welk zadel als je geen budget hebt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

welk zadel als je geen budget hebt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:13

Welk zadel zouden jullie aankopen als je geen rekening moet houden met budget?

Ik ben namelijk op zoek naar een dressuurzadel, aanpasbaar (omdat mijn merrie nog steeds hard veranderd), goede kwaliteit, eigenlijk een zadel waarvan het mijn laatste zou moeten zijn, na mijn ondertussen al 3de zadel.

Andere eisen zijn er niet, ik ga nie op wedstrijd dus mooi moet het niet zijn...

ik heb de merken custom, wow en sella al bekeken, nu heb ik ook de flexizadels gezien op bokt markt.

Kent and masters, wintec/bates heb ik al gehad en dit was niet ideaal voor mij merrie...

groetjes Brit

YvvvWedg

Re: welk zadel als je geen budget hebt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:18

Euroriding?
Ik zou gewoon aan je zadelmaker vragen of die tweedehands zadeltjes heeft. Zo weet je gelijk dat er niks mis is met het zadel, en kan die ook gelijk goed passend worden gemaakt op je paardje.

Ik heb eventueel nog een Euroriding titan II te koop staan, goed zadel, tegen een niet te dure prijs, maar past helaas niet meer. Zitten wat gebruikssporen op, waardoor ik het zadel tegen een kleine prijs wegdoe. Goede kwaliteit zadels en zijn ook nieuw best duur in de aanschaf. Meer info PB ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:22

YvvvWedg schreef:
Euroriding?
Ik zou gewoon aan je zadelmaker vragen of die tweedehands zadeltjes heeft. Zo weet je gelijk dat er niks mis is met het zadel, en kan die ook gelijk goed passend worden gemaakt op je paardje.

Ik heb eventueel nog een Euroriding titan II te koop staan, goed zadel, tegen een niet te dure prijs, maar past helaas niet meer. Zitten wat gebruikssporen op, waardoor ik het zadel tegen een kleine prijs wegdoe. Goede kwaliteit zadels en zijn ook nieuw best duur in de aanschaf. Meer info PB ;)

De titel is beetje misleidend maar TS bedoelt volgens mij juist dat de prijs van het zadel niet uitmaakt (mag dus ook heel duur zijn) als ik het goed begrijp

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:25

Ik blijf verliefd op Sommer zadels. Vriendin van mij heeft er een op haar paard en heb nog nooit zo fijn in een zadel gezeten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:26

ik heb nu een euroriding luxor evolution dus euroriding wordt hem ook niet :)

maar ik heb inderdaad geen budget mag dus duur zijn...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:27

Ik hoor goede verhalen over Sella, zij maken de zadels ook helemaal op maat, dus er zit wel een wachttijd op. Anatomica moeten ook mooie en fijne zadels zijn.

Wat ik zou doen ik jouw geval is gewoon een aantal zadelmakers laten komen, van bv Sella of Anatomica. Laten passen en proefrijden en dan kijken wat je het best bevalt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:27

Een zadel van Ninon Schutte? niet aanpasbaar, maar tot nu toe hoor ik enkel goede verhalen over haar.
Ook wat betreft het aanmeten, en eerlijk zijn wat wel en niet haalbaar is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:29

Kay_Kim schreef:

heb je nu wel of geen budget?

ik zou toch kijken naar een semi boomloos iets, of een bates anders blijf je vernieuwen!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:30

wow is al langs geweest en deze bevielen mij goed, maar er zit ook een prijskaartje aan van 3500 euro, custom komt morgen langs... ninon schutte heb ik inderdaad veel goede verhalen over gehoord maar omdat ze niet aanpasbaar zijn houdt dit mij een beetje tegen, mijn paard is op een half jaar uit mijn huidig zadel gegroeid (door ostepaat nagekeken, half jaar geleden dacht ze dat het nog op maat gemaakt was en nu dus te klein) en ze moet nog wat bijkomen in bespiering... we zijn heel anders aan het trainen, veel grondwerk en ook de manier van rijden is enorm veranderd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:31

Geen budget = geen limiet = mag dus 300 euro kosten maar ook 3000 euro als het zadel maar past en aan de eisen voldoet.

