(kon geen bestaand topic vinden, als deze er wel is, graag even een linkje natuurlijk!)
Ik wil heel graag op mijn zit oefenen en heb daar een perfect (in mijn ogenxP) paard voor:)
Omdat ik niet zo goed ben in draven zonder beugels wil ik graag nog wat versteviging; een barebackpad.
Zo kan ik zonder zadel rijden, is het al wat minder belastend (niet dat ik het heel vaak ga doen) voor mijn paard en kan ik met ietsje meer steun en grip leren 'zitten'.
Zelf ben ik 15, kan geld verdienen door huisjes in te pakken en heb dus gene geld ana mijn rug groeien, ben waarschijnlijk ook niet de enigste.
Ik ga dan ook sparen, en mijn budget ligt op 70,- en eventueel 80,-
Ik vroeg me dus af of jullie misschien een pad weten (het liefst in ene winkel waar ik kan kijken, ds niet online) die geschikt is om hoogstens een keer per week te gebruiken?
Nog wat (misschien) handige dingetjes:
- Het paard die de padd krijgt kan nog wel eens schrikken, dus het liefst geen plat ding, maar wel iets van vorming.
- Ik kan niet veel geld uitgeven.
- Ik wil het liefst wit, bruin of zwart, maar andere kleuren zijn ook goed!
- Het paard heeft 1.80 stokmaat, dus kan geen shetlander pad zijnxD
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips, en al helemaal graag pads die geschikt zijn!

Zoiets lijkt me heel fijn, maar ik weet de gemiddelde prijs niet, en ook niet of je dan wel echt 'zonder' zadel rijdt.

Deze zie ik heel vaak, maar is dit wel wat steviger?

Verder vind ik alles goed, zolang het maar niet te hoog wordt in het budget!
Dankjewel!

)
)
) het is een dikke pad, zadelvormig, anti-slip, en valt binnen je prijsklasse. Ik heb er vandaag mee gereden en het zat echt heel lekker. Best nog wat grip en er zit een handgreepje bij. Ik heb zo even geen afbeelding maar je kan hem ff googelen. Het is wel de nieuwste variant, die is ff dikker dan de 'oude'.