Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snollygoster schreef:Als je zo gaat doen zou je al helemaal niet op een paard moeten kruipen, niks natuurlijks aan
CaPrIoLe`79 schreef:Die dieren waarvan je tuig gemaakt is zijn nu toch niet meer te redden. Als je dat vanwege principes wegkiept en nieuw spul aanschaft zal daarvoor in de productie en het vergaren van de benodigde grondstoffen het milieu en wat daarin leeft en groeit onnodig extra belast moeten worden.
Ik weet niet of je je daardoor beter gaat voelen bij het nieuwe tuig dat je dan gaat gebruiken?

Roodvos schreef:Kunststof is een aardolieproduct. Aardolie is gevormd uit afzettingen van dode organismen en was dus ooit ook leven (tja, hoever wil je gaan?). Bovendien is dit fossiele koolstof, en de winning en het gebruik van aardolie draagt bij aan het broeikaseffect.
Je leren tuigwerk heb je nu al, die dieren die het leer geleverd hebben zijn al dood en komen niet meer terug en de chemicaliën om het leer te looien zijn al geproduceerd en verbruikt. De beste methode om jouw bijdrage te leveren aan verbetering van de wereld is mijn inziens je huidige tuigwerk zo goed mogelijk te onderhouden zodat het een zo lang mogelijke levensduur heeft.
En als het aan vervanging toe is kan je dan alsnog de afweging maken.
Roodvos schreef:Kunststof is een aardolieproduct. Aardolie is gevormd uit afzettingen van dode organismen en was dus ooit ook leven (tja, hoever wil je gaan?). Bovendien is dit fossiele koolstof, en de winning en het gebruik van aardolie draagt bij aan het broeikaseffect.
Je leren tuigwerk heb je nu al, die dieren die het leer geleverd hebben zijn al dood en komen niet meer terug en de chemicaliën om het leer te looien zijn al geproduceerd en verbruikt. De beste methode om jouw bijdrage te leveren aan verbetering van de wereld is mijn inziens je huidige tuigwerk zo goed mogelijk te onderhouden zodat het een zo lang mogelijke levensduur heeft.
En als het aan vervanging toe is kan je dan alsnog de afweging maken.