Ik heb hem de dag erna zoals gekocht uitgeprobeerd met rijden, dit ging helemaal prima en ik was blij met mijn aankoop. Totdat ik bij een druk kruispunt voor een rood verkeerslicht moest wachten. Pony had haast en zette een stap, toen ik haar achteruit wilde zetten deed ze haar hoofd omhoog en gleed zo het touwhalster over haar hoofd. Het neusstuk zat over haar oog en ik kon niks meer doen. Na een poging tot het goed terugleggen op haar neus begon ze rondjes te draaien en ben ik er snel afgesprongen. Het stoplicht ging op groen en ik ben snel aan de hand overgestoken. Toen ik daarna keek hoe het kwam was de onderste knoop losgeschoten. Dat lusje waar je normaal je halstertouw aan bevestigd was helemaal uit elkaar. Ik vond het gevaarlijk en ben naast m'n paard terug naar huis gelopen.
Omdat ik niet wilde dat het weer gebeurde ben ik terug gegaan naar EJ om te vragen hoe de knoop hoorde. Toen ik bij de Epplejeck kwam met het verhaal wist niemand hoe de knoop hoorde. De volgende dag zou er wel iemand aanwezig zijn die meer in het bitloos rijden zat en het wel zou weten. Ik ben toen gebeld en er werd direct geroepen dat deze halster helemaal niet bedoeld zijn om mee te rijden! Ik heb aangegeven dit vreemd te vinden, want er zitten toch sidepull ringen op om mee te rijden? En waarom zitten er dan teugels aan? Ze gaf aan dat zij altijd reden met de lusjes van de knoop onder het halster. Toen ik aangaf dat ik dit niet wilde omdat sidepull duidelijker is voor mijn paard zei ze dat deze halsters daar echt niet voor bedoeld zijn. Ik heb gezegd dat ik dit vreemd vind en dat het dan niet erg handig is om zo'n halster met teugels bij de bitloze hoofdstellen te leggen. Het lijkt mij geen vreemde aanname dat een halster met sidepullringen en teugels bedoeld is om mee te rijden..
Ze hebben mij andere bitloze producten aangeboden, maar ze hadden niet wat ik zocht, dus ze hebben aangegeven dat ik mijn geld terug kan krijgen.
Ik vroeg mij eigenlijk af hoe het nou zit. Is zo'n halster nou om mee te rijden, of ben ik gek? Daarnaast leek het mij wel handig om mensen te "waarschuwen" zodat het niet meer mensen overkomt!
Het gaat om dit halster:

Dit is het linkje naar het halster.
http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bit ... _5167.html