Na een rondje huis en stal opruimen kwam ik tot de conclusie dat ik inmiddels zes bitloze hoofdstellen heb voor 1 paard dat op dit moment alleen maar in vrijheid werkt. Hoofdstel hoarder dus. Maar goed, hoofdstellen verzamelen is een goedkopere hobby dan paarden verzamelen.
Bij bitloze hoofdstellen heb je enorm veel variatie in systemen, maar normale hoofdstellen zijn net zo verslavend met alle kleuren, leersoorten, verschillende vormen en functies. Ik ben dus benieuwd naar of er nog meer hoofdstelhoarders zijn en waarom je favoriet eruit springt?(en zoals het de echte hoarder betaamt: welke er nog op de verlanglijst staat
)
voor de wedstrijden.
Ik heb een kleine pony die nou een paar keer per jaar wordt bereden door mijn nichtjes (verder alleen aangespannen) daarvoor heb ik 3 hoofdstellen, 2 bithoofdstellen, 1 bitloos hoofdstel. Dan heb ik barefoot contour juwel (kaakgekruist), die wordt momenteel gebruikt door mijn vriendin, vind ik echt een fantastisch fijn hoofdstel. Super fijn zacht leer, mooi zacht onderlegt, raad ik iedereen aan die graag een kaakgekruiste optoming wilt maar die er ook nog redelijk uitziet als een normaal hoofdstel. Ik wil tzt ook nog engels/sidepull contour van barefoot. Dit is een hoofdstel die zowel bit als bitloos gebruikt kan worden, maar ik zou 'm dan alleen bitloos willen gebruiken. Beetje hetzelfde hoofdstel (denk ik) als de contour juwel alleen dan niet kaakgekruist en zonder de bling bling steentjes.
Dan heb ik nog niet eens gehad over die 3 menhoofdstellen die ik heb liggen (waarvan ik er maar 1 momenteel gebruikt).... ik vrees dat ik onder tussen m'n 1e ''vraag'' kan beantwoorden... ik denk dat ik wel een hoofdstel hoarder ben

. 2 hebben een Micklem, bij de laatste moet de Micklem nog bij elkaar gespaard worden!