[WN] korte pad voor onder boomloos zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

korte pad voor onder boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:45

Na eindeloos websites en bokt topics door te hebben gespeurd open ik nu toch maar even een eigen topic, ik ben namelijk op zoek naar een western pad die aan een paar belangrijke eisen voldoen.
Dat klinkt simpel, maar mijn eisen zorgen voor nogal wat problemen in mijn zoektocht. -O-

Dit zijn als volgt:
- De pad moet inlages/kussens bevatten, aangezien het onder een boomloos zadel komt te liggen. (met een goede drukverdeling/schokdemping)
- De pad moet ruggengraatvrijheid bieden
- Aangezien het zadel 53 cm in de lengte is (pony heeft een korte rug) moet de pad echt niet te lang zijn
- En dan heb ik het liefst ook nog iets dat er een beetje leuk uit ziet, maar ik zou er eventueel ook nog een blanket overheen kunnen leggen.

Maar nou is het grote probleem dat ik zo'n pad gewoon niet kan vinden... Alle pads met goede inlages en ruggengraatvrijheid zijn te lang (75-80cm), en alle kleinere pony-pads (rond de 60cm) lijken er niet te zijn met inlages..

Ik hoop dat ik via deze weg een geschikte optie zou kunnen vinden, als iemand een tip/adres heeft hoor ik het heel erg graag! _/-\o_

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:51

Met deze eisen moet je al gauw op ebay etc gaan kijken. In het buitenland in ieder geval, want in NL is er niet veel keuze idd. Deze heb ik onder mijn boomloos zadel voor Arab met korte rug, ticks all your boxes:

Afbeelding

76 cm lang, maar door de roundkirt vorm valt dat qua looks erg mee. (Bovendien moet mijn zadel minder ook niet hebben.)

En ietsje te lang is toch niet erg als het verder aan je wensen voldoet?

Edit: oh wacht dit is misschien wel iets: http://www.kifrahorse.nl/webshop/kifra- ... blauw.html

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:57

Dat ziet er goed uit! Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga eens op zoek :)
Ben al heel vaak bij ebay en buitenlandse websites beland inderdaad, al is dat op zich geen probleem (Het blijft alleen wel een risico natuurlijk)
Ik vroeg me zelf ook al af hoe lang zo'n pad dan maximaal mag zijn? Ik heb me namelijk laten informeren dat een pad het beste niet meer dan een paar inches langer dan het zadel moet zijn, en omdat het zadel van 53 cm echt net past lijkt een pad in de 70 cm me zo groot..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: korte pad voor onder boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:04

Zolang de punt van de pad (bij een square) maar niet tegen het heupbot komt, maar ook dat verschilt per paard of ie daar last van heeft.

Even voor het plaatje: Dit is een standaard PC (34x36 inch) onder mijn roundskirt zadel:
Afbeelding

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:20

Dus zo lang dat geen probleem is zou een pad van bijvoorbeeld 30x30 inch (de kleinste die ik kon vinden die aan mijn eisen voldoen) moeten kunnen? Dat is erg goed om te weten! Dan zijn er ineens een stuk meer opties :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:37

Lijkt me wel. Zeker als de uitstekende delen wat meegeven en geen harde schuimrubber oid is.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 15:13

Oke heel erg bedankt!

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:33

Skito is echt een aanrader!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:35

Klopt, maar die zijn moeilijk te verkrijgen. Tweedehands kom je ze maar af en toe tegen, en anders moet je ze nieuw laten maken.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:36

Klopt Marije daar heb je een punt! Ik heb er ook een maar die is eigenlijk te kort voor mijn BM.. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:38

Yep het is een behoorlijke zoektocht om écht iets te vinden dat aan al je eisen voldoet. Ik weet er alles van := En het is me eigenlijk nog steeds niet helemaal gelukt :')

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:54

Paarden..... :Z :D

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:46

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:53

Ik heb nog zoiets liggen, wel een gewone zwarte of bruine...zal eens meten!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:56

Ik heb er inderdaad ook een standaard Barefoot pad onder liggen. Maat 0. Dan zie je niet veel pad. Zou ook graag iets spannenders vinden, blankets eronder vind ik te veel gedoe. Maar dan kom je al gauw op bestelling gemaakte grandeurs of kifra's en die vind ik dan weer erg prijzig.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:22

Mijn Barefoot Grandeur is 68 lang en heeft zweetblaadjes van 42 cm.
En hij is zwart...

