als ik zou kunnen kiezen tussen alle mogelijkheden. (rijdt zelf alleen op boomloos, geeft altijd extra zachte comfortabele zitting) 1. Western zadel 2. Spring/veelzijdig zadel 3. Dressuurzadel
Heb nu eindelijk mijn lang gewilde Boomloze western zadel en dat gaat echt zo ideaal zijn voor buitenritten.
Op dit moment met een veelzijdigheidszadel, maar als ik over een paar maanden een nieuw zadel koop, met een springzadel zit er veel comfortabeler en steviger in
happypaardje
Geplaatst: 09-01-16 21:34
Ik vind een dressuurzadel echt niet fijn op buitenrit. Als je dan eens een stukje in de beugels wilt staan, of je moet takken ontwijken of een sprongetje maken, dan kan ik met een dressuurzadel moeilijk mijn balans vinden. Ik rijd zelf altijd met een boomloos veelzijdigheidszadel buiten, dat zit heerlijk, zelfs na een paar uur. Het boomloos moet je wel willen natuurlijk, maar anders zou ik toch in elk geval een vzh- of springzadel nemen.
_Femkeeex
Geplaatst: 09-01-16 21:35
Of veelzijdig of spring. Dit omdat ik geen andere heb en ik ga ook niet speciaal voor buitenritten een nieuw zadel aanschaffen
Mijati
Geplaatst: 09-01-16 21:36
dressuur, ik zit daar veel lekkerder in. En een sprongetje of verlichte zit gaat prima.
Sherivey
Geplaatst: 09-01-16 21:37
Ik rij altijd op een westernzadel, maar voor buitenritten vind ik het echt ideaal
Hier eigenlijk geen specifieke voorkeur. Maar meeste buitenritten gereden met vzh en dressuur. Ook weleens western. Springzadel nooit gehad met buitenrit, dus lastiger oordelen, maar had ik in de bak ook geen problemen mee.
Op dit moment een boomloos vzh en een gewone vzh (2 verschillende paarden)
Hier is voor mij de ultieme oplossing mijn endurance zadel.. (Trekker, semi-boomloos) Zit als een zetel voor de lange afstanden, is lekker licht, goed aanpasbaar. Ik heb er ook al sprongetjes mee gemaakt en dat gaat prima (boomstammen, af- en opsprong wel niets intenstief)
Boomloos! Ookal rijd ik nooit meer buiten en heb ik bij mijn verzorgpaardjes alleen maar boomzadels zou ik toch kiezen voor een boomloze (barefoot Cheyenne)