Laten we daarbij voorop stellen, dat ben ik absoluut niet
Gelukkig heb ik een handige moeder met de juiste tips, dus wilde toch een poging wagen! Ik vind het leuk om hier te delen, wellicht heeft iemand tips of er zelf wat aan
Ik wil al een tijdje graag zelf dekens voor mijn mini's maken. Om simpel te beginnen: Een wollen dekentje voor de veulentjes. Onze veulentjes worden in maart geboren, wat dus kou kan betekenen. (Laat ik even zeggen dat ik voorstander ben van geen dekentjes bij veulens,maar de praktijk leert met vroege veulens dat het handig kan zijn ze te hebben liggen)
Een oude wollen deken gepakt die was vaak genoeg is gewassen. Anders zal deze nog gaan krimpen/van vorm veranderen als het een gloednieuwe is. Hierop heb ik een dekentje gelegd wat qua maat goed is en een mal van geknipt.

Daarna het dekentje goed recht geprobeerd te knippen en alle lijntjes/figuurtjes enigszins gelijk te krijgen.

Dan is de vorm van het dekentje af

Het dekentje ga ik afzetten met grijs band, zoals hieronder te zien is. Alleen ligt het er nu los op om te kijken of ik genoeg band heb.

De band ga ik eerst wassen, zodat deze ook niet meer zal krimpen/vervormen. Dan ga ik dit band met de hand vast maken en daarna zal ik het definitief gaan stikken onder de naaimachine. In het halsje zal nog een bontje komen en bij de buik en hals een band met klittenband.
Ik hoop dat het deze week af te kunnen maken en nog wat foto's hiervan te laten zien!

Lekker creatief zeg!
Maar eerst dit maar eens goed zien af te krijgen haha

Was eerst heel enthousiast en wilde er nog meer maken, maar dat weet ik nog niet zo net meer