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:37

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben nog steeds zoekende, maar ik heb mijn oog laten vallen op de Reinsman pad, heeft iemand daar ervaring mee?

http://www.thewesternshop.com/reinsman- ... -382-p.asp

Is ook mogelijk in 30x30 en ik vind ze er erg leuk uitzien :)
Veel opties zijn inderdaad wel heel prijzig ja..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:42

Ziet er mooi uit, maar lijkt mij, gezien de omschrijving, niet geschikt voor onder een boomloos zadel...

Je mag mijn pad wel overnemen :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:47

Die Reinsman is inderdaad leuk (en niet overdreven groot), maar bied geen ruggegraatvrijheid en inlages.... Dus tenzij je een paard met een ingebouwd geultje hebt is hij misschien niet helemaal geschikt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:11

Die Reinsman heb ik ook, weliswaar niet in swayback (heeft je paard/zadel dat nodig?), maar de gewone uitvoering. Deze pad heeft namelijk wel degelijk opgehoogde gedeeltes waardoor er toch ruggegraatvrijheid en drukverdeling ontstaat. Misschien minder dan bij een pad die specifiek bedoeld is voor boomloos, maar voor mijn paard zonder 'opliggende' ruggegraat ruim voldoende. Gebruik hem ook niet als dagelijkse pad. Is wel tacky too, moet je van houden ...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:27

Oh echt? Ik heb nl een Startrekk zadel (dus zitten al kussens onder), dan zou dit wel voldoende zijn.

@Rije: Tacky too: wat is dat precies? -O-

Edit: ik heb natuurlijk gelezen wat er over Tacky Too op de website staat, maar krijg er nu een beetje een 'neopreen' gevoel bij......

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:01

Ik dacht ook te zien dat de Reinsman opgehoogde gedeeltes had, heb zelfs iets vaags gelezen over een Reinsman 'superflex' met inlages.. Maar kan daar niet veel over vinden.

Het zadel heeft zelf ook al kussens (die volgens de site al voldoende zouden zijn voor met een normale pad eronder maar dat lijkt me persoonlijk niet)

Edit: Dit klinkt heel aantrekkelijk: http://www.cowboywaywesternstore.com/tu79eqruinpa.html maar kan niet vinden of hij ook in 30x30 verkrijgbaar is.. -O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:51

Die tuffy klinkt idd ook goed :j vind alleen de kleuren stom :7

Tacky too is idd neopreen. In wafelstructuur, en sommige mensen (en paarden) vinden dat niet prettig. Die van mij doet het er goed mee, geen problemen mee.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:58

Ok, dan gaat Tacky too het niet worden hier.... Ik heb een prins op de erwt met een huidprobleem, als hij neopreen ruikt gaat het al mis. Hij heeft het liefst een lammetje op zijn rug (en dat vind ik ook best, maar al die verantwoorde pads zijn zo saaaaaaai :O ).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:05

Ik was erg blij toen ik van de kifrapads hoorde, want die hebben schaap eronder. Maar die zijn voor mijn zadel dan weer net iets te kort, kan ook nog _O- Bovendien heb ik nu een aardige padcollectie, dus voorlopig even goed zo.

Even tip voor ts: hier hebben ze ook veel keus en service en verzenden is prima: http://www.horsesaddleshop.com/saddle-pads.html

Ik heb trouwens deze daarvandaan: http://www.horsesaddleshop.com/cush-n-a ... WYjR5p1HMI
Zou ooit nog wel eens de roundskirt versie ervan willen hebben. Ooit. :')