ik zal bij het begin beginnen, ik heb lang gespaard voor een mooi nieuw zadel en heb er ongeveer 16 maanden geleden een laten maken, Rocky's rug is helemaal opgemeten maar na 4 maanden had ik het idee dat het niet goed zat, ook kreeg rocky twee rustige witte plekjes.
ik heb de zaadelmaker laten komen en die heeft opnieuw gemeten:
165 cm buikomvang, zwarte boom met commentaar; zadel is ingezakt aan de voorkant, enkele oneffenheden in de vulling onder de zitting, zadel wordt opgevult.
na deze meting zijn ik en rocky veel vooruit gegaan in e dressuur
behalve dit is er niks verandert in rocky's voer, looplust of manier en tijd van rijden.
maar sinds een paar maanden werd hij wat stijver en hij kreeg korsten op de witte plekken op zijn rug die ook aardig waren gegroeit.
ik heb de zadelmaker weer laten komen die weer heeft opgemeten
167 cm buikomvang, zwarte boom met commentaar; zadel ligt achterover dropped panel wat te veel druk, 2 grote actieve drukplekken op plek v.d boom.
nu is mijn vraag is het uberhaupt mogelijk dat onze welsh cob op 14 jarige leeftijd nog zoveel groeien bespiering dat hij er erg grote witte drukplekken met korsten aan overhoud? terwijl wij nog evenveel rijden voeren en in het land staan. en zou hij de afgelopen manden door minder ruggebruik i.v.m. stijfheid ook niet weer van die bespiering af moeten zijn?
is het logisch dat het zadel toen hij kleine plekken had opgevult moest worden vooraan en dit er nu weer uit moet?
ik hoop dat iemand mij kan helpen!