zadeltassen voor dressuurzadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xSelina

zadeltassen voor dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:11

Hallo allemaal,
aangezien ik best vaak op buitenrit ga met een vriendin zoek ik zadeltassen of een goed dekje met vakjes! We rijden al snel 5 uur of ietsje meer (ligt een beetje aan de omgeving) Ik ga in de voorjaarsvakantie waarschijnlijk naar de veluwe dus dan is het wel fijn als we dingen mee kunnen nemen zoals: de gopro, wat te drinken, iets te eten, halster met touwen etc. Dus niet super zware dingen :j

De eisen zijn wel dat ze niet stuiteren of schuren en het liefst voor een redelijke prijs... Het is wel voor een dressuurzadel zonder bevestigings ringen aan de achterkant, deze kan ik er ook niet op laten maken!

wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!

Hypericum

Re: zadeltassen voor dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:25

Poeh, is het dan niet makkelijker om zelf gewoon een rugtas om te doen met alles er in?
Als je zadeltassen niet goed vast kunnen, kan het makkelijk gaan schuren of verschuiven.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:23

Je hebt ook zadel tassen die je bijvoorbeeld aan de stijgbeugel ophanging kunt vast maken. Althans, dat deed ik met een banaan zadel tas achter mijn Barefoot. Ik heb in mijn shop diverse soorten zadeltassen.

Shrrrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:31

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:45

Ik maak bananentassen voor achter je zadel, maar ook handige tasjes die je voor je zadel bevestigt aan de ringetjes die voor aan je zadel zitten.
Evt kunnen daar ook nog langere bandjes aan, die je om je singelstoten vastmaakt. Ligt als een huis. :-)
M'n website staat in mijn onderschrift :-)

wil je ze in het echt bekijken, kan dat ook, ik woon op de Veluwe, :D :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:48

De voortasjes van Dabo! :j
Een rugzak op je rug voor langere ritten vind ik persoonlijk echt een ramp.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:50

Blue_Eyes schreef:
De voortasjes van Dabo! :j
Een rugzak op je rug voor langere ritten vind ik persoonlijk echt een ramp.

*D
Een rugtas ga je idd spijt van krijgen, zolang je stapt geen probleem, maar zodra je gaat draven... -O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:52

Laat staan een galopje... Nee hoor, zadeltassen zijn echt veel handiger. Op trektocht (meerdaags, lange afstanden) heb ik er vaak twee bij me; een voortas en een banaan! Ik zal eens kijken of ik daar ergens een foto van heb.

Edit:

Afbeelding
De voortas is niet zo goed zichtbaar; dit was de zwarte en die is in Bregjes zwarte manen niet zo heel goed te zien. :D

Afbeelding
Hier kun je die beter zien. Ideaal ding!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 20:39

Laatst bijgewerkt door xSelina op 16-01-16 20:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:46

Deze zijn zalig! Zitten hier aan mijn dressuur zadel vast, handig dat ze voorop zitten ook met snacks eruit halen.
https://lh3.googleusercontent.com/-ROFS ... 520067.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-VV0L ... 20draf.jpg

Kunnen 2 halve liter flesjes in flesen houder (of een regenpak erin proppen), en dan nog 2 vakjes waar best veel in kan halster of dun vestje en bovenop had ik altijd mijn eten zitten, fototoestel en wat andere zooi.

Merk is stowaway, niet goedkoop, maar hele fijne tasjes (zitten vast aan oogjes voorop je zadle en aan je singelstoten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:55

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:00

tamary schreef:
Halsters doe je gewoon om, blijft brood en flesje drinken over. Die kunnen ook in een dekje met zakjes.
http://www.decathlon.nl/zadeldek-sentie ... 04417.html Mooi stevig spul en zat plek voor lunch/hapje onderweg.

Dacht ik inderdaad ookal aan maar het probleem is, bij de decathlon in ieder geval, dat ik een dressuurzadel heb en daar hebben ze alleen veelzijdigheid....

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:15

Stowaway is 'n ontzettend fijn merk. Heb een achtertas, die ik toen altijd om m'n dressuurzadel deed. :) Neem nu eigenlijk nooit meer een tassen mee op grote ritten, heb er eigenlijk niks meer in te stoppen: we stoppen wel bij een café. :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:18

thoranLOVE schreef:
tamary schreef:
Halsters doe je gewoon om, blijft brood en flesje drinken over. Die kunnen ook in een dekje met zakjes.
http://www.decathlon.nl/zadeldek-sentie ... 04417.html Mooi stevig spul en zat plek voor lunch/hapje onderweg.

Dacht ik inderdaad ookal aan maar het probleem is, bij de decathlon in ieder geval, dat ik een dressuurzadel heb en daar hebben ze alleen veelzijdigheid....

Die dekjes zijn behoorlijk groot, ik krijg ze ook onder mijn westernzadel als ik dat wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:33

Hier ook stowaway voortassen.Vind ze enorm fijn.
Wil denk ik nog een klein dabo voortasje halen. En heb soms ook een heuptasje, en ook nog een bidonhouder.(ook stowaway)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 23:33

blijft de bidon goed vastzitten bij de stowaway?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:37

Die van de Decathlon heeft ook losse ringen erop zo te zien. Dat is wel handig, daar kun je nog dingen aan vast knippen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:50

thoranLOVE schreef:
blijft de bidon goed vastzitten bij de stowaway?

Jup, zo'n achtertas heeft er speciale vakjes voor. Bidons zitten er ook bij. :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:55

Ik heb een dek met tassen van QHP, echt heel stevig en past volgens mij ook onder een Dressuur zadel.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 00:13

weet iemand toevallig waar je die stowaway deluxe kan kopen waar de levertijd redelijk snel is? Want zag hem wel bij outdoorruitersport.nl maar dat duurt 4-6 weken...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:17

Ik heb voor kortere ritjes een voortas van Dabo en voor langere ritten een zadeltas voor achteraan op het zadel van Busse, deze bevestig je aan je singelstoten dus dat is misschien handig voor je? Ik ben in ieder geval van beide tevreden! http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... GLISH.html

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:22

ikk heb gewoon een zadel dekje met grote tassen aan de zijkant. heel handig en stuitert niet.
Afbeelding

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:24

thoranLOVE schreef:
weet iemand toevallig waar je die stowaway deluxe kan kopen waar de levertijd redelijk snel is? Want zag hem wel bij outdoorruitersport.nl maar dat duurt 4-6 weken...

Ze heeft sommigen ook op voorraad, zou gewoon even bellen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:33

Je kunt even bij Goedhard kijken. :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:59

Ikzelf gebruik ook zadeltassen achter mijn dressuurzadel. Ik heb deze gekocht bij de epplejeck:

http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _1837.html

Deze liggen achter het zadel en je hebt aan iedere kant een vak. Heb gekeken of ik foto's kan vinden maar je ziet het niet heel duidelijk helaas....

Afbeelding
(Dit is een kozakkenzadel, die riem onder de buik hoort)

Afbeelding

Op de laatste foto heb ik ook die zadeltassen maar kan je ook zien dat ik mijn jas achterop heb. Is ook een handig trucje, ik heb strotouwtjes achter de ophanging van mijn singelstoot doorgehaald en zo naar achteren vastgemaakt met om mijn jas een knoop. Is ideaal!