Werkt het vrouwenzadel echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abadan21

Werkt het vrouwenzadel echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:51

Ik heb op zadel gebied al aardig wat geprobeerd. Nu heb ik begrepen dat Schleese vrouwen zadels maakt. Wie heeft hier ervaring mee en is er ook iemand die er ervaring mee heeft. En wie levert ze in Nederland, kom er op de Schleese site niet uit.

Aimee

Re: Werkt het vrouwenzadel echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:55

Als het zadel echt goed is aangemeten, dan werkt het echt.
Stuur me maar een berichtje voor verdere info en dealer informatie :)

Abadan21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:59

Ik hoop op ervaringen van mensen. Maar ik hou je aanbod in mijn achterhoofd. :)

Maar ik begrijp dat er dealers in Nederland zijn?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-10-15 06:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd die kort na elkaar zijn geplaatst.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:05

Nou, als er iemand in Nederland ervaring met deze zadels heeft, dan ben ik het. Dat ga ik hier echter allemaal niet uit typen.

Abadan21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 23:08

Aimee schreef:
Nou, als er iemand in Nederland ervaring met deze zadels heeft, dan ben ik het. Dat ga ik hier echter allemaal niet uit typen.

Verkoop je deze zadels ook?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-10-15 06:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd die kort na elkaar zijn geplaatst.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:26

Nee, ik verkoop geen zadels. Zoals ik in het eerste bericht al aangaf, stuur me een berichtje. Ik zit veel te weinig op Bokt om dit soort topics te volgen en heb geen zin om hier alles uit te typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:33

Misschien off-topic: maar als je niet wilt uitleggen op Bokt hoe een zadel werkt, dan loop je dus ook een hoop toevallige voorbijgangers die mogelijk wel geinteresseerd zijn (ik dus bv).
Als je dat ook nog op deze manier meldt - je vindt het gewone Bokkers niet waard om uit te leggen hoe jouw zadel werkt - dan ben je nog sneller je eventuele mogelijke klanten kwijt.

Bedrijfstechnisch zou ik dat dus iets anders aanpakken, helemaal als je onderschrift ook nog eens een grote reclamebanner voor je bedrijf en dat ene zadel is.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:35

Lol, waarom wel in PB uit typen maar niet hier? Dan kunnen inderdaad andere geïnteresseerden ook ff meelezen :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 01:12

Ik heb er een tijd mee gereden omdat ik toentertijd paarden uit bracht waar deze zadels voor aangemeten waren (2 modellen). Ik denk dat het een goed iniatief is, maar dat het zadel nog een lange weg te gaan heeft voordat het echt top zal zijn.
Ik had moeite om steun te vinden, vond ze net iets te breed en had ook een beetje last van de rug door deze zadels.
Vind zelf Albion/County voor dressuur op dit moment nog net iets fijner :)

Abadan21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 06:38

Dank je Snow White! Fijn dat je reageert. Ik weet niet of de leeftijd van min merrie van belang is voor het zadel? Verder ben ik erachter gekomen dat Cornell's Saddlery en zadelmakerij Polane de Schleese zadels leveren, dat maakt het misschien wat makkelijker.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:05

idd, aimee ik zal dus jou sites al niet meer bekijken en ik hoef ook geen pb van je

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:15

Aimee schreef:
Ik zit veel te weinig op Bokt om dit soort topics te volgen en heb geen zin om hier alles uit te typen.

...met meer dan 11000 berichten? _O-

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:05

Was mijn eerste gedachte ook Jannepauli :D
En ik meen dat Kieffer ook (al jaren) een vrouwenzadel in het assortiment heeft.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:21

Jannepauli schreef:
Aimee schreef:
Ik zit veel te weinig op Bokt om dit soort topics te volgen en heb geen zin om hier alles uit te typen.

...met meer dan 11000 berichten? _O-

In 12 jaar? Is dat veel?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:23

kwita schreef:
idd, aimee ik zal dus jou sites al niet meer bekijken en ik hoef ook geen pb van je

Jammer want je doet je zelf te kort...uh je paard....

aimee heeft al vaker hele epistels met uitleg geschreven op bokt...even een site aanklikken en hopla..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:34

Tcm62 schreef:
Aimee schreef:

In 12 jaar? Is dat veel?

Ja, als je zegt dat je niet veel op bokt zit wel :)) - of je je nou 12 jaar geleden aangemeld hebt is dan niet relevant

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:38

Aimee schreef:
Nee, ik verkoop geen zadels. Zoals ik in het eerste bericht al aangaf, stuur me een berichtje. Ik zit veel te weinig op Bokt om dit soort topics te volgen en heb geen zin om hier alles uit te typen.

Dat is toch raar.
Niet willen uittypen in het forum, maar wel willen uittypen via pb.
Lijkt mij dezelfde moeite :D

Ik geloof niet in "vrouwenzadel". Wat zou daar een voordeel van zijn?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:46

Jannepauli schreef:
overigens... had Heather Moffett destijds ook niet speciaal op de vrouwelijke fysiek gemaakte zadels?

