Trust of Dominick deken paard met hoge schoft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacqp

Trust of Dominick deken paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 20:49

Hallo,

Aangezien mijn merrie van Bucas en Rambo dekens allebei schuurplekken krijgt op de schouder overweeg ik over te stappen naar een Trust of Dominick deken.
Het gaat om een outdoordeken die ze de hele winter op heeft, ze loopt 24/7 buiten met een inloopstal namelijk.
Het is een merrie van 175 met een hele hoge schoft.
Ze staat met merries en het is een rustig groepje dus hufterproef is minder belangrijk dan goede pasvorm, waterdichtheid en ventilatie.....

Groetjes
Jacqueline

Kitty_

Re: Trust of Dominick deken paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:50

Geen ervaring met beide dekens maar heb je al eens een deken met halve hals geprobeerd, bijvoorbeeld Rambo Wug? Mijn oudje van 29 mét hoge schoft loopt in de winter 24/7 buiten met de Wug. Door het extra stukje halsdeel schuurt de deken niet op de schoft.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 20:55

Daar dacht ik ook aan alleen komen bij haar de schuurplekken juist op de schouder bij beide merken en dit zijn beide merken zonder schouderplooien...

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:11

Wij hebben goede ervaringen met de Harry Horse highliner bij onze grote merrie met hoge schoft

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:15

Mmm misschien zit ik ernaast hoor maar door de hoge hals valt de plek waar normaal gesproken de druk komt juiste weg omdat de halve hals de druk op de schoft weg neemt. Nika heeft dekens met halve hals en loopsplitten voor een voordelige prijs. Helaas niet hufterproof :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:18

Ik heb goede ervaringen met Dominick maar zelf nog nooit een paard met een echt hoge schoft gehad.
Dominick heeft een passervice maar ook een huurservice, misschien kun je zo wat uitproberen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:22

Beide hebben goede dekens, maar je moet idd net de goede pasvorm vinden.

Trust heeft bijvoorbeeld ook dekens met een gevulde zachte rand bij de hals

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:29

Passervice lijkt me handig...
Idd die blokken bij trust spraken mij ook aan, maar ben benieuwd hoe dat in de praktijk is en dan met name of het de schuurplekken op de schouder kan voorkomen.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:37

hier wel ervaring met trust en dominick: Trust helemaal geweldig voor paard met super schoft. Dominick gaat niet werken met super schoft, verder wel prima deken voor gemiddelde tot doperwt schoft paard. Trust: zero schurplekken op schouders.
Laatst bijgewerkt door elbony op 05-09-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:38

ik heb van trust ook wel eens gehoord dat die blokken juist kunnen gaan drukken, zelf echter geen ervaring met trust

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:39

Pony met hoge schoft en snel schuurplekken (ook van rambo) staat keurig zonder drukkingen of die bekende schouderschuurplekken onder een weatherbeeta (Freestyle 1200D Standaard 220 gr) hele winter onder gestaan 24/7 op en keurig gaaf onder vandaan gekomen.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:54

Optie erbij weatherbeeta nooit naar gekeken ga ik doen en trust blijft ook nog optie maar druk van blokken is misschien ook wel een puntje.....

Dankjulliewel!
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 08-09-15 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee posts samengevoegd

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:50

Herkenbaar probleem! Mijn merrie van 1.74 m en hoge schoft heeft ook snel schuurplekken op haar schouders. Een deken met gladde binnenkant en insprayen met antiklit (oranje fles) helpt wel. Ik lees eens mee en ga ook eens kijken naar de opties die hier genoemd worden. Ik vind het lastig omdat je niet steeds nieuwe dekens wilt blijven kopen. Bovendien onstaat bij mijn merrie de plekken vaak pas na een bepaalde periode dus 'even' een deken lenen voor een paar dagen heeft ook geen zin.

Welke maat deken heb jij voor je merrie, jacqp? 155/205?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:05

Ik heb trust op mijn fries. Hele fijne dekens! Ik had het vanwege een open schoft maar op zijn schouder heeft hij ook nooit schuurplekken (en hij heeft nogal schouder en front). Bij hem zakt alles scheef, trust ook wel wat maar door die kussentjes maakt dat verder weinig uit en wordt het voor hem niet oncomfortabel!

Ik_op_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:47

Hier ook een paard met zeer hoge schoft en dekenmaat 215. Dominick zit perfect. Heb ook een staldeken van Trust (dikke van 400g), maar die blokken op de hals drukken wel een beetje. Die van Dominick zijn qua pasvorm echt top. Is een groot paard, type warmbloed, dus niet heel rond ofzo. Staan hier ook in een groep en deken houdt zich prima! Succes met je keuze. Edit: en geen schuurplekken op schouder, want gladde voering.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 19:17

Ik heb 205 vind dit ook wat aan de kleine kant.
Kreeg de tip voor een borstbeschermer die heb ik gekocht maar eigenlijk vind ik dat een lapmiddel, de deken mag gewoon niet irriteren vind ik.
Helaas zijn de schuurplekken idd pas na een tijdje zichtbaar.
Overweeg nu een 2e hands rhino wug 215 te proberen, of misschien de Weatherbeeta.
Dominick heb ik gezien, maar ik zie zo geen verschil, de rambo had ook een gladde voering en toch schuurplekken, dit was geen wug overigens.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:24

Een horze misschien. Die heb ik voor mijn paard met hoge schoft en snel last van schouderplekken. Die hebben een hoge loopsplit waardoor mijn paard geen last meer heeft van schuurplekken bij zijn schouders. Ik heb wel de varriant met halve en met hele hals.

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:26

Ik zou bij een paarden zaak vragen of je aantal dekens mag passen met ruil optie.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 19:38

Misschien is de loopsplit wel het verschil bij Dominick zag ik die niet meer.
Ruilen is geen optie omdat het pas na een aantal maanden zichtbaar is.

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:39

ik zou een trust deken nemen, daar zit een appart schoft deel in, lekker zacht voor onder andere de schoft en erg sterk.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:42

Ik ben erg blij met mn trust tetris.
Geen druk of schuur plekken meer. Deken blijft heel de dag super op zn plek. Het is nogal een gevaarte maar ben erg tevreden met mn aanschaf

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 07:51

Weten jullie of die trust op marktplaats voor 59 euro dezelfde zijn?
Of een ander model?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:12

Ik heb al heel veel merken geprobeerd en trust is niet mijn ding, deken past niet mooi, blokken schuren en deken laat het paard veel te bloot aan de schouders/rug.
Wat dacht je van deze dekens? Die hebben een systeem zodat de dekens niet op de schoft drukken: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ubCatID=94
en tevens ook onderdekens met een uitgesneden schoft gedeelte.

Ik heb ook goede ervaringen met WB en HORZE averlance voor paarden met een hoge schoft.
Bij de paardendrogist kun je ook een hele zooi dekens bestellen om eerst te passen, je hoeft niet eens te betalen dan en alles wat niet past mag je gewoon terug sturen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:18

Hier alleen maar goede ervaring met een Rambo Wug deken op een hoge schoft.

De harry's horse highliner is een staldeken en dus niet waterdicht

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:23

Is de big neck of een andere maat (of tussenmaat) geen optie? Hier had ik ook allerlei schuurplekken op de meest vreemste plekken. Uiteindelijk bleek ik een verkeerde maat te hebben (paard zit tussen 185 en 195) nu ik er 190 dekens op gooi heb ik nérgens nog een schuurplekje.