet lees ik ,
nu vraag ik hier : wat is jullie ervaring ermee?
en wat is de werking?
ik heb gehoord dat touw halsters erg scherp zijn , Nu zou ik graag het halster van hem hebben
Omdat ik toch wat meer controle over mijn paard wil hebben omdat hij vaak afgeleid is , En
omdat ik daar ook door dus niet erg veel aandacht van hem heb gedurende de tijd
dat we bezig zijn, ook hoorde ik dat hij ideaal blijkt te zijn omdat je niet hoeft te wisselen van kant ofzo?
nouja ik hoop dat jullie mijn vraag en verhaal berijpen
!alles is welkom ook tips voor andere ideeen alleen als het maar wel mogelijk is omdat ik net
begonen ben

gr hackny
met dit speciale halster zet je goede druk als hij naar achter wil en daardoor gaat hij maar 1 of geen stap naar achter.
.
Na 25 minuten stond ze er dan toch weer op en was het advies: Nu naar huis en met dat dually halster veel oefenen. Elke dag. MAAR zeg ik, thuis wil ze de trailer wel op. Ik kom juist niet meer naar huis vanaf les zonder hulp. Ja, maar oefenen werd er gezegd. Dus ik thuis oefenen. Ja, na een week dacht m'n paard, nee he, gaan we weer. Dus ging ze echt etteren en was niet meer te laden. Ben toen geheel met laden oefenen gestopt en ging gewoon op wedstrijd, laadde thuis alleen en op wedstrijd dan maar even met hulp. Dit ging zo 3 maanden. Toen zei ik van en nu heb ik alle tijd, al kost het ook 3 uur, ik ga m'n paard alleen laden. Zonder speciaal halster, gewoon iedereen wegsturen die wilde helpen. Na 40 minuten stond ze in de trailer. Sindsdien laad ik m'n paard alleen.
. Met de Dually halster is dat niet meer en longeer mijn ruin er ook mee en als mijn ruin weer te sterk en te wild wordt met het buiten zetten dan gaat het halster er weer aan.
)