Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rije schreef:Ik heb naar volle tevredenheid een Eric le Tixerant gehad bij een chagrijnige merrie. Bijkomstig voordeel was dat het zadel ook mooi bleef liggen want dat trok nog wel 's naar voren. Fijn ding![]()
De FRA heb ik ooit ook gekocht, maar heb hem nooit durven gebruiken omdat ik hem erg hard vond. Vooral de randen zijn gewoon echt scherp en ik durfde dat niet aan met het Arabierenhuidje, hoewel ik daar ook goede dingen over hoorde.
Moonlight17 schreef:http://www.hetgareel.nl/product/details ... ang-156133
Deze singel, Prestige heeft uitgebreid onderzocht bij paarden met singeldwang. Bij het ene paard verdwijnt het helemaal bij de ander vermindert de dwang. Het kan wel even duren voordat je resultaat ziet, aangezien de singeldwang ook een gewoonte kan zijn geworden.
xLes schreef:Zeker dat hij geen maagproblemen heeft? Mijn paard beet bij het aansingelen en dreigde te stampen. Behandeld voor de maag en kan nu rustig aansingelen
lauret schreef:xLes schreef:Zeker dat hij geen maagproblemen heeft? Mijn paard beet bij het aansingelen en dreigde te stampen. Behandeld voor de maag en kan nu rustig aansingelen
Ik heb drie weken geleden bloed onderzoek gedaan. Daar kwam niks uit. De dierenarts vermoed geen klachten van de maag. Hoe kan ik dit eventueel verder nog laten onderzoeken?
lauret schreef:Rije schreef:Ik heb naar volle tevredenheid een Eric le Tixerant gehad bij een chagrijnige merrie. Bijkomstig voordeel was dat het zadel ook mooi bleef liggen want dat trok nog wel 's naar voren. Fijn ding![]()
De FRA heb ik ooit ook gekocht, maar heb hem nooit durven gebruiken omdat ik hem erg hard vond. Vooral de randen zijn gewoon echt scherp en ik durfde dat niet aan met het Arabierenhuidje, hoewel ik daar ook goede dingen over hoorde.
Bedankt voor je snelle reactie.
Merkte je dat ze makkelijker liep en minder boos was tijdens het Aansingelen?
Angela schreef:Ik heb zelf geen ervaring met singeldwang, maar er voor een project wel veel over gelezen. In sommige gevallen maakt de singel verschil, in andere niet. In ieder geval is het goed om het paard (onder begeleiding zodat je weet wat je doet) te gaan masseren. Zo raakt het paard stapje voor stapje gewend aan druk op die plek op een plezierige manier. En als de druk van de massage eenmaal echt goed geaccepteerd wordt, dan zal de singeldwang daarmee ook minder worden. De massage kun je ook combineren met aansingelen, door het gebied rond de singel te masseren alvorens het een gaatje strakker te doen.
Begin bij -over-de-top- los, en singel steeds iets verder aan gedurende de massage. Het werkt niet altijd, maar kan wel degelijk een oplossing zijn.