Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). De Syd Hill waar wij het goed mee konden vinden, wordt niet meer zo gemaakt, helaas. Inmiddels is alles zo'n beetje "made in India".
zeg maar: en het zadel blijft helemaal op zijn plek liggen! Hopelijk heb je wat aan de info; ik weet hoe vervelend en moeilijk het is. Succes met je zoektocht. Groet, Elbony
. Was heel interessant om te lezen! Ik ben er ook al achter gekomen dat zelf passen en uitproberen nog het beste is en vooral raad vragen van andere met dit probleem. Ik ga eens op zoek naar een oude Sydney Hill en eventueel kussens terug goed laten vullen.
, hiep hoi!) Wat ik overigens aan het begin van mijn zoektocht naar passende zadels, nog wel kon doen was bij de ouwe Syd Hill website opzoeken wat voor type boom hij in de verschillende stockzadels had zitten (helaas is al die info nu verdwenen; Syd Hill is niet meer :-\ ). Op basis van die foto van de boom (western-achtig, met korte takken, en een vrij rechte vlakke zitting) heb ik kunnen concluderen dat het wel een goede fit zou kunnen zijn voor mijn paard. Daarnaast was de particuliere verkoper zo aardig om hem na betaling mee te geven met de garantie dat hij weer terug mocht als het zadel niet zou passen, wat gelukkig niet hoefde.
, dankzij de oversingel.
. Maar als je ziet hoe kort de zadels van de rejoneo's kunnen zijn, geeft dat wel hoop voor ons type paard. Ook Gomez schermt met een beroemde stierenvechter (Pablo Hermoso) die zijn naam heeft verbonden aan één van hun zadels. Je kunt het allicht proberen om te passen met een testzadel indien de mogelijkheid zich voordoet. Volgens mij zijn er nu 2 dealers aktief in NL met Hermanos Gomez. Cambiar schreef:Nombrado testen wil ik graag doen. Twijfel ook nog over doma vaquera.
@Wilma, ik ken de zadels en de boom die erin zit. Zijn in feite heel goedkope Amerikaanse massa productie bomen,maar als het past, super.
De Eric singel heb ik. Helaas te elastisch. Mijn keuze valt nu op de H singel van wow. Trouwens de Eric singel is te koop.
Ik oriënteer me op Spaans zadel, zo ver mogelijk van Engelse zadel bomen. De New trades is voor mij geen optie, ook veel te lang. ronda eventueel wel.
)
Cambiar schreef:Ik dacht dat de ronda korter was.
Mag ik vragen tot op welk oppervlakte de ronda draagt?
Deze merrie heeft een jaar last gehad aan de diepe rugspieren thv de lendenen waarvoor ze kine gehad heeft nadat iemand er een te lang zadel opgegooid heeft.
Heeft heel lang geduurd dus ik ga er echt geen te lang zadel opgooien.
De espaniola past perfect maar is boomloos en is in feite zadel van mijn ander paard.
Hier de merrie waarvoor ik zadel zoek met de startrekk espaniola:
. (tja, maar geen zadel op dan, want dat is een inch maatje 16 en daar pas ik echt niet in met maat 38)