welk graasmasker is aan te raden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

welk graasmasker is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 19:40

mijn paard is waarschijnlijk nu hoefbevangen. mogelijk insuline resistent. dit wordt uiteraard eerst uitgesloten maar de DA opperde wel al een graasmasker zodat hij op den duur weer op het land kan. maar welke is aan te raden? het moet er wel 1 zijn waar ze niet teveel gras mee binnen krijgt en het liefst 1 die niet helemaal afgesloten is. een beetje open dat ze nog wel normaal adem kunnen halen . maar ik lees overal weer andere ervaringen. van die greenguard van de paardendrogist zouden ze wondjes krijgen en volgens mij krijgen ze hier nog best wat gras mee binnen. iemand een tip?

MillyH

Re: welk graasmasker is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:46

ik volg even, mijn shetje heeft er ook een nodig!!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:51

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:46

Zelf goede ervaringen met de greenguard. In het begin een klein wondje (daarna niet meer), stevig, hij kan er mee uit de ton drinken en het vermindert de consumptie van gras. Was wel even proberen eer ik de juiste maat had en hem goed qua afstand tot de mond had hangen. Bij de paardendrogist kan je eenvoudig proberen er ruilen (kan je er ook 1 op proef nemen).

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:52

De Greenguard beviel mij slecht, hij ging steeds scheef zitten en was erg hard.
Ik heb jarenlang deze gebruikt http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/grasmasker/115305/35749?v=True

Op zich beviel het prima en het heeft ook heel lang goed geholpen. Echter, mijn paard is er waarschijnlijk bij toeval achter gekomen dat ze hem liggend op de grond af kon schuren. Zolang dat echter niet gebeurd, is het een heel goed hulpmiddel. Echter, wel het gaatje in de gaten houden. Door het stofzuigeren op de grond (zand), slijt hij en wordt het gat ineens heel groot. Soms moest ik er 2 per zomer kopen.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:56

Margee schreef:
Ik heb jarenlang deze gebruikt http://www.paardendrogist.nl/product/156/157/grasmasker/115305/35749?v=True

Op zich beviel het prima en het heeft ook heel lang goed geholpen. Echter, mijn paard is er waarschijnlijk bij toeval achter gekomen dat ze hem liggend op de grond af kon schuren. Zolang dat echter niet gebeurd, is het een heel goed hulpmiddel. Echter, wel het gaatje in de gaten houden. Door het stofzuigeren op de grond (zand), slijt hij en wordt het gat ineens heel groot. Soms moest ik er 2 per zomer kopen.

Had je in de zomer als het zo warm was geen idee dat je paard het benauwd kreeg??
omdat het maar een klein gat is?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:03

Het gaatje waardoor ze eten is niet het gaatje waardoor ze ademhalen. Paarden halen geen adem met hun mond.
Het is overigens wel aan te bevelen om het nylonraster ter hoogte van de neusgaten weg te snijden zodat dat gat inderdaad ruimer wordt. Na het wegsnijden even dichtbranden, dan rafelt het niet.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 07:45

martine12h schreef:
Margee schreef:

Had je in de zomer als het zo warm was geen idee dat je paard het benauwd kreeg??
omdat het maar een klein gat is?

Eigenlijk nooit, ze hield zich dan gewoon heel rustig.
Ik heb ook niet aan het masker zitten knutselen, zoals snijden o.i.d. Het is vrij zacht en het paste goed.
Ik vond het wel altijd erg zielig, maar de hoefbevangenheid en/of het veels te dik zijn is veel erger. De optie op haar op stal te zetten zodat ze niet zo veel kon eten net zo. Dan gaan ze ook maar schrokken als ze dan een uurtje naar buiten mogen. Bovendien zonder je ze af van andere paarden.
Het is voor ons het beste van een paar opties geweest......

