Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kaitlyn schreef:Als het voor je paard niet uitmaakt dan maakt het toch niet uit welke je koopt? Merkte je echt helemaal geen verschil in het rijden?
Die van mij vond dubbelgebroken fijner dan enkelgebroken en een watertrens en geen bustrens, merkte bij haar heel duidelijk verschil. Heb er ook nog een bitfitter bij gehad wat van stal uit georganiseerd werd en dat werd toen heel duidelijk nogmaals bevestigd.
KoudbloedKim schreef:Wij rijden alleen met dubbelgebroken trensjes vanwege het notenkraker-effect.
Dubbel gebroken bitjes zijn over het algemeen vriendelijker.
KoudbloedKim schreef:Wij rijden alleen met dubbelgebroken trensjes vanwege het notenkraker-effect.
Dubbel gebroken bitjes zijn over het algemeen vriendelijker.
KoudbloedKim schreef:Een dubbelgebroken bit vormt zich beter naar de mond en vind ik om die reden vriendelijker.
Een bit blijft zo sterk en scherp als de ruiterhand.
Francieen schreef:Het klopt niet helemaal wat je zegt.[naam] schreef:Wij rijden alleen met dubbelgebroken trensjes vanwege het notenkraker-effect.
Dubbel gebroken bitjes zijn over het algemeen vriendelijker.
dat bestaat niet, voor een paard is enkel veel vriendelijker, kijk maar naar de stabiliteit, als jij een ding in je mond hebt wat de hele tijd wiebelt of het zo goed als stil ligt. waarom worden jonge paarden ingereden met enkel?
Sizzle schreef:KoudbloedKim schreef:Een dubbelgebroken bit vormt zich beter naar de mond en vind ik om die reden vriendelijker.
Een bit blijft zo sterk en scherp als de ruiterhand.
Is gewoon echt niet waar.
Er zijn genoeg paarden die niet met een dubbelgebroken overweg kunnen.
Ik heb er ook 1 staan die daarmee hopeloos achter de teugel kruipt.
Je weet het alleen als je het probeert.
KoudbloedKim schreef:Goed idee inderdaad.
Hier hebben we ook 2 paarden die sowieso buiten niet veilig bitloos te rijden zijn.
Als je daar toch mee naar buiten gaat zonder bit, breng je niet alleen jezelf, maar ook anderen in gevaar.
Dan kies ik liever voor veiligheid.