Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dems75 schreef:nee hoor WildDreams, het komt niet door 1 topic in het bijzonder...ik zie het gewoon heel vaak![]()
Ben het niet mee eens dat het zadel "beter" verder naar voren kan liggen dan te ver naar achteren. Op de schoft zitten lijkt me behoorlijk funest voor de rug. Een paard kan zijn rug gewoonweg niet omhoog brengen (loslaten), als je op de schoft zit. Je wilt namelijk dat die omhoog gaat, zodat het paard van achteren kan zakken.
. Ik heb nu een 17.5 inch zadel met 17 inch kussens, dit leg ik altijd verder naar achter omdat ik er zeker van wil zijn dar haar schoft en schouders vrij zijn. Ik denk dat sommige mensen hier niet bewust van zijn, of met een soortgelijk probleem zitten als ik zelf. Heel vervelend, want meer dan ik nu doe kan ik helaas ook niet.
. Echt heel dom dus van mij... Nu voel ik steeds waar de "schouderknobbel" ligt en leg het zadel daar achter. Liever wat te ver naar achter dan zo ver naar voren. Lisa__Beau schreef:Mijn pony heeft 'helaas' een korte rug. Op haar rug zou een 16 inch zadel het mooiste liggen, daar ga ik met mijn 17.5 inch zitvlak niet inpassen. Ik heb nu een 17.5 inch zadel met 17 inch kussens, dit leg ik altijd verder naar achter omdat ik er zeker van wil zijn dar haar schoft en schouders vrij zijn. Ik denk dat sommige mensen hier niet bewust van zijn, of met een soortgelijk probleem zitten als ik zelf. Heel vervelend, want meer dan ik nu doe kan ik helaas ook niet.
Zoe_97 schreef:Lisa__Beau schreef:Mijn pony heeft 'helaas' een korte rug. Op haar rug zou een 16 inch zadel het mooiste liggen, daar ga ik met mijn 17.5 inch zitvlak niet inpassen. Ik heb nu een 17.5 inch zadel met 17 inch kussens, dit leg ik altijd verder naar achter omdat ik er zeker van wil zijn dar haar schoft en schouders vrij zijn. Ik denk dat sommige mensen hier niet bewust van zijn, of met een soortgelijk probleem zitten als ik zelf. Heel vervelend, want meer dan ik nu doe kan ik helaas ook niet.
dat vind ik erg oneerlijk tegenover de pony... Omdat jij perse op een "te kleine" pony wil moet hij maar lopen met een zadel op de nieren... sommige mensen passen nu eenmaal niet op alle pony's (geen belediging, ik heb zelf ook een 17.5 inch nodig). Maar het is niet eerlijk voor je pony dat hij omdat jij perse wilt rijden hij maar moet afzien...
Toydoll schreef:Zoe_97 schreef:
dat vind ik erg oneerlijk tegenover de pony... Omdat jij perse op een "te kleine" pony wil moet hij maar lopen met een zadel op de nieren... sommige mensen passen nu eenmaal niet op alle pony's (geen belediging, ik heb zelf ook een 17.5 inch nodig). Maar het is niet eerlijk voor je pony dat hij omdat jij perse wilt rijden hij maar moet afzien...
Een paard ziet helemaal niet af hoor als het zadel langer is. Mits het maar ECHT goed past.