Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Crista schreef:Als je paard tijdens het rijden alsnog de mond opent komt er alsnog veel druk op de neus/neusriem. Weet je of hij zijn/haar mond opent met rijden? Dan zou ik daar eerst aan werken en eventueel (tijdelijk) een lage neusriem proberen.
Kabouter123 schreef:Heb het nooit geprobeerd, krijg je dan niet een te beweeglijke en onrustige ligging van het bit in de mond?
Apache7 schreef:Crista schreef:Als je paard tijdens het rijden alsnog de mond opent komt er alsnog veel druk op de neus/neusriem. Weet je of hij zijn/haar mond opent met rijden? Dan zou ik daar eerst aan werken en eventueel (tijdelijk) een lage neusriem proberen.
Als een paard zijn mond opent is dat omdat hij pijn heeft van het bit. Hem gewoon een lagere neusriem aandoen is dus niet probleem maar symptoom oplossend.
Als je paard dus daadwerkelijk zijn mond opent tijdens het rijden zou ik eerder zachter met mijn handen zijn, tandarts laten komen of bitloos gaan proberen of iets in die aard
Nies_ schreef:Ik zou inderdaad een tijdje met lage neusriem rijden en dan kijken of het weg gaat. Zo niet komt het dus niet van de neusriem.