Hannoveraanse neusriem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Hannoveraanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 13:31

Hallo Bokkers!

Ik heb laatst van een stalgenoot een hoofdstel kunnen lenen met een lage neusriem. Mijn pony liep er super fijn mee, veel fijner dan met gecombineerde neusriem dus nu ben ik zelf opzoek naar een hoofdstel met een lage neusriem. Maar man! wat zijn die dingen moeilijk te vinden zeg! Ik heb zelf al wat gezocht maar ik kan niet echt een hoofdstel vinden dat naar mijn wensen voldoet en betaalbaar blijft... alle hoofdstellen voor een leuk prijsje lijken wel van plastic en ik zoek juist eentje die lekker zacht is onderlegd maar dus niet boven de 100 euro wordt.

hebben jullie ervaring met een bepaald merk? of een site waar ze hoofdstellen met een hannoveraanse neusriem verkopen die zacht onderlegd is en niet keihard is

groetjes :wave: :wave:

tennan

Re: Hannoveraanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:32

Je kunt ook alleen een losse neusriem kopen en die gebruiken met het hoofdstel dat je al hebt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:32

Geen idee maar is het geen mogelijkheid om een losse neusriem te kopen bij je huidige hoofdstel?

Budgettair waarschijnlijk de meest aantrekkelijke optie.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:33

Premiera Rouen is geloof ik van BR
Heeft een lage neusriem en hij is heerlijk zacht en niet te duur en ik vind met dagelijks gebruik prima kwaliteit

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:36

ik ben ook pas overgestapt naar een lage neusriem, en heb gewoon een losse gekocht

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:37

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:50

Hooks, Premiera, BR, Rossner en dergelijke vind ik allemaal van verschrikkelijke kwaliteit! :o misschien beter om een neusriem los te kopen? Heb ik uiteindelijk gedaan :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 13:51

Ik stap over met neusriem maar ook van bruin naar zwart omdat ik sinds kort een nieuw zadel heb en die zwart is dus ik heb alleen bruine hoofdstellen... maar als ik alle onderdelen los koop ben ik veel duurder uit... ben nu wel op facebook 2e hands al aan het zoeken naar een simpel zwart hoofdstel zodat ik de neusriem los kan kopen, maar toch blijft het duurder

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:04

Er is inderdaad weinig fatsoenlijks te krijgen. Ik heb uiteindelijk zelf een Passier samengesteld. Ik weet niet wat daarvan de goedkoopste optie zou zijn, Döbert heeft in ieder geval wel modellen van rond de €100.

Welke eisen/wensen heb je verder nog?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:06

heeft iemand ervaring met de lage neusriem van pagony?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:07

Nies_ schreef:
Er is inderdaad weinig fatsoenlijks te krijgen. Ik heb uiteindelijk zelf een Passier samengesteld. Ik weet niet wat daarvan de goedkoopste optie zou zijn, Döbert heeft in ieder geval wel modellen van rond de €100.

Welke eisen/wensen heb je verder nog?

mijn eisen zijn niet heel erg ofzo. maar vind het belangrijk dat het zacht en soepel leer is, ik wil niet o'n keiharde wat eruit iet als plastic :D verder in een maat full en geen lak

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:58

Die van Pagony worden snel hard als je niet zo'n tuigpoetser ben, en ging vrij snel scheuren.
Ik ben na een jaar nog erg tevreden met de Premiera en ondanks niet veel poetsen nog zacht en gaat ook niet scheuren.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:01

heb een pagony lak voor de wedstrijden maar ben blij dat die alleen voor de wedstrijden is :') Kwaliteit is niet denderend te noemen.

Ik rij nu met een kieffer lage neusriem. Helaas past bij mij altijd alles maar een beetje... iets met een paard met een breed hoofd maar niet zo lang(bakstukken enzo zitten bij full allemaal op zn kleinst als het als past en niet te lang is maar neus en frontriem is standaard (veel) te klein als ik een cob zou kopen)

Die kieffer neusriem bevalt me overigens uitstekend! Mooie kwaliteit en met een prijs van €40 voor een losse neusriem nog wel te betalen.

Ben ondertussen opzoek naar een goede hoofdstel maker die een op maat gemaakte kan maken volledig naar mijn wensen

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:18

Zelf ben ik erg tevreden met de lage neusriem van Kieffer. Deze heb ik zes jaar geleden los gekocht en inmiddels ziet hij er nog perfect uit. Mooi leer, goed onderlegd en voelt ook fijn soepel aan.

Heb geen ervaring met de losse neusriem van Pagony, wel met het complete hoofdstel met lage neusriem en dat was werkelijk waar om te huilen. Enorm stijf en de scheuren kwamen er al in als je er bij wijze van alleen al naar keek. Dus dat was eens en nooit weer. Nu is dat wel een aantal jaar geleden dus ik durf niet te zeggen of er inmiddels qua kwaliteit wat veranderd is (de prijs in ieder geval niet) en of hetzelfde geldt voor de losse neusriem van Pagony.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:04

Ik ben ook hopeloos op zoek naar een lage neusriem.
Cob maat
Congac kleur..
Geloof dat ik over 10 jaar nog zoek

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 14:27

onley schreef:
Cob maat
Congac kleur..

ja lage neusriemen.... in zwart al moeilijk ga na in congnac.... heel veel succes nog met zoeken! (is lederverf geen optie? op bokt is er heel veel over te vinden)

dank jullie wel allemaal! ik ga gewoon een goedkoop hoofdstelletje zoeken en dan een neusriem en frontriem er los bij kopen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:41

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:49

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:52

Ik heb een lage neusriem los gekocht via agradi.nl. Een bruine. Wel goed ingevet om 'm nog iets soepeler te krijgen, maar ben er verder blij mee.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:54

onley schreef:
Cob maat
Congac kleur..

Denk dat Stubben die wel heeft :j

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:29

Kijk eens op een site voor IJslanderspullen. In de IJslandersport is het gebruikelijk om met een lage neusriem te rijden. Daar heb je dus veel keuze, meestal ook tegen redelijke prijzen. Bijv. bij ijslandersport en westeind ruitersport.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:08

Ik heb 1 op ebay gevonden van euroriding. Zelfde merk als mijn zadel ik hoop dat de kleur gaat passen.

Afbeelding

Kleur london? mijn zadel

Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 19:35

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:39

Ik heb er een half jaar geleden eentje bij de EJ gehaald. Kieffer, fijne zachte neusriem voor maar 19,95,-. En ik was niet eens op zoek, liep er zo tegenaan en had net de balen van al die strakke aansnoerkrengen, dus meegenomen :Y)
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 02-04-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:44