Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
billionache schreef:Hebben jullie geen degelijke zadelpasser in de buurt die evt werkt met 2dehandszadels?
Of als je een bepaald model/merk op het oog hebt, rondkijken naar zadelpassers die dit model nieuw kunnen komen passen. Als het nieuwe model past kan je gewoon de 2dehands overnemen zonder gedoe met de verkoper, en mét quasi zekerheid dat je een passend zadel in handen krijgt
Atent schreef:Waarom laat je geen zadelmaker komen en probeer je meerdere merken. Als er iets tussenzit wat goed past kan je toch zelf op zoek. Dan weet je wat er goed ligt.

cobiie schreef:Wat het ene merk smal noemt, kan het andere merk al medium noemen.
Met jullie prijsklasse hoef je idd ook niet te verwachten dat verkopers lang in de auto gaan zitten zodat jullie kunnen passen ( dan zijn ze al meer aan kosten en tijd kwijt dan dat het zadel opbrengt).
Casarell schreef:Is het het paard in je profiel?
Daar ligt een stubben springzadel op, zo te zien.
Waarom dan niet op zoek naar zo'n zelfde zadel, maar dan dressuur?
Bij stubben staat de boombreedte erin, dus dat is makkelijk..
Casarell schreef:Ik heb hier een stubben springzadel liggen met een boombreedte maat 30.. en de afstand is precies hetzelfde.
Dus jij zal bij een stubben zadel ook een 30 moeten hebben..
Sizzle schreef:Bij een goed merk kun je er voor die prijs vanuit gaan dat er minstens nieuwe wol in moet en dan zit je alweer een eind boven je budget.
Je komt dan ook al snel op die oude stübben zadels met smal kussenkanaal.
Ik zou haast eerder naar een vrij nieuwe wintec of thorowgood kijken als dat past.

luffwinny schreef:Misschien is een wintec wat? Een goed leren merkzadel is vaak wat duurder , voordeel van wintec is dat je de boom kan aanpassen . Ik zou persoonlijk wat huiverig zijn voor een leren zadel van 250 .