Als je merrie nog volop aan het veranderen is zou ik misschien een zadel gaan huren totdat ze enigszins uitgegroeid is. Is dat geen optie voor je?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:31

kwita schreef:
Kay_Kim schreef:

heb je nu wel of geen budget?

ik zou toch kijken naar een semi boomloos iets, of een bates anders blijf je vernieuwen!

geen budget, bates gaat niet, ligt op haar schouder...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:32

WiancaR schreef:
Geen budget = geen limiet = mag dus 300 euro kosten maar ook 3000 euro als het zadel maar past en aan de eisen voldoet.

Als je merrie nog volop aan het veranderen is zou ik misschien een zadel gaan huren totdat ze enigszins uitgegroeid is. Is dat geen optie voor je?

Heb ik nog nooit van gehoord :) ben wel van Belgie, weet niet dat dit mogelijk is

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:33

Rena100 schreef:
Ik hoor goede verhalen over Sella, zij maken de zadels ook helemaal op maat, dus er zit wel een wachttijd op. Anatomica moeten ook mooie en fijne zadels zijn.

Wat ik zou doen ik jouw geval is gewoon een aantal zadelmakers laten komen, van bv Sella of Anatomica. Laten passen en proefrijden en dan kijken wat je het best bevalt.

Ik heb zelf de anatomica octant en kan inderdaad bevestigen dat het heerlijke zadels zijn. Super zachte zitting en wrongen en ze hebben een flexibele boom waardoor ze helemaal naar je paard vormen. Prijs is net boven de 2000

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:35

Henning, Tribal, N2, Fairfax, Albion en Crown zou ik ook zeker bekijken! Fairfax is zelfs super makkelijk aan te passen en zijn allemaal van hoge kwaliteit.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:36

MisticRider schreef:
Henning, Tribal, N2, Fairfax, Albion en Crown zou ik ook zeker bekijken! Fairfax is zelfs super makkelijk aan te passen en zijn allemaal van hoge kwaliteit.

ja inderdaad, fairfax maar deze zijn ongeveer hetzelfde als kent and masters en omdat ik kent and masters al heb gehad denk ik niet dat fairfax een optie is...

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:38

Dorine92 schreef:
YvvvWedg schreef:
Euroriding?

De titel is beetje misleidend maar TS bedoelt volgens mij juist dat de prijs van het zadel niet uitmaakt (mag dus ook heel duur zijn) als ik het goed begrijp

Vandaar! Ik dacht dat ze dus voor een klein bedrag bedoelde.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:39

Ik zou dan Kingsley Saddles aanraden, super zadels en als je toch geen bepaald bedrag hebt.. Je betaald er flink voor, maar verder wel super kwaliteit en een echte aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:40

Kay_Kim schreef:
[paard] schreef:

Heb ik nog nooit van gehoord :) ben wel van Belgie, weet niet dat dit mogelijk is

Je kunt bij Ninon Schutte een zadel huren. Heb net even gegoogled en zag dat er nog veel meer bedrijven zijn die zadels verhuren. Dus ik zou gewoon eens rond gaan bellen naar zadelmakers die je aanspreken en het vragen.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:54

Als je een "aanpasbaar" zadel wil waarom geen barefoot. Die heb je ook in een dressuurmodel en is dmv verwisselbare pommels te veranderen.

Geloof dat daar ook testzadels van zijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:54

Tamara_089 schreef:
Als je een "aanpasbaar" zadel wil waarom geen barefoot. Die heb je ook in een dressuurmodel en is dmv verwisselbare pommels te veranderen.

Geloof dat daar ook testzadels van zijn.

ik wil niet echt een 'boomloos' zadel...

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:56

Kay_Kim schreef:
wow is al langs geweest en deze bevielen mij goed, maar er zit ook een prijskaartje aan van 3500 euro, custom komt morgen langs... ninon schutte heb ik inderdaad veel goede verhalen over gehoord maar omdat ze niet aanpasbaar zijn houdt dit mij een beetje tegen, mijn paard is op een half jaar uit mijn huidig zadel gegroeid (door ostepaat nagekeken, half jaar geleden dacht ze dat het nog op maat gemaakt was en nu dus te klein) en ze moet nog wat bijkomen in bespiering... we zijn heel anders aan het trainen, veel grondwerk en ook de manier van rijden is enorm veranderd...

