barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sitasgatje

barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:44

ik heb vorig jaar in februari dit zadel aangeschaft voor mijn (toen) 3 jarige merrie,
heb het zadel na de zomer vakantie in gebruik genomen.
afgelopen week zijn beide singelstoten incl aanhecht punt afgebroken...
dit zat echter gewoon vast met nietjes!!
erg gevaarlijk natuurlijk en ben ook gelijk ermee terug gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

volgens de epplejeck valt het niet onder de garantie aangezien ik het zadel in de aanbieding heb gekocht.
ook werd er gezegd dat ik dit had kunnen verwachten met zo'n goedkoop zadel..

wat zijn jullie meningen?

ik vind zelf dat ze een ondegelijk product hebben verkocht en ik mijn geld terug kan vragen.
hun oplossing is dat ik de reparatie zelf kan betalen en dat dit niet onder garantie valt.

belle_boef

Re: barato zadel kapot en GEEN korting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:49

Serieus. Maw zeggen zij zelf al dat ze rotzooi verkopen. Facebook doet wonderen. Ik zou het daar even neerleggen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:50

Alles van ej eigen merk (barato) is zooi. Ik had een deken, binnen een dag lag de singel er af en een winkelhaak erin. Terwijl mn paard nooit sloopt. Hele dicussie over gehad, in eerste instantie pech. Daarna echt boos geworden en toen kreeg ik geld terug. Goedkoop is duurkoop bij deze winkel. Verder kom ik er graag,maar beperk me tot de bekendere merken voor tuig etc.

Als ze moeilijk blijven doen, foto op fb en taggen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:51

Ik ben het met ze eens dat je voor zulks geld geen kwaliteit kan verwachten, alleen dat hoort de verkoper natuurlijk niet te zeggen :') Ik vind het flink brutaal! Volgende keer wat langer doorsparen en een kwalitatief acceptabel zadel kopen. Succes met de afwikkeling!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:53

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:54

bij een lederbewerker kan je voor 30 euro nieuwe stoten laten zetten, heb ik oo laten doen! dan kan je in de tussentijd doorsparen voor een beter zadel

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:54

Als je het in de aanbieding hebt gekocht zal het in de voorwaarden hebben gestaan dat het dan buiten de garantie valt. Vrij logisch.

Edit: Het is ook langer dan een jaar geleden, dus de garantie is sowieso voorbij.
Laatst bijgewerkt door KimD op 19-05-15 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:55

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:55

wat slecht! dus eigenlijk zeggen ze zelf dat ze troep verkopen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:56

En als je t zadel in februari 2014 hebt gekocht is t meer als een jaar geleden, t is nu mei 2015

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:56

Zoe_97 schreef:
Gydja schreef:
Wat raar!

Dit staat op hun website:
http://www.ej.nl/service/service-reparaties/

daar staat 1 jaar. vorig jaar februari is langer dan een jaar geleden, dus ze kunnen er idd onderuit

Klopt tenzij het bij een ander merk is en die een andere voorwaarde heeft (zo las ik het) Maar dit zadel is EJ eigen merk? Dan kunnen ze er inderdaad omheen -O-

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:57

Dit kom je als zadelmaker vaak tegen maar dan hebben ze op z'n minst wel een paar schroeven er doorheen gezet... Normaal hoort de webbing over de zadelboom te lopen en kan dit niet gebeuren.

Duidelijk een geval van goedkoop, duurkoop en hier kan je weinig tot niets aan doen.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:59

volgens de consumentenbond heb je 2 jaar garantie , heb juist een goedkoper zadel gekocht met verwisselbare boom ivm inrijden en door rijden. aangezien ik een scholier met een bijbaantje ben heb ik ook geen ruim buget en ik vond dit destijds een mooie oplossing.
maar ik had niet verwacht dat na een jaar zo iets kon gebeuren.... paard heeft een rare klap tegen de benen aan gehad van het zadel toen die kapot ging.. zat gelukkig niemand op....
ik vind het zelf vallen onder het feit dat het een ondegelijk product is ...

