Welke Horseware vliegendeken meest geschikt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Welke Horseware vliegendeken meest geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 19:51

Zouden jullie mij advies kunnen geven?

Momenteel heb ik een 4-jarige die fijn Rambo dekens past (maatje 6'3, echt een tussenmaat dus). Nu wil ik graag een vliegendeken voor hem en heb eerder ervaring met de Amigo Bug Buster en Amigo Mio gehad bij mijn vorige paard.

Ik wil graag dat de deken:

* Een hals heeft uiteraard
* Liefst een buikflap
* Zacht aan de binnenkant
* Geen manen kapot schuren (zo min mogelijk in elk geval)

Rond de 80 - 110 euro wil ik eraan besteden.

De Amigo Bug Buster zorgde voor alle manen kapot (bij mijn vorige paard) en Amigo Mio vond ik trekkerig, lelijk zitten en slechte kwaliteit (één zomer en de deken wordt al hard minder). Ik wil eventueel ook wel naar Bucas dekens kijken, maar ik heb geen ervaring met de pasvorm van Bucas bij dit paard.

Is bijv. de Rambo Sweetitch Hoody een optie? Of is die niet geschikt als enkel een vliegendeken? Wie heeft goede ervaringen met welke deken, en waarom?

Bedankt alvast! :)

Anoniem

Re: Welke Horseware vliegendeken meest geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:59

Rambo SIH is ook geschikt als vliegendeken :j

Echter heb ik betere ervaringen met de Bucas zebra. Was altijd horseware van maar deze bucas is erg fijn!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:12

Voor onze eczeem fjord hebben wij de sweet itch. Erg sterke deken!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:48

Ik raad de rsih aan!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:33

is de rsih warmer dan een gewone rambo vliegendeken eigenlijk?

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:35

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:52

Ik wilde vorig jaar de Bucas Buzz Off zebra vliegendeken (heeft een buikflap en hals), maar deze had voor ons paard een hele slechte pasvorm. Buikflap was veel te strak (kan eventueel worden vervangen, maar was een beetje maf want ons paard was juist iets te dun) en hij zat op verschillende plekken te strak of te los. Nu hebben we de Amigo Bug Rug en ik vind het een fijne deken, goede pasvorm en geen schuurplekken of lelijke manen.
Het beste is om gewoon te passen. Als je niemand kent met dergelijke dekens mag je bij de paardendrogist.nl bijvoorbeeld passen en (indien schoon) terugsturen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:54

Sweet itch is een fijne deken. Als je een bedekte buik niet perse nodig vind is de amigo aussie ook heel fijn. Die kan ook tegen lichte regen (en daar geloofde ik niks van tot mijn paard redelijk droog onder de deken vandaan kwam ondanks een stortbui dus lichte regen moet kunnen :+ )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:56

wordt die niet te warm met heel zonnig warm weer?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:23

Niet warmer dan de sweet itch. Het is een heel dunne stof

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:30

De Rambo sweet itch is een hele fijne deken voor paarden met eczeem, maar warmer dan de Protector van Rambo. De protector heeft dan wel geen buikbedekking. Bij mijn merrie echter geeft de deken net genoeg ruimte om de buik te bedekken. Uiteraard ligt dat ook een beetje aan de bouw van je paard.
Bijkomend voordeel met de Protector dat deze net even wat sterker is dan de sweet itch.
Qua kosten zou je mss gebruik kunnen maken van een 25% kortingactie waardoor de Protector net binnen je budget komt ;-)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:28

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:04

Ik zie ook nog Amigo Bug Rug en Amigo Bug Buster... Enig idee wat het verschil is? Of is het alleen de buikflap?

Iemand toevallig een Rambo Protector, SIH of Amigo Bug ... met korting gevonden? :D EJ heb ik al gekeken...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:13

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:43

Heb zelf een bug rug en daar ben ik erg tevreden over. De deken gaat al zeker 5 jaar mee. Mijn paard kan juist niet tegen een buikflap en daarom heb ik voor de bug rug gekozen.

Paardendrogist heeft op dit moment korting op diverse vliegendekens

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:24

De Amigo Mio heeft inmiddels een vernieuwde pasvorm en ander materiaal. Ik heb een oude voor mijn pony (gekocht in 2013) en deze is inderdaad snel trekkerig op de borst en qua pasvorm gewoon niet fijn. De nieuwe Mio zit echt vele malen beter en is ook van een lichtere en luchtigere stof gemaakt (die zilverachtig van kleur is, i.p.v. beige-achtig). Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:26

Picassox schreef:
Ik zie ook nog Amigo Bug Rug en Amigo Bug Buster... Enig idee wat het verschil is? Of is het alleen de buikflap?

Iemand toevallig een Rambo Protector, SIH of Amigo Bug ... met korting gevonden? :D EJ heb ik al gekeken...

De Bug Buster is behandeld met Vamoose en de Bug Rug niet. En de Bug buster heeft een 3-singelsysteem. Volgens mij zijn dat de belangrijkste verschillen

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:45

Ik heb de protector onlangs bij Divoza in de aanbieding kunnen kopen. Er zit volgens mij wel een buikflap aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:49

Aan geen enkele horseware deken zit een buikflap. Enkel lange zijkanten die bij dunne paarden de buik kunnen bedekken. Wil je echt een buikflap dan moet je voor bucas gaan.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:52

Eh oh, hij zat bij mijn paard inderdaad wel aangesloten :) en zo heel slank is hij niet :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:54

Nee maar echt een buikflap is het dus niet :D , bij bewegen zullen ze altijd wat van elkaar af gaan. Dus wie een buikflap zoekt kan beter verder kijken :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:55

Ik bedoel meer, afgedekt op de buik. Ik heb slechte ervaring met de pasvorm van Bucas namelijk...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:59

Het is inderdaad wat Yvank zegt, er zitten 2 langere zijkanten aan die wel een flink stuk buik afdekken. Maar helemaal dicht is het niet nee. Sorry ik wist even niet meer precies hoe de deken zat (heb hem alleen nog maar gepast ;)).

Mijn paard heeft ook maat 6.3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:52

Picassox schreef:
Ik bedoel meer, afgedekt op de buik. Ik heb slechte ervaring met de pasvorm van Bucas namelijk...

Nee echt goed afdekken doet het niet. Ik had ook slecht ervaringen met pasvorm bucas maar de bucas zebra zit hier beter dan de rambo SIH en protector.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 14:54

Ik twijfel nu ontzettend of ik de Amigo Bug Buster aan ga schaffen of de Bucas Zebra...

Mijn 4-jarige is nu nog zo smal, dat ik bang ben dat Bucas aan alle kanten trekt/drukt op de schoft.