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:10

Margee schreef:

Ik ben wel tevreden over de greenguard. Zoals eerder genoemd kun je hem proberen via de Paardendrogist en als hij bevalt evt. Aanschaffen dat heb ik gedaan. Ik vind het bloempotmodel zoals hier boven er erg "dicht" uitzien daar krijg ik het zelf al benauwd van. Mijn paard heeft het erg snel warm en de Greenguard is fijn open. Mijn paard gaat zelfs met een Greenguard maar kort op de wei (4 uur) maar met echt warme dagen komt hij soms met 2 uirtjes al binnen gaat dat ding lekker af. Ik merk dat hij het dan toch wel benauwd heeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:37

Margee schreef:

Image heeft ook veel plezier van deze graasmaskers gehad. Ik heb er een aantal uitgeprobeerd, maar deze was het meest praktisch en Image stond klaar als ik met het masker aamkwam, want dat betekent dat de wei open ging. Een paar dagen wennen door eerst neus erin en wortel uit het gat eten. Na een paar dagen vinden ze het wortel masker fantastisch, dan vast doen en zo krijg je geen paniek.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:02

Heeft iemand ervaringen met deze: easy breathe masker http://www.cheepoo.nl/graasmasker.htm
Is de onderkant hard zoals een greenguard? Of zacht?
Van Greenguard had mijn paard in een nacht een compleet open geschaafde neus (deze staat nu ook te koop voor belangstellenden) en de gewone standaard bloempot was in een nacht totaal opengevreten van onder. Ze duwt door dus.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:19

Het lijkt me een combinatie van beide hiervoor al genoemden......

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:50

Het gaat mij specifiek om de onderkant. Dat kan ik nergens vinden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:52

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:49

Tieme schreef:
dianaw33 schreef:
Heeft iemand ervaringen met deze: easy breathe masker http://www.cheepoo.nl/graasmasker.htm
.

ooh, deze ziet er ook wel goed uit.... ik ken alleen die hele site niet.

Jammer dat er geen maat shet is..
Anders had ik hem wel willen proberen..

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:58

Die van cheepo is een hele fijne. Deze heb ik zelf. Ook heb ik de variant uit amerika, dat was een stuk duurder. Qua kwaliteit niet veel verschil. Ik heb hem destijds in Amerika besteld omdat hij in europa niet te vinden was. Je merkt al snel dat de grote neusgaten veel prettiger zijn voor het paard. Een aanrader dus!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:01

Maar is het onderstuk van hard plastic zoals de greenguard, of soepel?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:04

Tieme schreef:
dianaw33 schreef:
.

ooh, deze ziet er ook wel goed uit.... ik ken alleen die hele site niet.

ik heb al 2 jaar die korf van imperial, werkt voor mijn sloper prima maar deze ziet er erg comfortabel uit

hervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:06

Ik gebruik de greenguard voor mijn haflinger. De onderkant heb ik afgeplakt met ducttape tegen het schuren en dit gaat prima. We gebruiken hem inmiddels al 8 maanden en het bevalt prima. Ze heeft er ook geen hekel aan, ze duwt zelf haar neus er al in als we er mee aan komen lopen.
Inmiddels is mijn haf mooi op gewicht

Zowee_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:14

martine12h schreef:
Jammer dat er geen maat shet is..
Anders had ik hem wel willen proberen..

Ik heb hier thuis een allesverwoestende shet lopen die ondertussen al een jaartje rondloopt met een graasmasker van Tough 1 (gekocht op minihorseshop.be). Suuuuperrtevreden over! En meneertje is duidelijk afgevallen. Hij is zeer snel hoefbevangen dus dat maskertje bij het nieuwe gras is bij hem eeeecht wel nodig. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:15

dianaw33 schreef:

Dit wil ik ook graag weten en wat de prijs is.

Zowee_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:17

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:18

Jammer dat is een beetje te prijzig om "even" uit te proberen.

*edit* filmpje is van de greenguard. Ik zoek de prijs en materiaal van die andere die hier genoemd word met grote neusgaten.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 17-03-16 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 21:19

Ineke2 schreef:
dianaw33 schreef:

Dit wil ik ook graag weten en wat de prijs is.

Die van cheepo is 35 euro

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:20

Ik gebruik de greenguard al 3 jaar voor mijn 2 hafjes en Shet. Bevalt prima. In het begin wel een maand chagrijnige paarden gehad. Maar nu weten ze al hoe laat het is als ik er mee aan kom lopen. .... volle weide... dus gaan ze braaf op een rijtje staan. Ze krijgen het er nooit benauwd mee ofzo. Wel wat slijtage aan de tanden. Maar volgens de tandarts niet schokkend.