Er is zoveel keus, maar wat is het beste?
Ik heb op dit moment een set peesbeschermers van eskadron allround. Achter heb ik eigenlijk nooit gebruikt, omdat ze een soort rasp krijgt van het neopreen. Voor zat altijd perfect.
Maar nu. De voorste schuren haar koten kapot tot bloedend toe. Neopreen in de beschermer deels weggeschuurd, voorheen nooit problemen mee gehad. Achterste allergische reactie, en zakken nu ook af
Nu dacht ik, gaat altijd goed, dus waarom niet zonder.... eerste keer grote pech, madam schrok tijdens de rit van een boskabouter met als gevolg tikt ze met haar ijzer tegen het voorheen..... peesblessure
Na een revalidatie weer de beschermers gepakt, en ondertussen zoeken naar andere.
Omdat er zoveel keus is, en zoveel meningen kan ik nog steeds geen keuze maken wat voor haar het beste is.
Toch had ik de moet niet opgegeven, en na het ongelukje met de peesblessure toch de gok genomen om zonder de peesjes op pad te gaan. Al die wondjes van de peesjes werd ik ook niet goed van, en het paard helemaal niet. En ach een keer pech heeft iedereen, en de laatste tijd geen gekke dingen met haar meegemaakt. Dus hup zonder de peesjes op pad..... nu kun je het wel raden, madam schrok van een pony onderweg, gooide de kar om en sleurde mij enkele meters mee. Door de schrik stond ze te trappen tegen de gekantelde kar, met als gevolg een flinke kaap in het achterbeen, met een schieffel als resultaat.
Dus je zult me wel begrijpen. Een derde keer pech wil ik niet meemaken.
Welke peesjes kunnen jullie me aanraden. In ieder geval geen neopreen ivm allergie, en het liefst koele peesjes zonder wol.
Ik weet niet of het relevant is, maar ze word gebruikt bij het recreatief mennen.