Nieuwe hoofdstellen Fairfax: iemand al ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Nieuwe hoofdstellen Fairfax: iemand al ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:30

Pantykous

Re: Nieuwe hoofdstellen Fairfax: iemand al ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:15

Zullen er maar weinig zijn voor 700 euro :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:16

700 euro is alleen voor de varianten met de bling-frontriemen. Verder kosten ze 'maar' 400/500 euro.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 07-12-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:18

Jeetje 700 euro :7
Maar verder vind ik het er heel fijn uit zijn, breed leren stuk op het deel van de neus die niet gevoelig is. En het anatomische gedeelte bij de oren.
Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:21

Ik vind ze erg lelijk, te grof en raar vierkant op de neus...
Wel hilarisch een reactie eronder :Absolutely not my thing _O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:23

Ik had nog geen prijzen gezien, das een bak met geld! Kan je er ook eentje volledig naar je eigen wensen van laten maken :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:34

Ik dacht ergens te lezen dat deze hoofdstellen op maat gemaakt worden voor je paard. Dus zou altijd perfect moeten passen. Ik vind de neusriemen er niet mooi uitzien, beetje grof en dik. Alhoewel dat dikke misschien wel een functie heeft, al weet ik niet waarvoor. En zacht onderlegd stuk leer moet voldoende zijn lijkt me.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 01:17

Ik heb hem al gezien... Zal patent op zitten, maar ik kan hem echt ook zelf maken... Hmmm :+

= Zit in gedachten al een boel leer te bestellen... = Mag voor eigen gebruik toch?? :D Maak ik een smaller modelletje. <3

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:45

Deze hoofdstellen worden inderdaad aangemeten en zijn daardoor alleen nog maar in Engeland te koop bij enkele dealers.
In het kopstuk en in de neusriem zit Prolite dat de druk verdeelt en ook de frontriem zit vast aan het hoofdstel en niet om het kopstuk heen omdat dat op belangrijke zenuwen drukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 02:07

Wat ik niet snap is dat dit hoofdstel ontworpen is omdat er een gigantische hoeveelheid druk op normale aansnoer neusriemen staat en daarmee op de paardenneus. Dus wordt er een aansnoerneusriem ontworpen die die druk wat meer verdeelt. En daar betaal je € 400 euro voor uit paardlievendheid.

Mijn voorstel is dan dat mensen mij die € 400 euro geven in ruil voor dé truuk die gegarandeerd voor minder druk op de neus zorgt: gewoon weer twee vingers lucht onder de neusriem. :)*
En als je paard dan met open mond gaat lopen en dus alsnog die druk op de neus aanmaakt, dan geef ik die € 400 terug als mensen in ruil daarvoor eens goed les nemen en leren hoe ze kunnen stoppen met trekken.
Ik denk dat ik hier ook maar gewoon een patent voor ga aanvragen. Gat in de dressuurmarkt! :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 04:56

@xyzutu: _/-\o_ +:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:06

OMG zouden mensen hier in trappen :wow:
Inderdaad gewoon de neusriem niet zo strak doen en het bespaart je een hoop geld :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:11

Ik vind het wel een goeie ontwikkeling dat hier meer naar gekeken gaat worden. Er zijn genoeg mensen die hoofdstellen kopen van tussen de 400 en 1000 euro. Als dit hoofdstel dan ook nog eens net zo kwalitatief is als de andere A-merken.. Dan gaan die echt wel goed verkocht worden.

En er zullen vast merken met goedkopere varianten komen, uiteraard niet met de prolite vulling i.v.m. patent. Maar ook van de Fairfax/Prolite singels zijn er van andere merken varianten.

Goed dat er verder wordt ontwikkeld, ben benieuwd wat dit de komende jaren gaat doen.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:12

De neusriem is wel gevormd om de neus heen zo te zien. Is niet gewoon rond/plat maar zitten hoek in die om het neusbeen vallen. Of zie ik dat niet goed?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:10

klumpertje schreef:
Deze hoofdstellen worden inderdaad aangemeten en zijn daardoor alleen nog maar in Engeland te koop bij enkele dealers.
In het kopstuk en in de neusriem zit Prolite dat de druk verdeelt en ook de frontriem zit vast aan het hoofdstel en niet om het kopstuk heen omdat dat op belangrijke zenuwen drukt.

De frontriem drukt op belangrijke zenuwen?? Zit die dan zo strak, of gaat het om het bobbeltje dat door de frontriem wordt gevormd onder het kopstuk?

Mijn frontriem hangt er maar slapjes bij (expres te groot gekocht) maar als daardoor de druk onder het kopstuk vergroot wordt, dan haal ik hem eraf.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:13

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:41

dorientjuh schreef:
klumpertje schreef:

De frontriem drukt op belangrijke zenuwen?? Zit die dan zo strak, of gaat het om het bobbeltje dat door de frontriem wordt gevormd onder het kopstuk?

Mijn frontriem hangt er maar slapjes bij (expres te groot gekocht) maar als daardoor de druk onder het kopstuk vergroot wordt, dan haal ik hem eraf.

Het gaat om het bobbeltje dat je beschrijft inderdaad, de lus die om het kopstuk heen zit.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:00

Hm, nooit over nagedacht. Dan gaat de frontriem eraf. :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:04

dorientjuh schreef:
Hm, nooit over nagedacht. Dan gaat de frontriem eraf. :)

Probeer Dat wel eerst even in veilige omgeving. Frontriem eraf kan (wordt bij ijslanders veel gedaan) maar sommige hoofdstellen schuiven naar achteren/opzij zonder frontriem.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:21

Mijn frontriem zit al zo los dat het weinig verschil kan maken. :) Maar testen in de bak kan natuurlijk geen kwaad.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:24

Ik had ook de neiging om eronder te schrijven dat je ook gewoon de neusriem wat losser kunt doen. Maar het hoofdstel wordt denk ik wel van heel fijn leer gemaakt? Ben toch wel benieuwd. Vind hem alleen veel te duur.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:29

€400/€500 is gewoon belachelijk.
De neusriem lijkt me niet fijn, vierkant.
Ik heb zelf een model hoofdstel laten ontwerpen, met een breed kopstuk.
Super fijn leder, soepele neusriem, en niet voor een belachelijke prijs..
Snap echt niet waarom ze zo duur moeten zijn.

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 16:11

Ik heb ook zelf hoofdstel laten maken, op maat, die is met de hand gemaakt en was ook boven de €300,-.... Dus als het op maat is en handwerk, dan snap ik die prijs zeker wel.
Worden ze in de fabriek gemaakt, zet ik er m'n vraagtekens bij

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:17

Kopstuk lijkt op die van PS of Sweden of niet Kelly?

Frontriem vast zie ik wel een meerwaarde in. Maar de prijs vind ik ook errug hoog.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:24

Op maat is inderdaad meestal duurder, maar die van Fairfax worden niet op maat gemaakt toch?

@Johnnydepony
Klopt inderdaad, wist ik niet, dus de levering die nu onderweg is is iets aangepast, maar nog wel zo fijn breed!