peesbeschermers, zie door de bomen het bos niet meer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetty007

peesbeschermers, zie door de bomen het bos niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:50

Ik zoek voor mijn merrie een set peesbeschermers (voor en achter)
Er is zoveel keus, maar wat is het beste?
Ik heb op dit moment een set peesbeschermers van eskadron allround. Achter heb ik eigenlijk nooit gebruikt, omdat ze een soort rasp krijgt van het neopreen. Voor zat altijd perfect.

Maar nu. De voorste schuren haar koten kapot tot bloedend toe. Neopreen in de beschermer deels weggeschuurd, voorheen nooit problemen mee gehad. Achterste allergische reactie, en zakken nu ook af :(

Nu dacht ik, gaat altijd goed, dus waarom niet zonder.... eerste keer grote pech, madam schrok tijdens de rit van een boskabouter met als gevolg tikt ze met haar ijzer tegen het voorheen..... peesblessure :(

Na een revalidatie weer de beschermers gepakt, en ondertussen zoeken naar andere.

Omdat er zoveel keus is, en zoveel meningen kan ik nog steeds geen keuze maken wat voor haar het beste is.

Toch had ik de moet niet opgegeven, en na het ongelukje met de peesblessure toch de gok genomen om zonder de peesjes op pad te gaan. Al die wondjes van de peesjes werd ik ook niet goed van, en het paard helemaal niet. En ach een keer pech heeft iedereen, en de laatste tijd geen gekke dingen met haar meegemaakt. Dus hup zonder de peesjes op pad..... nu kun je het wel raden, madam schrok van een pony onderweg, gooide de kar om en sleurde mij enkele meters mee. Door de schrik stond ze te trappen tegen de gekantelde kar, met als gevolg een flinke kaap in het achterbeen, met een schieffel als resultaat.

Dus je zult me wel begrijpen. Een derde keer pech wil ik niet meemaken.

Welke peesjes kunnen jullie me aanraden. In ieder geval geen neopreen ivm allergie, en het liefst koele peesjes zonder wol.

Ik weet niet of het relevant is, maar ze word gebruikt bij het recreatief mennen.
Laatst bijgewerkt door hetty007 op 15-07-15 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinthee
Amadeus <3

Re: peesbeschermers, zie door de bomen het bos niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:57

Vervelend zeg. Is leer geen optie? En ik heb juist altijd begrepen dat wol in peesjes juist redelijk koel blijft omdat het goed ventileert etc.?

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 20:00

Yinthee schreef:
Vervelend zeg. Is leer geen optie? En ik heb juist altijd begrepen dat wol in peesjes juist redelijk koel blijft omdat het goed ventileert etc.?

Ik ben bang dat het wol vol zand en water komt tijdens de bos ritten, en dat dat weer gaat schuren.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:09

Is dit niet iets?
Afbeelding
Is van compositi

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:11

Ik heb er van Veredus. Vind ze echt fantastisch, die van mij hebben wel neopreen, maar ze zijn er ook met lederen voering.

Kusjes_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:40

Ik zou ook lederen getten proberen

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:42

Premier Equine? Hebben verschillende modellen...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:21

jesss_amigo schreef:
Is dit niet iets?
[ Afbeelding ]
Is van compositi

Deze heb ik ook en wilde ik ook voorstellen, alleen weet ik niet of dat met een gevoelige huid ook goed gaat?

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:42

De premier equine. Hoe zitten die peesjes kwa pasvorm?
De compositi lijkt mij zo grof om het been zitten, of lijkt dat zo op de foto? gaat er niet allemaal rommel tussen de gaten zitten, wat weer kan gaan schuren?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:45

Bij mij heel netjes... Ik heb de Original en de BL1. De Original vindt ik iets fijner, zijn iets lichter en soepeler. Ik heb voor mijn paard gewoon maat L, rondom en zit heel netjes. De achterkappen vallen wel lang, maar dat hoort zo, ze beschermen wat hoger zodat ze ook het griffelbeentje in het achterbeen goed beschermen.

Ze zijn van binnen vrij zacht en er zit geen schaal in zoals bv bij de BR Pro Max, dus dat is handig bij een schieffeltje. De rand van de schaal kan anders gaan irriteren.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:06

Veredus vind ik heel fijn. Als het een allergie oid voor neopreen is zou ik voor leren beschermers gaan kijken. Als je goed passende hebt komt er geen zand tussen en gaat dat dus ook niet schuren.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:08

Kusjes_Britt schreef:
Ik zou ook lederen getten proberen

Getten ?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:08

Vlaams voor peesbeschermer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:32

hetty007 schreef:
De premier equine. Hoe zitten die peesjes kwa pasvorm?
De compositi lijkt mij zo grof om het been zitten, of lijkt dat zo op de foto? gaat er niet allemaal rommel tussen de gaten zitten, wat weer kan gaan schuren?

