Een aantal jaren geleden is voor mijn 3 jarige guppy een wintec zadel met verwisselbare boom aangemeten. Deze zou goed moeten passen en hij heeft hier een half jaar goed mee gelopen. Toen liep hij er niet lekker mee, zadelmaker erbij gehad en een bredere boom erin. Hij liep beter, maar niet perfect. Dus, nog grotere boom erin en een pro-lite pad. Het ging weer beter.
Daarna weer minder, dus weer een zadelmaker erbij, maar het zadel paste goed volgens de zadelmaker. Toen een tijdje zonder zadel gereden om te kijken of hij zo beter zou lopen en ja, hij liep beter. Daarna een tijdje een boomloos zadel geprobeerd en; hij galoppeerde weer uit zichzelf en zonder te bokken! Maar dit zadel schoof heel erg en ik zat er niet lekker op, dus weer verkocht en opnieuw een zadelmaker bij het andere zadel. Deze vertelde me dat er een kleinere boom in moest (30/31cm), verder paste het goed.
Pony werd steeds vervelender, bokken en in de staak vooral wanneer hij aan moest galopperen. Wintec boommeter gekocht en deze liet zien, verrassend genoeg, 33 cm! Nu zit er dus een 33 cm in, maar ik twijfel nog steeds of het wel goed zit, én het schuift nog steeds. Ook met bontdekje eronder. Pony is een grote E-pony (1.56) rondgeribt en met nauwelijks schoft. Na 3 verschillende zadelmakers weet ik het ook niet meer.
Iemand ideeën over het zadel? Zit het goed, zit het niet goed? Waar zit het niet goed? Waarom schuift het
? Foto's zijn allen zonder vaste singel.
Zij-aanzicht

Zij aanzicht

Boven-aanzicht

Zij-aanzicht andere kant

Achter

Zij/voor

Zij/achter

Boven
. Paard heeft een erg rechte rug, overigens.
. Nu is dit zadel geen 'goedkope meuk' en wel een kwaliteitszadel 

.