Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
horsewiebe schreef:mijn moeder doet mijn dekjes gewoon in de wasmachine bij de andere (bonte) was, dus wast ze ook met gewoon wasmiddel (volgens mij wasmiddel van de hema, met een roze dop en een paar kleurtjes op de verpakking)(ben nog geen ervaren wasser dus weet nog niet hoe alles heet)
Bunn schreef:horsewiebe schreef:mijn moeder doet mijn dekjes gewoon in de wasmachine bij de andere (bonte) was, dus wast ze ook met gewoon wasmiddel (volgens mij wasmiddel van de hema, met een roze dop en een paar kleurtjes op de verpakking)(ben nog geen ervaren wasser dus weet nog niet hoe alles heet)
Dekjes bij de normale was?Serieus? Dat vind ik echt heel erg vies.
![]()
Hier gaan dekjes met z'n tweetjes (dezelfde kleur) of alleen. Nette wedstrijddekjes gaan sowieso alleen. Op 30 graden, normaal wasmiddel. Daarna 'n rondje machine reinigen. Fleecedekens heb ik bijna niet meer, alleen wolle dekens. De vieze plekken was ik daar heel voorzichtig met de hand weg. Halsters, singels, beenbeschermers gaan ook allemaal met de hand.
horsewiebe schreef:Bunn schreef:
Dekjes bij de normale was?Serieus? Dat vind ik echt heel erg vies.
![]()
Hier gaan dekjes met z'n tweetjes (dezelfde kleur) of alleen. Nette wedstrijddekjes gaan sowieso alleen. Op 30 graden, normaal wasmiddel. Daarna 'n rondje machine reinigen. Fleecedekens heb ik bijna niet meer, alleen wolle dekens. De vieze plekken was ik daar heel voorzichtig met de hand weg. Halsters, singels, beenbeschermers gaan ook allemaal met de hand.
we maken ze wel eerst van tevoren zo schoon mogelijk (even uitspoelen van tevoren en alle haren eraf kloppen) dan valt het wel mee hoe vies het is
Sita77 schreef:Ik heb een 2dehands wasmachine gekocht en in de garage gezet. Hier gaat al het paardenspul in, gewoon 40 graden en wasmiddel van AH. Gaat perfect.
Marmot schreef:Hier gaat alles wat niet waterdicht is de wasmachine in op 40 graden maar zonder wasmiddel. Ik was dekjes na 1 of 2 keer gebruik. Ze zijn dan niet erg vies en er zitten weinig haren aan. Maar uiteraard vol zweet!
Daarna op de waslijn. Anky dekjes zijn heel snel droog en singels en beenbeschermers en zo nemen weinig water op. Leren spullen daarna wel even invetten.