Ik die van compositi. Zijn fijne beschermers. Grof valt wel mee, ze zijn minder mooi dan normale beschermers. Maar ze beschermen goed, en zijn koel. Warmte kan immers ook peesblessures veroorzaken.
En de prijs is ook prettig :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:50

Ik vind de compositi van erg zacht materiaal, het past zich goed aan het been. Ik rij ermee in een droge goede bak en buiten op de weg of in het gras, met modder ed heb ik dus geen ervaring.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:19

Idd leer! Of dalmar, die heeft voor en achter ook hoge beschermers en zijn ook niet gevoerd met neopreen.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:19

Bedankt voor jullie adviezen. Echt top *D
Ik zit te denken aan de dalmar eventer bootst of de primier equipe eventing bootst. Jammer dat ik beide niet in het echt kan zien. Ruitersportwinkels hier in de buurt verkopen ze niet.
Deze bootst lijken mij koel, sluit rondom het been, vuil en water afstotend. Lijken een mooie pasvorm te hebben.
Heeft iemand ze zelf en kan zijn mening over deze bootst geven? En zou je een foto kunnen maken van de binnenkant zodat ik kan zien hoe dat er uit ziet? Andere opties zijn ook welkom, oriënteer graag, paard staat toch voorlopig op rust, zodat alle wondjes kunnen genezen voor de nieuwe peesjes aan gaan.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:21

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:25

hetty007 schreef:
Bedankt voor jullie adviezen. Echt top *D
Ik zit te denken aan de dalmar eventer bootst of de primier equipe eventing bootst. Jammer dat ik beide niet in het echt kan zien. Ruitersportwinkels hier in de buurt verkopen ze niet.
Deze bootst lijken mij koel, sluit rondom het been, vuil en water afstotend. Lijken een mooie pasvorm te hebben.
Heeft iemand ze zelf en kan zijn mening over deze bootst geven? En zou je een foto kunnen maken van de binnenkant zodat ik kan zien hoe dat er uit ziet? Andere opties zijn ook welkom, oriënteer graag, paard staat toch voorlopig op rust, zodat alle wondjes kunnen genezen voor de nieuwe peesjes aan gaan.

Ik heb de premiere equine boots, en ik vind ze geweldig! Mijn paard haar benen komen er altijd mooi koud onder vandaan, in tegenstelling tot haar gewone harde neopreen beschermers. Ze hebben een onwijs fijne pasvorm. Ook hebben wij bij ons paard echt verschil gemerkt met rijden, ze loop veel lekkerder met deze beschermers dan al haar andere beschermers die ze gehad heeft!

Als ze nat worden zakken ze niet, en er zit vrijwel nooit zand of troep tussen bij ons! Ze liggen momenteel op stal en paard staat voor 3 maanden lekker op het land aan de andere kant van nederland, maar ik kan wel even kijken of ik binnenkort nog op stal komt en kan dan wel even een foto maken!

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:32

Ik heb de premiere equine boots, en ik vind ze geweldig! Mijn paard haar benen komen er altijd mooi koud onder vandaan, in tegenstelling tot haar gewone harde neopreen beschermers. Ze hebben een onwijs fijne pasvorm. Ook hebben wij bij ons paard echt verschil gemerkt met rijden, ze loop veel lekkerder met deze beschermers dan al haar andere beschermers die ze gehad heeft!

Als ze nat worden zakken ze niet, en er zit vrijwel nooit zand of troep tussen bij ons! Ze liggen momenteel op stal en paard staat voor 3 maanden lekker op het land aan de andere kant van nederland, maar ik kan wel even kijken of ik binnenkort nog op stal komt en kan dan wel even een foto maken![/quote]

Als je tijd hebt, zie ik graag je foto's tegemoet :)

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:08

Bij ons mag je ze inderdaad uitproberen :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:13

hetty007 schreef:

Als ze nat worden zakken ze niet, en er zit vrijwel nooit zand of troep tussen bij ons! Ze liggen momenteel op stal en paard staat voor 3 maanden lekker op het land aan de andere kant van nederland, maar ik kan wel even kijken of ik binnenkort nog op stal komt en kan dan wel even een foto maken!

Als je tijd hebt, zie ik graag je foto's tegemoet :)[/quote]

Hierbij de foto's :) Dit zijn de achterbenen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 00:09

Hey bedankt voor de foto's. Zien er mooi strak van binnen uit.

Wat zou nou het verschil kunnen zijn tussen de dalmar eventing boots en de premier? Zien er praktisch hetzelfde eruit, prijs weinig verschil, alleen de harde schaal is van andere materiaal. Mijn vriend vind de bootst van premier op de foto's vrij lang eruit zien in vergelijking tot de dalmar.

Al met al vind ik het maar vrij lastig om een keus te maken. -O-

1 goed nieuwtje is wel dat de wondjes op de benen wel mooi beginnen te genezen *\o/*

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 00:14

meiske1577 schreef:
Volgens mij kan je ze bij all-eventing uitproberen...

Ja idd ze hebben testproducten:
http://www.all-eventing.com

Ik zou met alle liefde langs willen komen om te gaan testen, het enige probleem is de reis, vanuit het verre oosten is het wel een behoorlijk eind.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:54

Ik hoor van de dalmars in ieder geval vaker dat ze blijken te schuren dan van de premieres

Overigens zien ze er inderdaad erg lang uit, maar als je de goede maat hebt is dit dus niet zo, het vertekend een beetje als je het zo ziet. Maar bij de goede maat zijn ze zeker niet lang, maar je been is wel echt helemaal mooi beschermd op de belangrijke delen.

Ik heb zelf die achterbeenbeschermers splinternieuw in de verkoop toevallig, jammer genoeg is het paard niet meer geschikt voor meer dan wat lage crosstrainingen dus achter is overbodig geworden. Maar voor zou ik voor geen goud weg willen doen zo fijn zijn ze ik gebruik ze eigenlijk altijd, ook tijdens de dressuur en de normale springtrainingen.