Ik weet dat Ninon een soort "jonge paarden programma" heeft waarbij er een soort inruilgarantie is voor als je paard uit het zadel groeit en er een ander type zadel nodig is.

Ik heb zelf een schutte zadel en ben er erg tevreden over. Heb het niet nieuw bij haar gekocht maar tweedehands gevonden en Ninon komt wel altijd bij mij de controles doen en heeft hem ook aangepast toen aan mijn paard toen ik hem gekocht heb (vulling bedoel ik dan).

Voor mijn jonge paard komt er ook zeker weer een schutte op het moment dat hij eraan toe is :).

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:58

Heb zelf een wow en ben hier super tevreden over. Mijne kan makkelijk worden aangepast. Heb zelf diverse bomen gekocht dus dat scheelt weer geld. Laat hem wel 1 x per jaar controleren.
Ik weet dat er nu cursussen zijn zodat je zelf kan leren om hem zelf te vullen.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:03

Ninon Schutte, daar zou ik heen gaan voor een zadel

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:11

Ik ben erg fan van de WOW zadels! ik heb zelf 2 dressuur en 1 veelzijdig. Zitten alle 3 heerlijk! ongeveer 1 keer in het jaar komt de zadelmaker langs en die kijkt het na dat het weer super ligt. 1zadel is van een eerder paard geweest, nieuw paard even na kijken en hij ligt weer perfect. Ik vind het ook erg fijn dat je zo vrij zit in het zadel. Echt het geld 100% waard! (ik heb de zadels 5, 2 en al ruim 12 jaar en blijven erg mooi)

Ik rijd ook op een Custom zadel, zit je wel veel 'vaster' in, maar zit verder ook prima. Is net een nieuw zadel dus heb geen ervaring met hoe aangepast.

Ook CWD zadels (springen) vind ik erg fijn en super kwaliteit. Ook geen idee hoe dit zit met aanpassen.

Ik zou echt de WOW adviseren!! Blijft mooi, oneindig aanpasbaar, zit heerlijk!

succes met je keuze ;)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:17

Als je van Belgie bent, is Ninon helaas geen optie... Tenzij je naar haar toe rijdt. Ze is 1x per jaar in Belgie. Ik weet dat Ninon in principe wel kan aanpassen hoor, er was overlaatst twijfel dat mijn boom ging stuk zijn door een val, en die kon zij vervangen, maar dan moest heel die boom vervangen worden zeg maar, en niet het kopijzer. Gelukkig zaten er maar enkele klinknagels los.

Met WoW heb ik helaas minder goeie ervaringen. Ik was ook helemaal voor het idee van helemaal aanpasbaar, dus toen ik mijn 4-jarige slappe reus kocht, ging ik ook voor een WoW zadel. In die 3 jaar dat ik dat WoW zadel heb gehad, is het NOOIT aangepast geweest. Enkel wat lucht erin en lucht eruit (en dat is dan 50 euro...). Ook al liet mijn paard signalen zien dat het zadel niet meer paste, werd er toch niets veranderd (buiten 1 keer, en dan werd hij smaller gemaakt waardoor hij nog lastiger werd).
Mijn paard was een slappe puppy toen ik hem kocht, heeft graatmager gestaan door een bloedworminfectie, daarna terug bijgekomen in gewicht en spieren en nooit is er iets aan dat zadel gebeurd. Je maakt mij niet wijs dat dat zadel hetzelfde blijft als een paard zo veranderd. :n Ook voor die prijs vind ik de kwaliteit van een WoW maar gewoontjes... EN ik zat er ook niet goed in doordat mijn paard zo hoog opgooit.
Dus mijn Schutte zadel was een verademing, paard liep lekker en hij is zo hard verbeterd in zijn bespiering op de rug! :)

Als je van Belgie bent, kan ik je wel Masara aanraden. Ze doet verschillende zadels denk ik, maar ze neemt echt haar tijd en heeft wel veel kennis vind ik zelf :j