ervaringen Barefoot contour physio hoofdstel met cavasson

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

ervaringen Barefoot contour physio hoofdstel met cavasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 13:36

Ik vroeg me af of er mensen werken met deze combinatie van het physio hoofdstel met de cavassonkap Kaptoom (ivm bit).
Wil hem zelf evt bestellen, maar hoe is de kwaliteit van het leer en de pasvorm? Ik lees overal het standaard promotieverhaaltje, maar eigenlijk nergens ervaringen van gebruikers.

Hoe is je contact op het bit als de Kaptoom aan het hoofdstel zit? Blokkeren die bitriempjes je signaal, of kan het bit nog wel onafhankelijk bewegen?

eilleen333

Re: ervaringen Barefoot contour physio hoofdstel met cavasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 13:29

Even een klein schopje.
Niemand die rijdt met deze combinatie?
Misschien is het dan een betere vraag waarom je wel of geen interesse zou hebben in dit hoofdstel? En dan even een afbeelding voor de mensen die hem niet kennen:
https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... 1500_a.jpg

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:33

Ik heb een ander leren hoofstel van Barefoot en daar ben ik zeer tevreden over. Barefoot heeft goeie kwaliteit over het algemeen.

Ik denk dat bij deze combinatie, veel druk op het bit ook zorgt voor druk op de neusriem. En dat je niet heel erg door kan pakken met het bit alleen, omdat de neusriem dat uiteindelijk tegen houdt. Maar dit zouden voor mij alleen maar pluspunten zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 13:49

Mij lijkt dat inderdaad wel een voordeel. Dat het bit stabieler ligt. Ik rij met een kneveltrens. Ik ben sowieso niet van het hijsen aan de teugels, maar met de knevel kan je hem sowieso niet door de mond trekken. Ligt al stabieler. Met dit systeem heb je denk ik nog meer stabiliteit. En het kaptoom is makkelijk voor het longeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:59

Zo.. dan gooi ik hem nog eens omhoog.
Ik ben namelijk ook erg benieuwd naar deze combi... en naar de combi physio met sidepull neusje.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:34

Ik heb alleen de kaptoom neusriem aan een " gewoon" hoofdstel. Bevalt prima, alleen die bitriempjes is niet wat hier. Krijg ze niet fijn afgesteld voor het paard in kwestie ( jonkie) ik heb het anders opgelost, zie andere topic.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 17:16

Ik heb hem aangeschaft en ben er heel tevreden mee. Kaptoom bevalt goed, blijft goed stabiel liggen met longeren en bit ligt fijn in de mond.
Soepel leer, alleen de passanten moeten nog wat oprekken, haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 17:16

samirah schreef:
Ik heb alleen de kaptoom neusriem aan een " gewoon" hoofdstel. Bevalt prima, alleen die bitriempjes is niet wat hier. Krijg ze niet fijn afgesteld voor het paard in kwestie ( jonkie) ik heb het anders opgelost, zie andere topic.

Welk andere topic?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:52

Bitriempjes zijn hier niet aan de orde , kan ik daar in ieder geval geen issues mee hebben ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:06

Ook ik heb belangstelling voor dit hoofdstel in principe voor de bitloze variant met Side pull neusriem of de kaptoom neusriem.
Is er iemand die de kaptoom als Side pull ingebruik heeft?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:42

tiwi1969 schreef:
Ook ik heb belangstelling voor dit hoofdstel in principe voor de bitloze variant met Side pull neusriem of de kaptoom neusriem.
Is er iemand die de kaptoom als Side pull ingebruik heeft?

Niet deze kaptoom, maar heb wel eens een kaptoom gebruikt voor bitloos rijden. Werkt prima! Heb ook wel eens een daadwerkelijke sidepull geprobeerd, maar die had teveel ruis en werkte dus niet precies genoeg. Met goeie kaptoom is dit probleem niet aan de orde.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:43

Ik heb er twee... voor elk paard eentje! ik rij ze beiden met hackamore en dat werkt prima met dit hoofdstel. Ik vind het probleem van veel bitloze hoofdstellen dat de bakstukken zo dicht bij het oog komen te liggen, dat kan door de kaakriem hier worden voorkomen. Ik rij de ene zonder frontriem, de andere met (heb een bruine en een zwarte - maar dan hoef ik niet alles telkens te verstellen)

