Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aimee schreef:Nou, als er iemand in Nederland ervaring met deze zadels heeft, dan ben ik het. Dat ga ik hier echter allemaal niet uit typen.
Aimee schreef:Nee, ik verkoop geen zadels. Zoals ik in het eerste bericht al aangaf, stuur me een berichtje. Ik zit veel te weinig op Bokt om dit soort topics te volgen en heb geen zin om hier alles uit te typen.

Dees schreef:Nou, dat voordeel zie ik niet. Dat verschil is er misschien wel, maar het is in absolute afmetingen niet groot. Daar doet zelfs de wetenschap geen uitspraak over. Daarnaast is een ruiterzit veel meer dan alleen skelet.
Mijn persoonlijke ervaring: als ik op een goedkoop zadel stap, voel ik vaak aan mijn zitbeenknobbels hoe breed de boom is. En hoe breder, hoe rotter de zit.
Vrouwenzadel? Onzin.
Commercieel praatje waar sommigen dus in tuinen.
Dees schreef:Ik ben geen smal gebouwd vrouwtje, dus zou plezierig moeten kunnen zitten met een breder zadel. Maar het tegendeel is waar.
En dan nog: bekijk je zadel nog eens en trek dan die 2cm waar jij het over hebt (nb: de wetenschap doet dus géén uitspraak over een absoluut verschil, dat doe jij hier), trek die 2cm eens in relatie tot de breedte van een zadel.
Waar hebben we het dan eigenlijk over?
Een paardenzadel vergelijken met een racefietszadel.... dat is appels en peren. Ik ben heel blij dat mijn zadel niet zit als een racefietszadel.
Bovendien, je dient je bekken te kantelen in het zadel. Dus niet plat op je voorbips zitten, maar iets meer op je achterste. Dan komt je schaambeen echt niet meer in aanraking met de voorkant van het zadel. Tenzij het zadel te klein is en/of zo'n gedwongen zitkuipje is.