Gezien ik bij lange na het bestaan niet weet van alle merken hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik zoek voor mijn 5 jarige NRPS merrie een zadel(tje). Merrie is net onder het zadel en gaat dus nog flink groeien qua bespiering, tenminste, dat is de bedoeling.
Wat zoek ik:
Dressuurzadel waarvan de boom aan te passen is, nu is dit bij vrij veel merken tegenwoordig geloof ik
Korte kussens, weet dat er merken zijn met 18 inch zitvlak en 17 inch kussens bijvoorbeeld. Probleem is dat pony max 17 inch ronde kussens kwijt kan, maar ruiter een iets dikkere bips heeft (17,5)
Pony is vrij rank gebouwd, maar bij de schoft breed, en brede schouders, en ook nog eens een wat schuinere schouder.
Gezien poown net onder het zadel is, en een flinke knauw heeft gehad van de verhuizing is ze nu vrij mager/schraal. (lees: puntkont en ingevallen bij de flanken) Dikke kans dus dat het zadel wat er nu op ligt (Rossner Amerika, 16,5 inch,nu passend gemaakt maar voor ruiter net te klein) over een anderhalve maand al niet meer past.
Waar gaan we dan naar opzoek?
Welke merken en type's zijn geschikt voor het hedendaagse sportmodel paard en pony. Die met het jaar korter in de rug lijken te worden
, maar zijn wel betaalbaar. Een zadel van 1500 euro en daarboven zie ik niet zitten omdat ze nog groeit. Wow hoeft niet als optie aangegeven te worden, dat vind ik 5x niks
(sorry voor Wow liefhebbers)