Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
miss_lizje schreef:Een zo groot mogelijke trommel is 40 kilo en die wasmachine kost 20.000Euro. Daar ben ik dus niet naar op zoekMijn advies is dus om voor een zo groot mogelijke trommel te gaan.
yvonnepuntnl schreef:miss_lizje schreef:Een zo groot mogelijke trommel is 40 kilo en die wasmachine kost 20.000Euro. Daar ben ik dus niet naar op zoekMijn advies is dus om voor een zo groot mogelijke trommel te gaan.![]()
Ik heb nu ook een gewone staan en die is net als die van jou te klein voor de grote winterdekens. Dus mijn vraag is, welk vulgewicht moet ik dan wel hebben!
yvonnepuntnl schreef:@Lizje, hoe weet je dat 8 tot 10 kilo te klein is. Hoe groot is jouw eigen wasmachine dan?
Ibbel schreef:Ik denk dat je sowieso niet naar vulgewicht moet kijken (een deken haalt de 8 kg niet eens), maar naar het volume en dus de doorsnee van de trommel. Prop een deken eens een beetje in elkaar tot een bal, en meet dan de doorsnee. Doe er 15 - 20% bij omdat je ook wil dat de boel nog een beetje kan bewegen en ga dan zoeken naar hoe groot de trommel van een 10 kg, 12 kg en 15 kg machine in doorsnee is. Dat lijkt me veel meer zekerheid geven. En met eenzelfde vulgewicht zou bij verschillende merken de doorsnee van de trommel nog wel eens kunnen varieren.
avaluna schreef:Mijn wasmachine is 10 kg, net nieuw, een Siemens, ik was dekens zelf, heb 1 met maat 215, maar wel geen top dikke dekens meer, omdat ik met liners werk. Past allemaal prima, wasmachine weegt ook zelf, gebruik extra spoelen en speciale waszakken en alles netjes schoon. Ponydekens doe ik er 2 in of samen met dekjes bv.