Voor zover ik weet niet, wel destijds al zadels waarbij de ophanging van de stijgbeugels verder naar achter zit zodat je niet je eigen houding constant hoeft te corrigeren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:42

Dees schreef:
Ik geloof niet in "vrouwenzadel". Wat zou daar een voordeel van zijn?

Vergelijk het bekkenskelet van man ( smal) en vrouw(breed) maar eens, het heeft wel degelijk zin om voor vrouwen een andere zit te maken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:45

Nou, dat voordeel zie ik niet. Dat verschil is er misschien wel, maar het is in absolute afmetingen niet groot. Daar doet zelfs de wetenschap geen uitspraak over. Daarnaast is een ruiterzit veel meer dan alleen skelet.
Mijn persoonlijke ervaring: als ik op een goedkoop zadel stap, voel ik vaak aan mijn zitbeenknobbels hoe breed de boom is. En hoe breder, hoe rotter de zit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:15

Dees schreef:
Nou, dat voordeel zie ik niet. Dat verschil is er misschien wel, maar het is in absolute afmetingen niet groot. Daar doet zelfs de wetenschap geen uitspraak over. Daarnaast is een ruiterzit veel meer dan alleen skelet.
Mijn persoonlijke ervaring: als ik op een goedkoop zadel stap, voel ik vaak aan mijn zitbeenknobbels hoe breed de boom is. En hoe breder, hoe rotter de zit.
Vrouwenzadel? Onzin.
Commercieel praatje waar sommigen dus in tuinen.

Dat jij rotter zit op een "dameszadel", wil niet zeggen dat het voor andere vrouwen niet werkt.

Ook bij (race)fietszadels zijn er verschillende maten voor dames en heren.
En natuurlijk heb je je persoonlijke voorkeur maar ook fysieke verschillen.
Daarnaast heb je mannen met een breder bekken en vrouwen met een smal bekken, maar gemiddeld gesproken is het verschil in breedte tussen de zitbeenknobbels ong 2 cm.

Ik heb een zadel die van voren minder omhoog komt en wat breder is, dit omdat ik anders last van mijn bekken/schaambeen krijg.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:22

Ik ben geen smal gebouwd vrouwtje, dus zou plezierig moeten kunnen zitten met een breder zadel. Maar het tegendeel is waar.

En dan nog: bekijk je zadel nog eens en trek dan die 2cm waar jij het over hebt (nb: de wetenschap doet dus géén uitspraak over een absoluut verschil, dat doe jij hier), trek die 2cm eens in relatie tot de breedte van een zadel.
Waar hebben we het dan eigenlijk over?
Een paardenzadel vergelijken met een racefietszadel.... dat is appels en peren. Ik ben heel blij dat mijn zadel niet zit als een racefietszadel.
Bovendien, je dient je bekken te kantelen in het zadel. Dus niet plat op je voorbips zitten, maar iets meer op je achterste. Dan komt je schaambeen echt niet meer in aanraking met de voorkant van het zadel. Tenzij het zadel te klein is en/of zo'n gedwongen zitkuipje is.

Abadan21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 12:47

Lieve allemaal, ik waardeer jullie inbreng, maar ik heb het gevoel dat we afdwalen van mijn vraag;wat doet het zadel voor ons vrouwen en ons paard. En wat zijn de ervaringen met die twee leveranciers?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:14

Ik had juist het gevoel dat we je vraag "wat doet het zadel voor ons vrouwen" aardig aan het beantwoorden waren.
Als het goed is, mag het paard helemaal niets voelen van enig verschil in opbouw van het zadel. Onder de boom moet het gewoon goed passen.

De twee leveranciers zeggen mij niets. Ik zou zelf never nooit niet zomaar 2.000 euro toevertrouwen aan een onbekende, onbewezen leverancier. Maar meer heb ik dan ook niet meer toe te voegen aan dit topic :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:33

Dees schreef:
Ik ben geen smal gebouwd vrouwtje, dus zou plezierig moeten kunnen zitten met een breder zadel. Maar het tegendeel is waar.

En dan nog: bekijk je zadel nog eens en trek dan die 2cm waar jij het over hebt (nb: de wetenschap doet dus géén uitspraak over een absoluut verschil, dat doe jij hier), trek die 2cm eens in relatie tot de breedte van een zadel.
Waar hebben we het dan eigenlijk over?
Een paardenzadel vergelijken met een racefietszadel.... dat is appels en peren. Ik ben heel blij dat mijn zadel niet zit als een racefietszadel.
Bovendien, je dient je bekken te kantelen in het zadel. Dus niet plat op je voorbips zitten, maar iets meer op je achterste. Dan komt je schaambeen echt niet meer in aanraking met de voorkant van het zadel. Tenzij het zadel te klein is en/of zo'n gedwongen zitkuipje is.

Blijkbaar is er toch iets goeds aan mijn zadel omdat ik na jaren (en vele zadels verder) eindelijk (bijna) pijnvrij kan rijden zonder beperkingen.
Vroeger was het of rijden of werken enz, nu kan ik gewoon gaan rijden op de dag dat ik nog moet gaan werken.
En nee ik heb geen duur nieuw zadel gekocht, maar een 2de hands welke passend is gemaakt voor mijn paard.