Wie had dat gedacht dat dit door de pad kwam? Ik gebruik een Mattes pad met inlages voor een goede dikte te hebben.
Ze is een quarab met een gevoelige huid, haar haar werd steeds aan de achterzijde (rug) van de pad afgebroken. Ik ben overgaan naar Mattes omdat deze van lamswol zijn en dus het probleem was ook opgelost. Maar ik kreeg een ander probleem.
Mattes pad is ruggengraat vrij en bij is overgang is het lamswol gestikt aan de bovenzijde. waardoor er dus een 'hard' stuk gevormd wordt. Bij nader inzien was dit dus langs de linkerzijde, harder dan aan de rechterzijde!
Je koopt dan een pad van Mattes met inlages die meer dan 300 euro gekost heeft en het brengt schade aan mijn paard!
Ik ben er zeker van dat het komt door de pad, ben niet van zadel veranderd en is maar lang 1 kant van de schoft...
Opletten met mattes pad en controleer de gestikt overgangen aan de onderzijde...
Met de foto wil ik de plaats aantonen (is niet de foto van mijn pad, wel gelijkaardig). Wanneer je eraan voelt, voel je een harder stuk....
Ik weet niet wat voor zadel TS heeft, maar Mattes pads zijn geen opvuldingen of flutonderleggertjes ofzo, maar volwaardige kwaliteitspads die je gebruikt onder western- of boomloze zadels. TS is er dus logischerwijs vanuit gegaan dat ze goed, degelijk spul had aangeschaft.
De plaats die je aangeeft is niet de voorkant van de pad, maar de achterkant (dus niet bij de schoft).
Ik had het niet gezien dat ik op foto op achterkant aangeduid had.