[WN] Zadelmaker/ ervaring oa Vaquero

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Induna

Zadelmaker/ ervaring oa Vaquero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:44

Hoi Allen,

Mijn huidige pony draagt een westernzadel van Equiflex, helaas vindt ik deze niet correct passen.
Ik ben daarom opzoek gegaan naar een ander zadel, en zou graag een zadel willen laten aanmeten. Dus vanaf de boom opbouwen naar een zadel.

Hiervoor ben ik internet opgedoken en ben ik terecht gekomen bij Vaquero, gezien hij werkt op de wijze dat hoe ik een zadel zou willen aanmeten.
Ik was benieuwd of er binnen NL meer van dit soort mensen/bedrijfjes bestaan en wat de ervaringen hier in zijn. Tevens ben ik ook benieuwd naar de ervaringen van zadels van Vaquero

(en wellicht zijn er ook mensen in Noord Holland die overwegen Vaquero te laten komen voor een zadel, dan kunnen we reiskosten delen.. gezien de afstand Venlo- Wormer :P.. )

Ik ben benieuwd!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:39

ik heb zadels van Vaquero voor mijn paarden

1 voor mijn Appaloosa een Reiner deze was al gemaakt maar stond te koop en paste op haar en nu voor mijn nieuwe paard heb ik een Wade laten maken
ben zeer tevreden
het leuke is dat jezelf bepaald wat en hoe je het hebben wilt

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:45

quarterH

Re: Zadelmaker/ ervaring oa Vaquero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:37

triple horn is goed! en maken ook mooie modernere type zadels.

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 13:52

Bedankt voor het advies! Ik heb de zadels inderdaad gezien ;-) En ga dit verder onderzoeken.

Een Vaquero gaat het in ieder geval niet worden. Communicatie loopt zeer stroef (in mijn optiek), en zo wil ik niet met iemand in zee gaan.
Laatst bijgewerkt door Induna op 12-11-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:03

Ik heb zelf een tweedehands zadel van Vaquero gehad voor mijn pony. Zadel zat heerlijk en was ook nog eens heel mooi. Ben helaas gestopt met rijden dus ik heb het laatst verkocht. Maar ik heb goede ervaringen met Louis. Ondanks dat het tweedehands was kon ik altijd bellen als ik vragen had.

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 14:39

Het zal per persoon verschillen... Misschien heb ik gewoon pech. Zijn zadels zijn mooi, maar gelukkig zijn er meer mooi. Ik snuffel even verder rond.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:42

Erg goede ervaringen met een Triple Horn via Eurohorse. En de communicatie via Evelien is top.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:43

Triplehorn klinkt goed... tenminste heb ik op hun site gezien dat ze ook kunnen restaureren en repareren... en laat mij nu juist iemand zoeken, die onze RS kan opknappen. Dat wordt een keer zaterdags-uitje ( is toch wel 1,5 uur rijden enkel )

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:34

Vaquero... beste wat ik ooit voor mijn paarden heb kunnen doen. Totaal geen problemen met 'stroeve communicatie' in wat voor zin dan ook. Hij is eerlijk, recht door zee en wil alleen het beste voor je paard.
Probleem met mail is dat je iemand niet in de ogen kunt kijken en dingen anders kunnen overkomen.
Als je een goed, fijn en personalized zadel wilt zou ik me daar never nooit door af laten schrikken.
Service is 100%!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:47

Mabotje schreef:
Vaquero... beste wat ik ooit voor mijn paarden heb kunnen doen. Totaal geen problemen met 'stroeve communicatie' in wat voor zin dan ook. Hij is eerlijk, recht door zee en wil alleen het beste voor je paard.
Probleem met mail is dat je iemand niet in de ogen kunt kijken en dingen anders kunnen overkomen.
Als je een goed, fijn en personalized zadel wilt zou ik me daar never nooit door af laten schrikken.
Service is 100%!

ook mijn ervaring :j en ik ben nog een `lastige`klant geweest met afzegging wegens ziek paard ,maar nooit problemen of een stroeve communicatie gehad
en wil nooit meer een ander zadel.....

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:26

sasja0705 schreef:
Triplehorn klinkt goed... tenminste heb ik op hun site gezien dat ze ook kunnen restaureren en repareren... en laat mij nu juist iemand zoeken, die onze RS kan opknappen. Dat wordt een keer zaterdags-uitje ( is toch wel 1,5 uur rijden enkel )

Let wel even op de openingstijden, zaterdag van 10 tot 13 uur. Andere tijden alleen op afspraak :)

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:27

Hier nog een Triple Horn fan. Ik heb zowel direct via Triple Horn een keer een zadel laten maken en voor mijn andere paard een keer via Evelien. In beide gevallen super!
Bij het zadel via Triple Horn heeft Triple Horn na een jaar of twee de boom zelfs nog een beetje bijgeslepen omdat paardlief meer rugspieren had gekregen en het zadel daardoor ging wippen. Super service gehad toen. Het zijn superaardige en kundige mensen.

