Bucas all in one dekens, van -10 tot +10, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Bucas all in one dekens, van -10 tot +10, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:06

Hallo!

Ik wil graag voor mijn paard en pony deze deken aanschaffen zodat de rest van de dekens weggaan. Lijkt me een handige deken.

voor diegene die deze hebben (gehad), wat vinden jullie ervan?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:10

Ik volg. Ik ben ook mijn dekenbestand aan het minderen en kwam ook op deze deken uit.
Vriendin van me heeft deze deken en vind hem helemaal geweldig.
Paard zweet nooit met warm weer en is lekker warm onder de deken als het koud is..

Kesje

Re: Bucas all in one dekens, van -10 tot +10, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:12

Ik heb net de deken binnen die van -25 tot +13 zou moeten kunnen. Ik ben van plan die morgen op te leggen, ben ook benieuwd naar hoe het paardje het er mee doet.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:15

Wij hebben deze dekens ook, ze zijn echt super! Los van de fijne pasvorm, zijn ze inderdaad van -10 tot +10 geschikt. Echter heb ik ook nog een 0 grams bucas (gekocht voor E95,-). Als het dekenseizoen begint, begin ik namelijk altijd met de nul grams. Gevoelsmatig vind ik dat dan net wat fijner, omdat de temperaturen dan vaak nog wat hoger oplopen.

Schijnt ook je een paard dat bezweet is, zonder problemen onder zo'n bucas deken kan zetten. Dat heb ik echter zelf nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. :+

Ook heeft bucas garantie (2 jaar geloof ik). De deken mag namelijk niet kapot gaan onder het spelen. Nu is ons paard altijd aan het spelen en was het hem op de een of andere manier toch gelukt om een scheur in de deken te krijgen. Naar de winkel gegaan en een nieuwe gekregen! :Y)

Mijn conclusie: Je kan beter zo'n bucas kopen en een 0 grams erbij, dan ben je klaar voor de komende jaren en weet je zeker dat het goed ligt, waterdicht is en prettig is voor je paard. Aanrader dus!! *\o/*

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:15

Kesje schreef:
Ik heb net de deken binnen die van -25 tot +13 zou moeten kunnen. Ik ben van plan die morgen op te leggen, ben ook benieuwd naar hoe het paardje het er mee doet.

Welke deken is dat? -25, ik hoop dat Nederland niet kouder dan -10 wordt, dat is al wel heel wat :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:18

Power turnout extra. Mijn paard vermagerd snel als ze het koud heeft :brr: , dus ik heb maar meteen grof geschut gehaald :') Ik wil ook niet aan onderdekens e.d. beginnen, daar heb ik de ruimte niet voor in mijn kast. Meer opslag dan die kast heb ik niet, vandaar.

Edit: 3 jaar garantie stond er bij mij op ;)

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:20

Ik ben fan van deze dekens!
Zijn hufter proof, stof scheurt niet ( of niet verder).
Regelt zelf de temperatuur, en voert vocht af ( je kan ze er nat onder zetten).

Voor onze 2 paarden heb ik een bucas smartex light Silver voor in het voor en najaar. (8-16 graden)
En voor in de koudere periode een bucas smartex extra ( 8 graden of kouder) , met wanneer het heel erg koud is nog het smartex onderdeken.

ik versleet eerst 6 dekens per seizoen omdat ze alles sloopte, nu al 3 jaar met een deken. :-)

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:26

Ik heb sinds 2 weken de bucas power turnout extra. Had de light besteld maar kreeg de extra geleverd, geen probleem mee! Kan van -25 tot +13 en tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Hij had 3 dekens in nog geen week gesloopt en deze is tot nu toe heel. Hij zweet er niet onder en voelt ook niet koud tot nu toe, paard is wel geschoren. Enig minpuntje is dat het een lichte kleur deken is en snel vies word door het rollen in de wei en modder in de paddock. Stalgenoot heeft dezelfde deken en die houd het al 2 jaar vol :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:27

Die lichte kleur is juist ivm niet te warm worden, het reflecteert het zonlicht. Daarom (o.a.) kan ie tot 13 graden op.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:32

Nooit hiervan gehoord maar het klinkt erg ideaal om niet elke keer weer een nieuwe deken erop te moeten gooien.

Ik ga eens kijken waar het te koop is en hoeveel zulke dekens kosten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:34

Morgen gaat bij mij de Bucas Smartex Extra op. Ik heb nu de Bucas Freedom Light en de Select 150gr onderdeken op. Ben benieuwd of hij idd met deze temperaturen gaat, eerste jaar dat ik Bucas gebruik...

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:36

Ideale dekens. Helaas wordt het nieuwe model niet meer gemaakt in maat 145 (welsh A)
Gelukkig doet haar deken het nog goed en heb ik nog eentje reserve liggen.
Ik wissel alleen als de temperaturen boven de 10 graden constant is.
Ze krijgt hem dit weekend weer op omdat dan de temperatuur naar beneden gaat.
Deze week was hij nog iets te warm dus had hem weer afgedaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:37

Ik ben ook fan!
Na paar keer wassen nog goed waterdicht.
Hij ligt er bij mij vanaf okt t/m mrt op.. Op extreme dagen leg ik er een bij..

