Ervaringen ANKY pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Ervaringen ANKY pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:49

hallo
ik hoop dad dit goed staat anders mag het verplaatst worden
( ik zag geen topic hier nog over dus vandaar dat ik er een open )
ik vraag dit names iemand anders
wat zijn jullie ervaringen van de nieuwe anky pads?
blijven ze goed liggen of schuiven ze en beetje onder het zadel?
ik hoor graag van jullie
gr hackny
p.s, ik vraag dit voor iemand die namelijk twijfelt of
dit goeie pads zijn en überhaupt beter en makkelijker dan normale dekjes

minouesmee

Re: Ervaringen ANKY pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:05

Ik vind het hele fijne dekjes! Als je zadel goed past schuivend dekjes niet..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:09

Ik rij er alleen maar mee,ze nemen t vocht goed op en blijven goed liggen onder t zadel. Voor mij niks anders meer.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:15

ik vind het ook fijn, maar het verschilt wel per paard, mijn heeeele smalle gelderse met heel veel schoft vind ik ze niet optimaal liggen maar het schuift niet, maar fries en hanoveraan redelijk schoft licht het gewoon goed hoor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:42

Ik heb voor mijn paard zowel met de oude als met de nieuwe anky dekjes, en ze bevallen allemaal goed! Blijven prima liggen en blijven ook mooi in de was.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 08:00

Wat een fijne reacties heb ik al bedankt! Graag meer! En hoe denken jullie over de qhp dekjes eigelijk ?

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:02

Vind het ook super fijne dekjes!
qhp heb ik niet geprobeerd.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:09

De QHP dekjes zijn net iets minder fijn gevormd dan de Anky's, vind ik zelf. Ze zijn aan de bovenkant heel recht, de Anky's hebben bij de schoft een uitsparring. Als je dat het geld waard vindt, zou ik zeker voor Anky gaan!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:15

Ik wil alleen nog Maar Anky's van de nieuwste lijnen i.v.m. die plakletters en het feit dat ze super vocht opnemen! Qhp vind ik zelf niks, ze blijven niet zo mooi liggen als de Anky's vind ik.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:22

Jaaa hier ook een fan. Ik heb 10 jaar de aankoop uitgesteld maar ik ben er heel blij mee. Ik wacht aanbiedingen af. Ik heb een oud model 2e hands gekocht en een nieuw model in de aanbieding voor 35 eu.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:40

Angela schreef:
Ik heb voor mijn paard zowel met de oude als met de nieuwe anky dekjes, en ze bevallen allemaal goed! Blijven prima liggen en blijven ook mooi in de was.

Hier sluit ik me helemaal bij aan :)
Echt super fijne kwaliteit!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:41

Zeker mooi!
Maar koop wel de nieuwe versies. Oude versies (van bijvoorbeeld marktplaats) schuiven (bij mij) heel erg onder het zadel.

Bxmhorses1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:51

Onze ervaring is ook dat de nieuwe pads beter blijven liggen door de anti slip letters.
De Anky pads nemen het vocht beter op dan QHP pads (Anky pads zijn iets dikker). De pads blijven lang goed en kunnen prima gewassen worden.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:58

Hier ongeveer 15 stuks ankypads. Blijven heel lang mooi, weinig tot geen slijtage. Schuiven bij mij niet onder het zadel. Nu ook een aantal van de nieuwe versie met plakletters en ook daar tevreden over. Nemen ook goed vocht op en drogen snel. Enige nadeel vind ik dat vaak bij het wassen er vuil in de stiknaden blijft zitten waardoor ik ze twee keer moet wassen. Hier trouwens ook 1 qhp pad maar zoals hierboven al gemeld hebben die toch een iets minder mooie pasvorm

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:55

Grappig, ik vond net de QHP dikker ogen onder mijn zadel. Die bleef ook niet zo netjes liggen.

Ik heb er één gehad, was er wel tevreden van. Bleef netjes liggen, nam vocht goed op en kwam heel goed de wasmachine door (in tegenstelling tot mijn BR die ik na één keer wassen met losse draden en kleine gaatjes de machine uit haalde)

Tussen Anky en QHP vind ik Anky duidelijk beter, qua pasvorm en kwaliteit

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:05

Ik vind ze maar niks. Niet tot amper schoftvrijheid, te dik en direct heel warm. En toch behoorlijk duur.
Maar ik ben duidelijk de enigste :P

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:07

Nee hier ook geen Anky meer,paard blijft er zeiknat onder pads blijven warm.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:24

Ik heb eigenlijk ook liever QHP dan Anky. Blijven hier beter liggen en blijven mooier naar mijn idee. En prijsgunstiger :+

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:35

Ik vind het fijne en mooie pads! Wel prijzig natuurlijk, ik heb er zelf maar éentje en zou ze ook alleen maar in de opruiming of 2ehands kopen simpelweg omdat je ook prima pads kan vinden zonder mooi merkje er op. Maar voor de dekjes/setjes hoarders onder ons natuurlijk erg leuk omdat ze er in zoveel kleuren zijn.

Enige wat ik er aan mis zijn de lussen voor de singelstoten. Zadel ligt perfect, alleen paardlief heeft een skihelling in plaats van een schoft dus daar komt al snel te veel druk op (kamer v/h zadel zelf is ver uitgesneden en komt niet in de buurt van de schoft) je moet 'm echt heel ver in de kamer trekken, en dat blijft toch makkelijker zitten als er lussen aan zitten. Heeft er ook wel iets mee te maken dat de pad helemaal recht is. Daarom gebruik ik de pad nu niet.. Maar wil eigenlijk kijken of ik er lussen in kan laten zetten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:25

Ik heb eigenlijk zowel goede ervaringen met zowel de Anky pads en de qhp pads. De qhp pads zijn wel een beetje dikker dan Anky. Het is waar dat de QHP niet echt een uitsparing heeft, maar ik trek uit gewoonte mijn dekje altijd naar boven, dus dat geeft geen probleem :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:27

Hier nog iemand die over de pads te spreken is. Ik kocht ze altijd tweedehands, dat scheelde vaak toch zeker de helft van de prijs.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:42

Nou ik heb er nog wel 1 te koop voor een liefhebber, ik ben er niet weg van. Ze blijven mooi, maar zijn erg warm en snel nat en mijn zadel is op maat gemaakt, ligt goed, maar de pad schuift.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:52

proudmama schreef:
Nou ik heb er nog wel 1 te koop voor een liefhebber, ik ben er niet weg van. Ze blijven mooi, maar zijn erg warm en snel nat en mijn zadel is op maat gemaakt, ligt goed, maar de pad schuift.

Dat is helemaal het oude model!!! :D

Hier een fototje. Ik vind dat de schoft best wel vrijheid heeft. Maar dat ligt iid aan de bouw van je paard denk ik.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 26-11-15 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:56

Nu we het er toch over hebben; heeft iemand al ervaring met de leather/snake variant. Uit de nieuwste wintercollectie?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:46

goeie reacties weer top!
en ik ben ook wel benieuwd of mensen inderdaad zoals
@Roos_M zegt wie heeft er ervaring met die collectie?