Welk merk hoofdstel lage neusriem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Welk merk hoofdstel lage neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:51

Hoi hoi :)

Ik ben op zoek naar een donkerbruin hoofdstel met een lage neusriem. Welke hoofdstellen zijn van fijne kwaliteit? Ik heb nu een Rossner, maar dat is een stug rotding :o

beneral

Re: Welk merk hoofdstel lage neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:54

micklem hoofdstel, erg fijn voor je paard

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:58

Hypostore heeft veel hoofdstellen met lage neusriemen

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:03

beneral schreef:
micklem hoofdstel, erg fijn voor je paard

Niet voor de mijne, die werd er erg opstandig van en heel onrustig in het hoofd.

Lees verder even mee. Ik heb een Kingsley hoofdstel in de kleur ebony. Helaas hebben ze van Kingsley (nog) geen lage neusriem, dus ik heb een Rossner neusriem gekocht en laten vermaken (aan beide kanten een gesp). Maar helaas is het niet de exacte kleur en het leer is van mindere kwaliteit ;(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:04

ik lees erg veel positief over hooks. Ga daar zelf mijn bruine mexicaanse hoofdstel bestellen :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:11

Ik ben heel positief over Premiera hoofdstellen! Mooi soepel leer, mooie frontriemen en lak neusriem <3

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:00

Wat wil je uitgeven? Ik vind Passier heel fijn, maar Harry's Horse heeft er ook echt fijne hoofdstellen tussen zitten.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:03

Nies_ schreef:
Wat wil je uitgeven? Ik vind Passier heel fijn, maar Harry's Horse heeft er ook echt fijne hoofdstellen tussen zitten.

Ik heb een Passier hoofdstel en rijd sinds kort met een lage neusriem alleen van Passier heb ik nog geen lage neusriem kunnen vinden? Misschien een tip met de naam van het model of waar deze te krijgen zijn?? Heb nu een EJ neusriem maar dat leer vind ik niets in vergelijking met mijn mooie Passier hoofdstel:)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 13:04

Dankjewel voor jullie reacties en het meedenken! Ik ga meteen op zoek. :)

Goede vraag. Ik koop vaak duurdere hoofdstellen, maar ook niet té duur. Kieffer heb ik vaak gehad en dat is prijsklasse.. Ehm... 150? Zoiets?

Ik ga nu Passier eens bekijken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:12

Ik ben met de zelfde zoektocht bezig maar dan in zwart. Lastig genoeg, de meeste lage neusriemen zijn niet anatomisch te noemen veelal erg breed sluiten niet fijn aan, zijn erg dik etc etc vind de zoektocht dus ook vrij lastig die van dyon lijkt me fijn maar 200 en meer terwijl ik niet weet hoe deze bevalt gaat me te ver

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:13

Ik heb een van Stubben in havana kleur. Super fijn hoofdstel :j

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:27

Ik heb een heel fijn hoofdstel van Dyon, in de New English collection. De neusriem is wisselbaar en apart te krijgen. Ik heb hem nu drie jaar intensief gebruikt en hij is als nieuw, prachtige kwaliteit. Prijsklasse wel +200€, maar dyon geeft goede garanties, en met de wisselbare neusriemen is het een investering voor het leven.
bv. http://www.royalhorseshop.com/product/6 ... -met-duit/

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:28

Seven schreef:
Ik ben met de zelfde zoektocht bezig maar dan in zwart. Lastig genoeg, de meeste lage neusriemen zijn niet anatomisch te noemen veelal erg breed sluiten niet fijn aan, zijn erg dik etc etc vind de zoektocht dus ook vrij lastig die van dyon lijkt me fijn maar 200 en meer terwijl ik niet weet hoe deze bevalt gaat me te ver

Bevalt echt super, ik heb het hoofdstel dus in het bruin, mijn vriend in het zwart en ik kan er werkelijk niets negatief over zeggen, ook niet na 3jaar intensief gebruik! Zijn geld waard dus vond ik...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:18

MarloesHJ schreef:
Nies_ schreef:

Ik heb een Passier hoofdstel en rijd sinds kort met een lage neusriem alleen van Passier heb ik nog geen lage neusriem kunnen vinden? Misschien een tip met de naam van het model of waar deze te krijgen zijn?? Heb nu een EJ neusriem maar dat leer vind ik niets in vergelijking met mijn mooie Passier hoofdstel:)

De meeste hoofdstellen kun je zelf de neusriem bij kiezen, kijk maar eens op www.passier.com Ik denk dat je dat bij de meeste winkels dan zou moeten bestellen. Bij Calevo hebben ze de zwarte lage neusriem voor de Aquarius, Scorpius, Fortuna en Phoenix hoofdstellen wel op voorraad, bruin en/of messing moet besteld worden, zie: https://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/p ... 70230.html

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:21

Nies_ schreef:
De meeste hoofdstellen kun je zelf de neusriem bij kiezen, kijk maar eens op http://www.passier.com Ik denk dat je dat bij de meeste winkels dan zou moeten bestellen. Bij Calevo hebben ze de zwarte lage neusriem voor de Aquarius, Scorpius, Fortuna en Phoenix hoofdstellen wel op voorraad, bruin en/of messing moet besteld worden, zie: https://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/p ... 70230.html

Dank je! Ik ga eens rondsnuffelen :)

Edit: Zie dat ze daar ook teugels hebben waar ik al heel lang naar op zoek ben! Top tip, dankjewel!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:25

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:29

BR hoofdstellen zijn erg fijn! Ze hebben verschillende modellen met een lage neusriem. De prijs-kwaliteitverhouding is super.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:30

Ik heb twee bruine hoofdstellen met lage neusriem van Hooks. Bevalt goed.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:31

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:36

JustLizz schreef:
Zoe_97 schreef:
http://www.hookseurope.com/kategorisido ... anged=true hooks heeft 3 modellen met lage neusriem en niet belachelijk duur

Vind die eigenlijk zelfs best goedkoop ;).
Hoe is de kwaliteit van Hooks?

ik heb nog geen hoofdstel van hun. Maar hoor er enkel positieve dingen over waardoor ik binnenort 1tje bij hun ga bestellen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:40

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:01

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 09:22

Nogmaals onwijs bedankt! Ik ga straks naar Divoza met mijn hoofdstel, misschien kan ik hem daar ruilen. Anders ga ik een Hooks bestellen. Ik ben onwijs fan van Kieffer, maar dat scheelt toch al snel weer 100 euro, dus ik ga het op een Hooks gokken :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:27

Die van Hooks zijn inderdaad mooi en ik hoor goede verhalen over de kwaliteit. Maar je moet betalen met een creditcard en die heb ik niet (hoef ik niet ook :o ).

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:53

Hoe groot is het hoofd van je paard/pony?
Want voor IJslanders heb je heel veel en mooie hoofdstellen met lage neusriem. En die hoofdstellen vallen ook altijd vrij groot uit omdat IJslanders vaak grotere en bredere hoofden hebben.