Op lichte dagen blijft het wel deze, aangezien deze beter ademt en ze droger blijft onder deze dan onder mijn ongevoerde regendeken!

Zeker een aanrader :).

maj0

Ja helemaal fan. Zelf dit jaar een 2de handse gekocht.

Vriendin van mij heeft ze al jaren. En ze gaan ook echt lang mee. Geloof dat die van haar tussen de 6 en 8 jaar oud is en alleen de bies laat nu los.

Elvirave

Kesje schreef:
Die lichte kleur is juist ivm niet te warm worden, het reflecteert het zonlicht. Daarom (o.a.) kan ie tot 13 graden op.

Klopt, maar als je nu ziet hoe die deken eruit ziet :=
Edit. beetje off-topic

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:51

Ik heb de bucas smartex medium. Echt een ideale deken! Leg hem zelfs op als ze nog iets bezweet is na het werk en ze droogt er snel onder zonder dat het te warm wordt! Wat ook erg prettig is, is de grote temperatuurrange, dus eindelijk één deken voor het koude najaar en de winter! Dus precies wat jij zoekt ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:54

Mag ik jullie vragen hoe jullie dat met geschoren paarden doen? Normaal leg je dan een wat dikker deken op maar deze deken is alleen bedoeld voor de omgevingstemperatuur en niet in grams uit te drukken, levert dat geen probleem op?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:07

Klinkt wel interessant die dekens. Worden die echt niet te warm?
Edit: wordt dit soort deken enkel door bucas gemaakt? Mijn paard pas namelijk met zijn schouders nooit in bucas modellen...

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:27

C_arola schreef:
Mag ik jullie vragen hoe jullie dat met geschoren paarden doen? Normaal leg je dan een wat dikker deken op maar deze deken is alleen bedoeld voor de omgevingstemperatuur en niet in grams uit te drukken, levert dat geen probleem op?

Die van mij is geschoren en staat onder een bucas power turnout extra. Toen het 15 graden was zweette hij er zelfs onder dus ik denk dat het wel reguleert zoals ze zeggen. Met het echt koude weer heb ik geen ervaring, wel zag ik dat er nog de mogelijkheid was er een staldeken onder te bevestigen, netzo als het Horseware liner systeem.

@Leen, ze hebben ook big neck varianten voor brede paarden. Misschien is er een ruitershop in de buurt waar je de modellen kan passen? ik heb ze nog niet van een ander merk gezien. Andere sterke dekens zijn van horseware maar die hebben het liner systeem

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:32

2 stalgenoten hebben hem, maar bij allebei is ie kapot gegaan binnen 3 maand na aanschaf. Vij 1 een bilkoord en een sluiting van de buiksingels, gewoon afgescheurd.. stiksel kapot. En bij andere stalgenoot ook buiksingel helemaal eraf, ook stiksel kapot..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:32

Horseware dekens zitten perfect voor die van mij. Ik heb nu het linersysteem, maar dat is toch weer altijd denken en als het weer ineens weer warm wordt moet er weer wat onderuit of ze staan te zweten,... Ik had bucas met gewone nek en brede nek al eens getest. Enkel hoge nek nog niet. Maar volgens de mevrouw van de winkel zou het echt aan de bouw van zijn schouders liggen, en gaat de nek er weinig aan veranderen. Wel jammer...
Ach, horseware zal er misschien ook wel mee komen tegen dat die van mij versleten zijn. Of misschien bucas die dan eentje voor ook brede schouders maakt :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:48

C_arola schreef:

Ik gooi eigenlijk nooit een dikkere deken op na het scheren :n

Ik heb alle drie de diktes en nog de multi onderdeken. Omdat mijn paard volledig geschoren is en dag en nacht buiten loopt wil ik niet het risico lopen dat als er iets kapot gaat of echt zeik nat is ik zonder deken zit. Vind het ideale dekens, eigenlijk maakt het niet eens zo veel uit of je nu de rain of medium op hebt liggen of de medium of extra. Het is dat ik de medium voorbij zag komen met een leuke aanbieding, want echt nodig is het niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 22:24

Nu heb je dus de medium en de extra, de een gaat tot -10 en de ander tot -20. Nou vind ik het moeilijk om te kiezen. Is voor een jong paard, heeft het niet snel koud. Zou de medium voor de gehele winter dan genoeg zijn?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:28

Ik heb hem ook...2 weken geleden toch maar afgedaan..paard stond enorm te zweten eronder, deken aan de buitenkant en onderkant volledig nat..gaat pas met de nachtvorst volgende week op...

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:34

Ik heb de medium en daar heeft ze vorige winter de hele winter onder gestaan. Niet te warm (ze zweette er niet omder) of te koud (laat het goed merken als ze het koud heeft).
Ze is overigens half geschoren, dus hals meer dan helft kaal, buik kaal en bil half kaal (ik weet het, dat ziet niet uit, maar als ik er de weg mee op ga trek ik een dikke muts en cap over mijn hoofd zodat niemand me herkend... ;) )