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:00

barato is portugees voor goedkoop, zegt genoeg

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:01

LiannePuthzy schreef:
En als je t zadel in februari 2014 hebt gekocht is t meer als een jaar geleden, t is nu mei 2015

ben in december als eens terug geweest omdat ik een knap uit het zadel hoorde tijdens aansingelen... toen was er volgens hun niks aan de hand.. ik denk zelf dat het toen al is begonnen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:02

2 jaar garantie TENZIJ anders aangegeven. ;) Zou leuk zijn als we overal 2 jaar garantie op zouden hebben. :=

Hier ga je denk ik geen oplossing vinden, EJ staat in hun recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:02

Ik vind het in één woord schandalig dat, hoe goedkoop een zadel ook mag zijn, 1 van de belangrijkste onderdelen vast zit met nietjes!!
Wat als dit in volle rengalop was gebeurd of tijdens een sprong?!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:03

SandravdB schreef:

En Spaans ook nog eens... Vraag me al heel lang af waarom je in godsnaam je merk zo zou noemen... Je geeft dan gewoon toe dat je slecht spul verkoopt.

Echt stom dat het zo moet lopen TS!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:05

Stel jij viel van paard en brak je net door dit zadel is eppeljack gewoon verantwoordelijk. Je kan geen zadel verkopen dat op springen staat! Levensgevaarlijk!
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 19-05-15 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:05

Je hebt recht op garantie zolang als dat de normale levensduur van een bepaald product is. Dat de garantie die de winkel geeft vervalt wil niet zeggen dat iets zomaar stuk mag gaan. In dit geval is het geen duur merkzadel, maar je mag wel verwachten dat het een jaar of 5 mee gaat.

Ook het hele idee dat je dingen koopt in de aanbieding en dat dan de garantie vervalt is onzin, als je een product had gekocht wat beschadigd was dan hadden ze dat ter plekke erbij moeten vertellen. Als ze dat gedaan hadden dan had je idd geen recht gehad op reparatie, omdat je dan wist dat het kapot was.

Je kunt het beste een brief naar het hoofdkantoor sturen, uitleggen wat er kapot is en vragen om een oplossing. Niet dreigen met kassa of radar of wat dan ook maar eerst gewoon rustig praten.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:06

Zou het alsnog op facebook e.d. gooien dan niet om jouw recht te behalen, maar wel om anderen te waarschuwen. Wat KoudbloedKim ook zegt, je moet er niet aan denken dat dit je gebeurt op een buitenrit 20 km van huis ofzo...

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:07

Ine23 schreef:
SandravdB schreef:

En Spaans ook nog eens... Vraag me al heel lang af waarom je in godsnaam je merk zo zou noemen... Je geeft dan gewoon toe dat je slecht spul verkoopt.

Echt stom dat het zo moet lopen TS!

had op zijn minst een tegemoetkoming verwacht... van ej ..
maar de vrouw heeft me staan uitlachen en gezegd dat ik dit had kunnen verwachten..

ik vind het levensgevaarlijk.. en ben nu dus ook zadelloos... en geldloos
als ik 50 % aankoop bedrag had gekregen was ik al tevreden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:07

Als je als verkoper niet garant kunt staan voor kwaliteit, dan moet je 't niet verkopen.
Ik zou er denk ik fijn een actie'tje op Facebook van maken. Eens zien hoeveel free publicity ze kunnen krijgen voor hun goedkope meuk...

Zoe_97

Re: barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:11

ik heb je een PB gestuurd TS

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:11

zo hee belachelijk zeg! vond epplejeck al niet echt een fijne winkel maar weet nu in ieder geval voor de volle 100% zeker dat ik daar nooit een zadel haal :oo zou het zelf inderdaad ook op hun FB pagina zetten een kijken hoe snel ze dan opeens met een oplossing kunnen komen