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:37

Oh ik lees nu dat het over de neusriemen gaat... ik twijfel er nog over, heb nu de losse neusjes omdat ik met een hackamore rij. Als ik met sidepull rij, gebruik ik de barefoot Cedar. Die is ook super alleen de bitriempjes waren bij mij waardeloos, bit kwam op de verkeerde plaats, dus ik heb de riempjes eraf gehaald en als ik dressuur rij, gebruik is de Cedar als ik op buitenrit ga de contour Physio met hackamore (na een paar rodeo ritjes met de Cedar).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:15

Als ik de voorbeeld foto bekijk , zie ik gelijk een bit wat heel laag in de mond hangt en ook niet hoger kan omdat de neusriem dat gaat belemmeren .
En de bitriempjes vrij lang zijn .
Mensen die ik ken Zijn blij met t barefoot hoofdstel . Alleen verstellen gaat niet makkelijk omdat het erg degelijk materiaal is

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:22

Ik heb dit hoofdstel met cavesson. Het hoofdstel is geweldig, de neusriem is net wat te ruim voor het arabierenneusje van mijn paard. Maar met een andere neusriem erop, echt perfect :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:34

Mijn Groninger heeft wel wat meer bot dan een Arabier dus dat zal voor mij miet zo'n probleem zijn.
De bitriempjes gaan er bij mij niet aan, als ik met bit wil rijden dan gebruik ik mijn Engelse hoofdstel.

Wel fijn die verschillende ervaringen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:39

Ik heb hem vandaag kunnen passen, iemand in mijn buurt had een maat 1 te koop.

De kwaliteit vind ik erg mooi, maar helaas was de neursriem Cavasson in maat 1 te klein voor mijn paard.
Hij kon wel dicht op het grootste gaatje, maar dan zaten de ringen van de bakstukken precies onder de jukbeenderen.

Verder vond ik de kaptoom ringen te nadrukkelijk aanwezig, groot, en teveel rammelen om hem als Side Pull te gebruiken.

Ik weet nu wel goed wat ik wil, het zwarte hoofdstel in maat 1 (dat zat wel goed) met een maat 2 neusriem, maar dan de Shape It Side Pull.
Helaas is deze nu niet op voorraad en ik wacht op een mailtje terug over de levertijd.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:24

Dat is zinnige info, ik vind die Cavasson mooi zo onderlegd met die andere kleur leer maar... zou hem toch vooral als sidepull gebruiken... en als die ringen dan storen... is het nog niet af.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:32

Hij is ook heel mooi!

Ik heb al antwoord, de maat 2 is weer binnen, ik ga hem bestellen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:02

sunny43 schreef:
Dat is zinnige info, ik vind die Cavasson mooi zo onderlegd met die andere kleur leer maar... zou hem toch vooral als sidepull gebruiken... en als die ringen dan storen... is het nog niet af.

Ik heb hem inmiddels aangeschaft en gebruikt hem met bit voor het rijden, maar heb dan geen last van de ringen, dat die klapperen ofzo.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:19

Ik heb hem gekocht maar met Side Pul neusriem en heb hem gisteren even gepast. Rijde. Heb ik nog niet gedaan, daar moet ik nog even mee wachten omdat ik zelf kreupel ben.

Afbeelding

Voor dat ik ga rijden ga ik hem nog beter afstellen, neusriem omhoog en evt. de kaakriem nog iets fijner afstellen.

Wat ik nu al wel erg mooi vind is dat de knik in het bakstuk precies bij haar oog zit.

Ik kon hem zelf niet passen, dit heeft mijn dochter gedaan, loop met krukken wn kan niet zo dicht bij mijn paard staan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 10:52

Ik heb de bruine versie, maar de onderleg van de neusriem is bij weinig gebruik en opslag buiten de zon behoorlijk verkleurd. De onderleg van de frontriem en het kopstuk niet.
Meer mensen met die ervaring? Ik heb hem nu drie maanden.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:56

ik heb de bruine versie nu pas een paar weken, de zwarte al een jaar ofzo... nog geen verkleuring gezien ... hangt bij mij ook in een donkere kast.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:43

Ik heb de zwarte cavesson neusriem nu een jaar en er zijn geen verkleuringen te zien. Wegens groei paard komt mijn maat 1 te koop. En komt er een maat 2 voor terug.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:57

Ik heb de contour in combi met de sidepull... valt me op dat ze wel vrij groot vallen.
Ik heb een ijslander die de kleine maat van beiden maar net past ...