Vaquero heb ik zelf geen ervaring mee, maar ken een aantal mensen die een zadel van hem hebben en heb hem ook al eens ontmoet. Hij maakt mooie en goede zadels en verleent volgens mij ook goede service.
Ik heb een aantal jaren geleden mijn Fjord verkocht en de kopers hadden toen net een zadel bij hem laten maken voor hun andere Fjord. Hij is toen met hun mee naar mij toe gekomen om met de kale boom te komen kijken of dat zadel op mijn Fjord paste (en dat deed het). Dat vond ik toch echt een supernette service!
Hij heeft wel een uitgesproken persoonlijkheid ;)

Persoonlijk ben ik helemaal weg van Triple Horn en voor mij dus niks anders meer (tenzij als tussenoplossing voor een jong paard).

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 15:05

Tja, wat ik eerder zei over de "stroeve" communicatie; het zal per persoon verschillen. En uiteraard heb je gelijk met mail contact, het kan altijd toch anders overkomen op de andere..
Maar als er in een mail gesproken wordt over "domme koe" en "stom, dom gefrats".. om maar een paar voorbeelden te noemen. Dan ben ik wel even genezen, hoe goed het product uiteindelijk ook mag wezen.

Gelukkig zijn er veel meer zadels die goed zijn ;-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:32

Stuur ElCid eens een pbtje voor meer info, zij bemiddelt ook in zadels op maat

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:30

Induna schreef:
Tja, wat ik eerder zei over de "stroeve" communicatie; het zal per persoon verschillen. En uiteraard heb je gelijk met mail contact, het kan altijd toch anders overkomen op de andere..
Maar als er in een mail gesproken wordt over "domme koe" en "stom, dom gefrats".. om maar een paar voorbeelden te noemen. Dan ben ik wel even genezen, hoe goed het product uiteindelijk ook mag wezen.

Het is een 'hele bijzondere' man, daar is denk ik iedereen het over eens. Maar wel een echte vakman en geeft echt goede service. Ik zou als ik het budget had hem zeker vragen te komen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:31

Induna schreef:

echt?? schreef hij dat??

dan vraag ik me oprecht af wat jij aan hem geschreven hebt, ik was een best `lastige`klant maar hij heeft me nooit zulke benamingen gegeven...gelukkig!

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:40

Ik ben ten alle tijden netjes geweest. Het lijkt me niet nuttig om de mail wisseling hier te plaatsen. Mocht je het toch heel graag willen weten stuur je me maar een pb.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:08

Nee, mij ook niet en dat is ook totaal niet zoals hij is! Vindt t sowieso ook niet netjes dat je zulke dingen vermeld terwijl je iemand niet eens persoonlijk kent en men zich ook niet kan verdedigen.
Sorry hoor, vindt ik echt not done!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:16

Nou.... en ik was een "gevaarlijke dame" ... en ik moest het maar bekijken...en mijn werd ondersteld dat we helemaal geen zadel wilden kopen maar alleen ons oude nog "voor goed verklaard" wilden hebben (waarvoor wij btw 100 euri betaald hebben,maar dat ook alleen omdat er nog een consult 50 km verderop was)... ,nee de communicatie laat wel degelijk te wensen over...en ook wat er vertelt wordt over klanten
En ik ken wel degelijk persoonlijk
Laatst bijgewerkt door sasja0705 op 13-11-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:16

Volgens mij beschrijft TS gewoon haar ervaring en hoe dat op haar over kwam? Ik zie het probleem niet zo.

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 21:32

De beste man is natuurlijk vrij om hierop te reageren..
Maar inderdaad, dit is zoals ik het ervaren heb.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:50

gaucho schreef:
Volgens mij beschrijft TS gewoon haar ervaring en hoe dat op haar over kwam? Ik zie het probleem niet zo.

Deze zadelmaker is hier blijkbaar een erg gevoelig onderwerp op bokt.
Begrijp na al die tijd nog steeds niet waarom :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:00

Van mij een goede referentie mbt Vaquero. Op onze inmiddels 23-jarige KWPN'er heb ik een Vaquero liggen. Heeft altijd fijn gelegen voor het paard en gezeten voor de toenmalige ruiter van dit paard. Toen het paard ouder werd en ik vond dat het zadel niet mooi meer lag, stond Louis na een belletje binnen de kortste keren op het erf, en heeft hij ter plekke het zadel uit elkaar gehaald, wederom gepast, een aanpassing gedaan, en het lag wederom tot op de dag van vandaag perfect.

Louis is inderdaad wel een bijzondere kerel met een heel eigen stijl en communicatie, maar persoonlijk kan ik 'm altijd wel waarderen en waren de keren dat ik 'm over de vloer had ronduit retegezellig :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:17

Induna schreef:
De beste man is natuurlijk vrij om hierop te reageren..
Maar inderdaad, dit is zoals ik het ervaren heb.

Hij kan hier niet reageren omdat hij een ban heeft, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wist :) .