ik ben sinds een paar weken opzoek naar een nieuw zadel aangezien mijne uitscheurt bij het zitvlak. We zijn hier al mee naar de zadelmaker geweest maar die zegt dat dat niet te repareren is, helaas...
ik wil graag weer een veelzijdigheidszadel, net zoals mijn oude, alleen kan ik geen mooi bruin zadel vinden in mijn prijsklasse. Nu dacht ik, misschien een springzadel dan? ik spring 1x in de week, heeeeel af en toe een keer 2x (nog niet heel hoog, mijn pony is pas 4, bijna 5) en verder maak ik buitenritten of dressuur ik in de bak (meer buitenritten dan dressuur). Ik vroeg aan de meiden in mijn les wat voor zadel zij hebben en twee hebben een vzh zadel en die zeggen dat ik weer een vzh zadel moet nemen, en 1 vriendin zegt dat ik een springzadel moet kopen, omdat die heerlijk zitten (zegt ze). Alleen ben ik bang met een springzadel dat mijn houding eraan gaat
(die toch al niet heel goed is). Nu heb ik een heel mooi zadel gezien in mijn prijsklasse, dat is deze: http://www.piafferuitersport.nl/zadels- ... del-galaxy alleen heb ik geen ervaringen met dit merk of het zadel zelf (jullie misschien wel?) Of hebben jullie misschien andere zadels, tweedehands mag natuurlijk ook, die binnen mijn budget passen?
mijn budget is echt max. tot de 400,-
alvast bedankt!

edit: in de toekomst wil ik graag de springsport/kant op, dressuur heb ik niet veel mee (natuurlijk wordt dit wel bijgehouden
) dus misschien helpt dat ook met het kiezen van een zadel 
dat is dan wel een heel erg slecht zadel zeg

en ik ben bang dat mijn oude zadel straks helemaal uitscheurt en dat hij dan niet meer goed ligt (logisch) en dat rijd natuurlijk ook niet lekker.