Na wat onderzoek uitgekomen op de Myler bitten. Vandaag met een Myler level 1 kunnen rijden die ik van mijn staleigenaresse kon lenen, volgens mij de MB 02 met D-ring maat 13,5. Op een van de ringen stond 12F, maar de afstand tussen de bitringen was 13,5 cm. Mijn paard was op zich vrij ontspannen, maar dook behoorlijk op de voorhand en liep alles behalve verzameld. Daarnaast, wat mij nog het meest irriteerde, was dat zijn tong continue zichtbaar was (foto 2).
Volgens mij is het bit wat ik heb geprobeerd te klein, ik vond hem zelf wel prima zitten, maar ik lees overal dat Myler bitten aan beide kanten ongeveer een pinkbreedte uit moeten steken. Maar dan is het probleem dus dat Myler bitten volgens mij niet groter gaan dan 13,5? Verder, volgens mij heeft mijn paard vrij weinig ruimte in de mond (zie eerste foto), zou een myler level 2, bijvoorbeeld de MB 04 dan beter zijn ivm de lichte tongpoort? en hoe zou ik dan met de maat uitkomen?
Nu snap ik dat ik met een half uurtje rijden niet kan bepalen of een bit wel of niet bevalt, maar vanwege de toch wel twijfel die ik nu heb, bedacht ik me dat ik het misschien maar gewoon even op bokt moest gooien

De bakstukken zouden inderdaad een gaatje omhoog mogen, maar de gaatjes waren op (en het Happy Mouth bit had kleinere bitringen, dus die zat goed). Verder zag ik net pas op de foto's dat het kinriempje verkeerd zit, blijkbaar even te snel geweest met dit bit erin hangen
Verwacht alleen niet dat deze dingen het tongprobleem en het maatprobleem zullen veranderen.Is het de moeite waard om een level 2 te bestellen en te proberen of is Myler misschien gewoon niet zo geschikt voor de mond van mijn paard?
Paard is begin dit jaar nog door de tandarts nagekeken/bijgewerkt en met de Happy Mouth had hij geen van deze problemen.

)
En een onvriendelijk bit, tsja, als paard er heerlijk op loopt valt het denk ik wel mee.

) Ben dan ook vrij snel weer afgestapt.